حجت‌الاسلام صدیقی در دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران:

اسلام بالاترین ارزش را در میان زنان قرار داده است

امام جمعه موقت تهران گفت: در دنیای غرب علیه زن شعار می‌دهند؛ اما اسلام برای بانوان ارزش زیادی قائل شده و انسان جلوه‌ای از حق است؛ چراکه می‌تواند به مقام و درجات بالای الهی برسد.
کد خبر: ۹۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ - 05August 2016

اسلام بالاترین ارزش را در میان زنان قرار داده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران، با بیان اینکه شخصیت انسانی آینه جلال کبریایی حق است، اظهار داشت: مقام انسانیت است که ظرفیت تحمل امانت الهی را دارد و این مقام قابلیت دریافت همه اسماء و اسرار الهی را دارد. 

امامجمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام انسانیت ربطی به مرد بودن و یا زن بودن ندارد و انسانیت قانون کمال است، افزود: قرآن کریم تنها کتابی است که بانوان را در سنگر انسانیت مستقر کرده و از نظر بعد انسانی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است. 

صدیقی تصریح کرد: هرکسی از هر نژاد، فرهنگ و منطقهای دارای عمل صالح باشد این شخص مؤمن است، اعمال انسان مانند دستهگل میماند و ایمان ریشه و عمل انسان میوه یک درخت است در این صورت است که میتوان به مکارم اخلاقی دستیافت.
 
وی با بیان اینکه ادعیه آینههای صفات الهی است، گفت: خداوند در جانودل ما خانه ساخته و نام آن را قلب نامگذاری کرده است از اینرو در روایات آمده است که حضرت زهرا (س) قلبش از محبت الهی پرشده و غیر از حق در دل او جایی ندارد. 

امامجمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کسانی که برای جوانان اشتغال ایجاد میکنند رنگ الهی به خود گرفتهاند، گفت: خداوند متعال برطرفکننده غمها است و انسان همواره باید کشاف الکروب باشد، همچنین آسان کردن کارها و ارائه طریق برای افرادی که مشکلدارند بسیار اهمیت دارد. 

صدیقی بابیان اینکه اسلام بالاترین ارزش را در میان زنان قرار داده است، گفت: در دنیای غرب علیه زن شعار میدهند اما اسلام برای بانوان ارزش زیادی قائل شده و انسان جلوهای از حق است؛ چراکه میتواند به مقام و درجات بالای الهی برسد. 

وی با بیان اینکه شهدا و انسانهای متقی جلوه خداوند در زمین هستند و رنگ خداوند به خود گرفتهاند، گفت: کسی به فکر حل مشکل جوانان نیست و آدمهایی که به بازیهای سیاسی مبتلا هستند به هیچکس علاقه ندارند و به دنبال حزب و جریان سیاسی خود هستند.
 
امامجمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیاست و تدبیر به معنای واقعی حل کردن مشکل جوانان است و تدبیر واقعی مربوط به ائمه (ع) بود، اما کسانی که حقوقهای نجومی میگیرند و ایثار ندارند تنها به فکر حزببازی و منافع خود هستند. 

صدیقی بابیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) علم لدنی داشتند و علم آنها دراستی و وراثتی نبود، گفت: حضرت زینب (س) عالمه ای بودند که آموزگارش خداوند است، حضرت فاطمه معصومه (س) نیز صاحب این علم بودند و برای ورود به بهشت شأن شفاعت دارند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها