حلب؛ میدان مین شایعات سوری - سعودی

مرکز استان حلب و نقطه استراتژیک شمال سوریه، این روزها بیشتر از آنکه همچون روزهای گذشته در کانون توجهات میزان تلفات نظامیان و غیر نظامیان باشد، تبدیل به میدان مین شایعات و جنگ روانی طرفین درگیری شده است.
کد خبر: ۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ - 06August 2016

حلب؛ میدان مین شایعات سوری - سعودی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس؛ منابع خبری نزدیک به ارتش سوریه و حزب الله لبنان بر تداوم حصر تروریست های مستقر در شهر حلب تاکید دارند؛ در این حال، برخی رسانه های نزدیک به مخالفان بشار اسد هم در خبرهای خود بر شکسته شدن این محاصره سرنوشت ساز اشاره می کنند.

حلب از جمله بزرگترین شهرهای سوریه و به نوعی پایتخت تجاری این کشور (تا پیش از درگیری ها) محسوب می شود. این شهر در نقطه سوقالجیشی و مهم بازرگانی در نیمهراه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد که همزمان نیز با کشور ترکیه دارای مرز وسیع زمینی است.

** خسارت سنگین به های تروریست ها

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده است که «یگان هایی از ارتش جمهوری عربی سوریه با تروریست ها در نزدیکی دانشکده های نظامی واقع  جنوب حلب، درگیر شدند و خسارت ها و تلفات سنگینی به تروریست ها وارد کردند».

بر اساس گزارش این منبع سوری، یگان های ارتش و نیروهای همپیمان، با گروه های تروریستی در دیوار دانشکده نظامی در حلب، درگیر شدند که تلفات سنگینی به تروریست ها وارد کردند؛ یگان های مدافع دانشگاه های نظامی هم در جنوب شهر حلب با پیشتبانی نیروی هوایی و آتش توپخانه، با گروه های تروریستی تکفیری درگیر شدند و خسارت سنگینی به گروه های تروریستی وارد کردند.

** تنها یک کیلومتر مربع

در این حال رئیس هیئت اپوزیسیون سوریه در مذاکرات، در مصاحبه با کانال تلویزیونی الحدث (رویداد) از شبکه های تصویری مورد حمایت عربستان، گفته است: مخالفان مسلح سوری مناطق وسیعی از مناطق حلب را باز پس گرفتند و تنها یک کیلومتر مربع از کل منطقه حلب دست نیروهای اسد و متحدانش باقی مانده است.

اسعد الزغبی افزوده: هم اکنون نیروهای مخالف سوری درحال شکستن محاصره از منطقه «شیخ سعید» در حلب هستند؛ نیروهای مخالفان توانستند 70 درصد از ساختمان متعلق به دانشکده توپخانه در حلب را از کنترل نیروهای رژیم اسد خارج کنند و این در شکستن محاصره شهر بسیار موثر و سرنوشت ساز خواهد بود.

** منطقه حائل شکست محاصره

از سوی دیگر سایت سعودی العربیه هم در همین رابطه نوشت: دانشکده توپخانه، یکی از مهمترین دژهای نظامی نیروهای اسد در حلب است که اکنون تحت کنترل مخالفان مسلح سوری قرار گرفته است؛ مخالفان همچنین ساختمان آموزش افسران، دانشکده جنگ افزار و دانشکده رسانهای ارتش اسد در حلب را به تصرف خود درآوردند.

العربیه در ادامه مدعی شده است: این پیشروی به معنى شکستن محاصره مناطق شرقی حلب است که توسط حکومت اسد آن را اعمال کرده است؛ با این پیشروی مخالفان، اکنون تنها منطقه «کراج الراسومه » به عنوان منطقه حائل میان آنها و میان شکست کامل محاصره باقی مانده است.

** جبران زیان تلفات سنگین اخیر

اما در این میان شبکه تلویزیونی المنار لبنان اعلام کرد: تمامی اخبار منتشره درباره شکسته شدن حصر شهر حلب سوریه، صحت ندارد. المنار در ادامه مطلب خود، علت گسترش چنین شایعاتی و دامن زدن به آن توسط برخی کانال های ماهواره ای و سایت های خبری خاص، جبران زیان تلفات سنگین اخیر تروریست ها در حلب و حومه آن است.

المنار همچنین در خبری دیگر آورده: نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن تلفات سنگینی در صفوف گروه های مسلح در جنوب و غرب حلب وارد کرده است و ارتش همچنان با گروه های مسلح موجود در محورهای جنوب و غرب این شهر در حال درگیری و تبادل آتش توپخانه است.

منبع: میزان

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار