مشروح/ سردار جزایری در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ابتکار، خلاقیت و جذب نخبگان نقش موثری در اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس دارد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس نقش بسیار موثری در فعالیت‌های فرهنگی کشور دارد و جذب نخبگان می‌تواند کمک موثری به این مهم باشد.
کد خبر: ۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ - 13January 2014

ابتکار، خلاقیت و جذب نخبگان نقش موثری در اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، با بیان اینکه وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیار خطیر است، گفت: دوران باشکوه دفاع مقدس یک مقطع جاودانه تاریخی است چون با فرماندهی ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) رهبری و مدیریت شد و فعالیتی با این عظمت نیازمند متولیانی بزرگ، ماهر و دلسوز است.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس گنجی بزرگ و بی پایان است، افزود: تمام صاحب نظران در ارزشمند بودن دفاع مقدس  اجماع دارند و ما نیازمند فهرستی کامل از این گنجینه عظیم هستیم و باید تمام تلاشها برای احصاء این گنج بزرگ متمرکز شود.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم وظیفه حراست از چه میراث گرانبهایی را بر عهده داریم، بیان کرد: دانش و تخصص مهمترین کلید انتقال این گنجینه عظیم است.

سردار جزایری ادامه داد: برای اینکه در دنیای امروز بتوانیم خدمتگزار ارزشهای دفاع مقدس باشیم باید به دانش، تخصص، فناوری پیشرفته و علم روز مجهز شده و پس از شناخت لازم نسبت به حیطه عمل در گسترش ارزشهای دفاع مقدس، فناوریهای نوین را در خدمت این ارزشها قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم حافظ دستاوردهای دفاع مقدس باشیم، گفت: فعالیت چند برابر و مضاعف در معرفی ارزشهای دفاع مقدس باید سرلوحه کار قرار بگیرد تا زمینه تحولی بزرگ در معرفی ارزشها فراهم شود، خوشبختانه زمینه این تحول عظیم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فراهم شده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برای ارتقاء توان دفاعی کشور چه در زمینه نرم و چه در زمینه سخت، نیازمند به کارگیری دستاوردهای دفاع مقدس هستیم، افزود: داشتههای دفاع مقدس باید به سرمایه و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که توسعه فرهنگ دفاعی، بسیج منابع انسانی و امکانات ملی برای دفاع همه جانبه، توسعه پایدار و امنیت پایدار باید به بهترین شکل در همه عرصههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی صورت بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، کیفیسازی فعالیت در زمینه دفاع مقدس را نظر تمام کارشناسان فرهنگی کشور دانست و گفت: باید در عرصه دفاع مقدس جامعنگر و به روز باشیم همچنین در عرصههای فرهنگی و هنری شاخصههایی برای به روز بودن و جامع بودن آثار تعریف شود.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استانها به مراکز فرهنگی تاثیرگذار تبدیل شوند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما نیازمند یک طرح جامع برای شکل گیری یک سیستم موثر به منظور تبیین ارزشهای دفاع مقدس هستیم، گفت: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اشاعه ارزشهای دفاع مقدس نقش بسیار موثری در فعالیتهای فرهنگی کشور دارد و جذب نخبگان می تواند کمک موثری به این مهم باشد.

وی رصد دقیق فعالیت سیاسی و فرهنگی کشور را از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواند و افزود: مسئولین با دقت نظر و تحقیق جامع بهترین برآوردها و بررسیها را در زمینههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور انجام دهند  و نیازهای هر منطقه را به خوبی شناسایی کنند.

سردار جزایری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را یک مرکز عالی فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: روند شناسی در اوضاع و احوال کشور و نیز فتنهشناسی از وظایف اصلی این مرکز مهم تعریف شود.

نظر شما
پربیننده ها