دینم را به درجه و دوره نمی‌فروشم

فرمانده پایگاه شیراز در دوران قبل از انقلاب، جواد فکوری را در ماه رمضان برای صرف نوشیدنی به دفترش دعوت کرده بود. جواد هم نرفت. به او گفتم:‌ امسال،‌ سال درجه‌ات است، مراقب باش. اما جواد تاکید کرد: دینم را به درجه و دوره نمی‌فروشم.
کد خبر: ۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵ - 14January 2014

دینم را به درجه و دوره نمی‌فروشم

خبرگزاری دفاع مقدس: چهار، پنج سال مطالعات گسترده ادیان مختلف، باعث گرایش شدید او به اسلام شد. نماز به موقع، قرآن و روزهاش ترک نمیشد. آن موقع (قبل از انقلاب) کسی به اسم تیمسار ربیعی فرمانده پایگاه شیراز بود. وی در ماه رمضان ساعت 10 صبح جواد فکوری را برای صرف نوشیدنی به دفترش دعوت کرده بود. میدانست جواد اهل روزه است. جواد هم نرفت. به او گفتم: امسال، سال درجهات است. با ربیعی سر ناسازگاری نگذار. اما جواد تاکید کرد: دینم را به درجه و دوره نمیفروشم.

تیمسار ربیعی هم مرا دید و گفت: شوهر تو شب و روز من را گذاشته و به دینش میرسد.

اغلب اوقات عادت داشتیم برای ناهار روز جمعه به باشگاه افسران در پایگاه برویم. پایگاه سه رستوران داشت که هرکدام مخصوص یک گروه بود. باشگاه افسران، باشگاه همافرها و باشگاه درجهدارها.

آخرین باری که به باشگاه رفتیم یک همافر به دلیل اینکه غذای رستورانهای دیگر تمام شده بود، به باشگاه افسران آمد، تیمسار ربیعی قبل از اینکه همافر شروع به خوردن کند ضمن اینکه از او پرسید چرا به این باشگاه آمده، او را بلند کرد و سیلی محکمی به او زد، غذای ما به نیمه رسیده بود، جواد ما را بلند کرد و به خانه رفتیم و از آن به بعد دیگر به باشگاه نرفتیم.

شهید فکوری میگفت: تحمل این زورگوییها را ندارم. در این مواقع، به خاطر اینکه خجالت آن فرد را بیشتر نکند سکوت میکرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار