قائم مقام کمیته امداد امام (ره) اعلام کرد:

پیش بینی اجرای 100 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری توسط کمیته امداد

«برقعی»، با بیان اینکه سال گذشته 130 هزار فرصت شغلی را با استفاده از منابع بانکی و صندوق اشتغال امداد ایجاد کردیم، گفت: امسال بنا به محدودیت‌های اعتباری پیش بینی ایجاد 100 هزار اشتغال جدید پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ - 07August 2016

پیش بینی اجرای 100 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری توسط کمیته امداد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «منصور برقعی»، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)  عصر یکشنبه در مراسم جشن خودکفایی سه هزار و 100 مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی در تبریز، اولین راهبرد اساسنامه کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و افزود : در کمیته امداد توانمندسازی از دو مسیر اجتماعی و اقتصادی پیگیری می شود.

وی به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد خانواده، ایجاد اشتغال و در نهایت کارآفرینی و خود اتکایی را از جمله اهداف این نهاد برشمرد و گفت : مدلی که در کمیته امداد تعریف می شود بر مبنای مدل اقتصادی مشخص که به اقتصاد خرد معروف است، انجام می شود.

برقعی خاطر نشان کرد: به چرخش درآوردن تولید و اقتصاد و رسیدن به سطحی که درآمد پایدار باشد، نیاز به یک مرحله مقدماتی و یک گام زمینه ساز است.

وی ادامه داد: مایه خوشحالی است که سه هزار و100 مددجو با وجود مشکلات و موانعی که موجب متوقف شدن روند عادی زندگی در برخی از خانواده ها بود، فعل خواستن را محقق کرده و امروز خودکفا شده اند.

قائم مقام کمیته امداد کشور، نقش تجهیز منابع و فراهم آوردن شرایط وام قرض الحسنه را در ایجاد اشتغال، محوری توصیف کرد و گفت : در فرهنگ کمیته امداد استفاده از وام قرض الحسنه ضروری است که در اساس نامه هم به آن تصریح شده است.

وی نقش بانک ها و تعامل آنها در اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال را بسیار موثر و تحسین آمیز دانست و افزود : هم اکنون 130هزار طرح اشتغال پشت در بانک ها معطل است که اگر تامین منابع بشود، بعد از دو ماه از دریافت تسهیلات می توانند به بروز برسند که نتیجه آن خود کفایی مددجویان می باشد.

در این آئین اعلام شد سه هزار و 166 مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی با دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال زایی و طی آموزش های فنی و حرفه ای توسط کمیته امداد استان، امسال به خود اتکایی رسیدند.

مددجویان توانمند شده این نهاد، محصولات تولیدی خود را در زمینه های فرش، لوستر، خشکبار، حوله بافی، منبت کاری، ظروف مسی، رنگ سازی، کتیبه سفالی، لوازم ورزشی، پوشاک، کیف و عرقیات گیاهی در نمایشگاه بین المللی تبریز به مدت چهار روز به معرض فروش گذاشتند.

بر اساس اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی حدود 90 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای ایجاد اشتغال طی چهار ماهه امسال به این مددجویان پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار