جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

کشف 65 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق/ کشف 220 تن مواد مخدر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از متلاشی شدن 173 باند قاچاق کالا در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش کالاهای مکشوفه حدود 65 هزار میلیارد ریال در کشور بوده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 08August 2016

کشف 65 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق/ کشف 220 تن مواد مخدر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تبریز اظهار داشت: در چهار ماه اول سال 95 ارزش کالاهای مکشوفه حدود 65 هزار میلیارد ریال در کشور بوده است که در این زمینه 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتهایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در این بازه زمانی در سطح کشور 173 باند متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در خصوص پروندههای بالای 5 میلیارد ریالی قاچاق کالا شاهد 83 درصد افزایش هستیم.

سردار مومنی یکی از اولویتهای اصلی ناجا را جلوگیری از ورود دوباره کالای قاچاق به چرخه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: عدم پرداختن به این مهم، تاثیرات منفی خود را بر پیکره اقتصادی کشور وارد میکند و در این راستا جلسات چند جانبه با دستگاه قضائی و دولت داشتیم تا زمینه لازم فراهم شود بنابراین تلاش بر این است که در آینده نزدیک کالای قاچاق کشف شده دوباره وارد چرخه تولید نخواهد شد.

وی افزود: با کالای مکشوفه قاچاق که نمونه مشابه در داخل کشور وجود دارد با هماهنگی انجام شده با قوه قضائیه و دولت معدوم میشوند.

سردار مومنی ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه اعتقاد قلبی داریم خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات نقش بیبدیلی در ایجاد امنیت و احساس امنیت و آرامش در جامعه دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی امنیت عینی را برقرار میکند نشان دادن این امنیت به جامعه که موجب احساس امنیت و در نتیجه منجر به آرامش در جامعه میشود توسط رسانهها و خبرنگاران صورت میگیرد و بابت همه همکاریها از جامعه رسانهای کشور تشکر میکنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده در استانهای آذربایجانغربی و شرقی، افزود: هدف از بازدیدهای ما بررسی امنیت دو استان مخصوصا امنیت مرزها و همچنین بررسی اولویتهای ماموریتی در نیروی انتظامی بوده که طی چند روز گذشته آغاز شده است.

سردار مومنی با بیان اینکه اولویت اول، بررسی امنیت عمومی و امنیت مرزها بوده است، افزود: همچنین اولویتهایی را در سال جاری اعلام کردیم که مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با سرقت و جرایم عمومی و مبارزه با ورود، توزیع و عرضه مواد مخدر در جامعه و کاهش تصادفات و موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: این شش موضوع اولویتهای ماموریتی نیروی انتظامی در سال 95 هستند که توسط فرماندهی اعلام شده و این بازدیدها و بررسیهای میدانی که توسط خود بنده و معاونین نیروی انتظامی انجام میشود در راستای بررسی روند پیشرفت در این حوزههای ماموریتی است.

جانشین نیروی انتظامی ادامه داد: خوشبختانه در هر دو استان و علی الحخصوص آذربایجان شرقی شاخصهای امنیتی بسیار خوب بوده و نسبت به سال گذشته در 4 ماهه اول امسال چه در امنیت مرزها و چه در حوزه انتظامی اکثر قریب به اتفاق شاخصها در جرایم عمومی بهبود داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی جرایم مثل خودکشی افزایش داشتیم، که باید بررسیهای لازم صورت گیرد، افزود: اما به صورت میانگین در همه جرایم با کاهش قابل توجهی روبه رو بودیم و البته در کشفیات افزایش داشتهایم.

افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر

سردار مومنی بیان کرد: در کشفیات مواد مخدر حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات بوده که ناشی از تلاشهای همکاران در انتظامی استان بوده و همچنین در مرزها نیز امنیت قابل قبول و پایداری برقرار بوده و به یمن تلاش مرزبانان و چشمان باز مرزبانان عزیز از امنیتی خوب و قابل قبولی در مرزها برقرار است و البته اگر امنیتی در عمق کشور داریم یکی از دلایلش بیداری و آمادگی مرزبانان است.

وی در ادامه در خصوص سوالی در رابطه با بحث پلیس افتخاری، بیان کرد: پلیس افتخاری یکی سازمانهای جوان در نیروی انتظامی بوده و با توجه به اینکه پلیس مردم محور بوده و بدون حضور مردم نمیتوان امنیت را برقرار کرد و امنیت پایدار با حضور مردم محقق میشود، بنابراین باید زمینههای حضور مردم را فراهم کنیم.

سردار مومنی بیان کرد: در این راستا مردم میخواهند و آمادگی دارند و پلیس هم این اعتقاد را دارد باید بستر های لازم را فراهم کند که پلیس افتخاری یکی از این بسترها بوده و خوشبختانه مردم استقبال خوبی داشتند و شاید پیش بینی نمیکردیم این امکانات را برای حضور مردم بنا بر این هر سال سهمه ای را به استان ها اختصاص می دهیم که بر اساس سهمیه جذب میکنند.

وی افزود: این پلیس جوان بوده و تلاش خواهیم کرد منابع را بیشتر و فرایندها را کمتر کنیم تا بسترها استفاده شود.

کشف 220 تن مواد مخدر

سردار مومنی با بیان اینکه این روند ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین در خصوص مواد مخدر در 4 ماهه سال جاری بیش از 220 تن با رشادت و جانفشانی همکاران نیروی انتظامی کشف شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشت و البته در سال 94 نیز به همین میزان نسبت به سال 93 افزایش داشته و در استان آذربایجان شرقی نیز در حوزه مواد مخدر 80 درصد افزایش وجود داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در خصوص اخبار درگیریها اخیر در مرزها، گفت: اینکه بگوییم درگیری نشان دهنده افزایش ناامنی باشد اینگونه نیست و خوشبختانه با حضور و آمادگی کامل مرزبانان علی رغم اینکه در منطقهای زندگی میکنیم که از غرب و شرق کشور در منطقه تروریست بیداد میکند با رشادت و ایثارگریهای همکاران نیروی انتظامی و با همکاری سایر نیروهای مسلح در جزیرهای امن زندگی میکنیم.

سردار مومنی ادامه داد: شاخصهای امنیتی بهبود پیدا کرده و این درگیریها نشان از آمادگی در مناطق مرزی بوده که نمیگذارند ورود ناامنی داشته باشیم و جای نگرانی نیست و نشان از آمادگی دارد و برای تامین امنیت مردم در کشور آماده هستیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار