فرمانده انتظامی استان کرمان:

جرائم فضای مجازی 38 درصد افزایش داشته است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری در حوزه جرائم فضای مجازی 197 فقره پرونده داشته‌ایم که افزایش بیش از 38 درصدی داشته و با تلاش پلیس فتا استان 99 و نیم درصد آن کشف شده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ - 09August 2016

جرائم فضای مجازی 38 درصد افزایش داشته است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار رضا بنی اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاری را کاری حساس و مخاطره انگیز دانست و افزود: امیدواریم با ارتباط سازنده و داشتن دیدگاه مثبت و صداقت در کنار هم به وظیفه اصلی خود که حفظ امنیت اجتماعی جامعه و ارتقاء احساس امنیت در بخشهای مختلف جامعه است، به خوبی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اهمیت کار رسانه بر همگان روشن است و باید انعکاس وقایع در جهت خدمت رسانی به مردم و انتقال مشکلات آنها باشد و اگر بدسلیقگی در انتقال برخی موضوعات باشد، ممکن است موجب تخریب شود.

وی افزود: به دلیل دشمنیهای استکبار و کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی، باید مردم کشورمان و رسانهها و نهادهای مختلف تعامل داشته باشند و در این راستا لازم است در ارتباطهای بین بخشی زمینه استحکام، تعامل مثبت و همافزیی مناسب را در جهت تحکیم مبانی نظام اسلامی ایجاد کنیم تا هیچ خلائی موجب ورود دشمن در جهت ضربه زدن به نظام وجود نداشته باشد.

بنی اسدی تصریح کرد: لازمه رسیدن به این هدف این است که در کمال صداقت و حسن نیت و برای رضای خداوند و مردم کار را انجام بدهیم و در این صورت خداوند نیز به تلاش و کار ما برکت خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی در سطح استان کرمان طی چهار ماه نخست سال جاری اظهار کرد: کالای قاچاق اگر سازماندهی نشود، ضربه مهلکی به زیرساخت های کشور است و قاچاق کالا هر نظام قدرتمندی را از پای در میآورد.

بنی اسدی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم با قاچاق مبارزه و کمک کنیم و طی چهار ماه نخست سال جاری در بخشهای مختلف کالاهایی در مبادی ورودی، ایستگاههای بازرسی و با کار اطلاعاتی کشف شده که افزایش 40 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و ارزش ریالی این کشفیات بیش از 312 میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین به اقدامات علمی و پژوهشی پلیس استان کرمان از ابتدای سال تاکنون از جمله 17 مورد اجرای طرحهای تحقیقاتی غیرصنعتی، تالیف دو جلد کتاب، حمایت از پنج مورد پایان نامه دانشجویی در حوزه نظم و امنیت و ... اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به سوانح رانندگی در سطح استان طی چهار ماه نخست امسال گفت: در تصادفات درون شهری 51 نفر فوتی و 3 هزار و 258 نفر مصدوم داشته ایم که در فوتی ها 40 درصد کاهش و در مصدومان 11 درصد افزایش را شاهدیم.

وی افزود: همچنین در تصادفات برون شهری 204 نفر فوتی و یک هزار و 86 نفر مجروح در سطح استان داشته ایم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در فوتی ها 20 درصد کاهش و در مصدومان 18 درصد افزایش شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: 40 درصد از مجموع سرقت های رخ داده در استان جزو سرقت های مهم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش وقوع و با تلاش ماموران، 70 درصد از این سرقت های مهم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در کشف سرقت های عادی 18 درصد افزایش، کشف سرقت های مسلحانه 38 درصد و در کل سرقت ها 27 درصد افزایش کشف شاهد بوده ایم.

وی افزود: در وقوع قتل 6 درصد کاهش و کشف قتل ها 10 درصد افزایش داشته ایم و وقوع شرارت در سطح استان کرمان نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته 21 درصد در سال جاری کاهش داشته است.

بنی اسدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال 82 درصد افزایش دستگیری متهمان خرده فروش مواد مخدر و انهدام 48 باند قاچاق مواد مخدر صورت گرفته، مجموع کشفیات مواد مخدر در سطح استان بیش از 35 تن بوده که افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی بیان کرد: در سال جاری در حوزه جرائم فضای مجازی 197 فقره پرونده داشته ایم که افزایش بیش از 38 درصدی داشته و با تلاش پلیس فتا استان 99 و نیم درصد آن کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اولویت این جرائم به ترتیب با برداشت غیرمجاز اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

وی به اقدامات طرح مردم یاری پلیس استان کرمان در زمینه های مختلف نیز اشاره کرد و در ادامه افزود: در حوزه اجتماعی و فرهنگی، برگزاری 480 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره فردی به یک هزار و 230 نفر در مراکز مشاوره پلیس، چاپ 20 هزار بروشور و 50 هزار کتابچه آموزشی و توزیع در جوامع هدف با موضوعات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... انجام شده است.

بنی اسدی اظهار کرد: سامانه 197 نیروی انتظامی در واقع نظارت همگانی است که مردم نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تقدیر خود را مطرح می کنند و در جامعه به نحوی جا افتاده که فقط برای شکایت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار