دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

تثبیت مواضع ارتش سوریه در حومه حلب/ 60 عنصر تروریستی در ادلب به هلاکت رسیدند

جنگنده‌‌های نیروی هوایی سوریه 60 نفر از تروریست‌های وابسته به گروهک تروریستی «حزب اسلامی الترکستانی» در نزدیکی فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در شرق استان ادلب را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۹۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ - 09August 2016

تثبیت مواضع ارتش سوریه در حومه حلب/ 60 عنصر تروریستی در ادلب به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، پس از ناکامی ائتلاف تروریستی «جیشالفتح» در گسترش شکاف ایجاد شده در محاصره حلب، این ائتلاف تروریستی در بیانیهای اعلام کرد که عملیات «آزادسازی حلب» را آغاز میکند و در بیانیه خود مدعی شد که تعداد نیروهای خود را در ادامه عملیات دو برابر خواهد کرد، اما به نظر میرسد این بیانیه در چارچوب جنگ روانی علیه شهروندان و نیروهای مقاومت بودهاست چراکه این شهر طی 72 ساعت گذشته شاهد هیچگونه حملاتی نبودهاست.

این درحالی است که یک منبع میدانی به شبکه خبری العالم گفت که ارتش سوریه و متحدانش در حال فراهم کردن تدارکات برای آغاز هجومی وسیع به مواضع تروریستها در حومه جنوب غربی حلب هستند و امکان دارد، هر لحظه این عملیات شروع شود.

براساس گزارش روزنامه الاخبار، ارتش سوریه و متحدانش شب گذشته مواضع خود را در محورهای مجاور عناصر تروریستی و اطراف «دانشکدههای نظامی» و «کارخانه سیمان» مشرف بر جاده الراموسه (ورودی جنوبی حلب) تثبیت کردند.

این روزنامه نوشت که در ادامه نبرد حلب، مسیرهای ارتباطی «جیشالفتح» در جنوب حلب (راموسه) عملا بسته شدهاست و دانشکدههای نظامی شب گذشته زیر آتش سنگین هوایی تقریبا تخریب شد و راموسه زیر آتش ارتش سوریه و تک تیراندازهاست و تروریستها امکان تردد ندارند. ارتش سوریه تلاش میکند با گلوله باران و آتشبازی مسیرهای ارتباطی بین دانشکدهها و مناطق شرقی حلب، مانع ایجاد هرگونه ارتباط عناصر تروریستی با یکدیگر شوند.

همچنین نیروهای مقاومت بوسیله کمینهایی که در منطقه دانشکدههای نظامی و جادههای منتهی به جنوب حلب به اجرا گذاشته بودند؛ تعداد زیادی از تروریستها را به هلاکت رساندند و شماری از عناصر آنها نیز در این کمین زخمی شدند.

همزمان نیز جنگندههای روسی و سوری خطوط امدادی جیشالفتح را در «خانطومان»، محور«الزربه» و «أروم الکبری» و منطقه« 1070 آپارتمان» به شدت بمباران کردند؛ که تعدادی از خودروهای تروریستها منهدم شد.

گفته میشود در این حملات تاکنون 200 نفر از عناصر مسلح کشته شدهاند؛ که رسانههای وابسته به تروریستها نیز به این تعداد از کشتهها اذعان کردهاند.

همچنین در حمله هوایی ارتش به محل استقرار تروریستها در منطقه «غابة الاسد» واقع در شمال «الراشدین الرابعه» در غرب شهر حلب 20 تن از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه جنگندههای نیروی هوایی سوریه بعد از شناسایی دقیق گروهی از عناصر تروریستی وابسته به گروهک تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» در نزدیکی فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در شرق استان ادلب، 60 نفر از عناصر آنها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش سوریه پس از آزادسازی شهرک استراتژیک «کنسبا» در حومه لاذقیه به پیشرویهای خود در دیگر مناطق واقع در این استان ادامه میدهند.

گفتنی است، سوریه از سال 2011 میلادی صحنه ناآرامیهای مرگبار است. براساس گزارش دیدهبان حقوق بشر سوریه در درگیریهای این کشور فقط در ماه گذشته حدود 4 هزار و 800 نفر کشته شدهاند.

همچنین در نا آرامیهای پنج ساله سوریه میلیونها نفر در داخل و خارج از این کشور جنگزده آواره شدهاند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها