مشروح/ حجت‌الاسلام مصلحی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هشدار داد

سرمایه‌گذاری گسترده دشمن برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استحاله مفاهیم انقلاب را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن سرمایه‌گذاری سنگینی برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب انجام داده است و سرویس‌های اطلاعاتی غربی روی این موضوع تمرکز کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹ - 13January 2014

سرمایه‌گذاری گسترده دشمن برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اجر و پاداش کار خیر در نزد خداوند متعال گفت: ترویج ارزشهای دفاع مقدس به وسیله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یکی از کارهای حسنهای است که باید هر روز توسعه پیدا کند و گامهای نو در این عرصه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه احیاء و گسترش ارزشهای دفاع مقدس میتواند زمینهساز رشد فرهنگی کشور باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک سیاست کلی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین فرمودند و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور و منش مردم و مسئولان را راه مقابله با عوامل تضعیف کننده انقلاب اسلامی و وظیفه تمام نهادهای مسئول در حوزه دفاع مقدس دانستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به ضرورت ایفای نقش بیشتر روحانیون سراسر کشور برای ترویج ارزشهای دفاع مقدس، گفت: نقش روحانیت در تقویت بنیه اعتقادی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و تعمیق این مفاهیم در بین مردم بسیار مهم و ویژه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، نسبتِ شهدای روحانی به کل جمعیت این قشر در کشور را مثال زدنی دانست و افزود: روحانیت در زمینهسازی فعالیت جوانان چه در دوران دفاع مقدس و چه در حال حاضر نقش بسزایی داشته و دارد و باید روش تبلیغ در زمان جنگ برای حضور جوانان در جبهههای نبرد و روشهای ابداعی آن دوره برای جذب اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر سابق اطلاعات نقش روحانیت را برای مقابله با جنگ روانی غرب علیه نظام اسلامی موثر خواند و تاکید کرد: باید اسناد حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس جمعآوری و زمینه معرفی نقش روحانیت برای نسلهای آینده فراهم شود.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه استکبار بعد از پیروزی انقلاب متوجه تفاوت این حرکت با سایر انقلاب جهان شد، تاکید کرد: امام (ره) با توجه به توطئههای دشمنان خیلی سریع به ساختارسازی روی آوردند و این موضوع سبب شد تا دشمن طراحی گستردهای را برای مقابله مدون و طولانی با نظام اسلامی انجام دهد.

وی جنگ تحمیلی را توطئه دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس نظام نوپای جمهوری اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل توانست توطئههای شرق و غرب را خنثی کند.

وی استراتژی دوم دشمن را جنگ نرم توصیف کرد و افزود: دشمن متوجه شد که نباید نظامی مانند جمهوری اسلامی در منطقه شکل بگیرد و این موضوع نقطه مشترک جنگ سخت و جنگ نرم در سی و پنج سال بعد از انقلاب بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استحاله مفاهیم انقلاب را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن سرمایهگذاری سنگینی برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب انجام داده است و سرویسهای اطلاعاتی غربی روی این موضوع تمرکز کردهاند.

وی با اشاره به مذاکرات هستهای کشورمان با گروه 5+1 گفت: آمریکا در مذاکرات ژنو2، دو سیاست ترمیم چهره این کشور در نزد ملت ایران و شرطیسازی اقتصاد جامعه ایران را در دستور کار قرار داده است. شرطیسازی اقتصاد جامعه موجب زمینهسازی اغتشاشات خیابانی و یک فتنه جدید را فراهم میکرد، اما با مدیریت مقام معظم رهبری این خدعه خنثی شد.وی افزود: استکبار جهانی برای برهم زدن گفتمان انقلاب و رهبری در جامعه بعد از سالها کار اطلاعاتی و نفوذ سرویسهای جاسوسی فتنه 88 را طراحی و سازماندهی کردند.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی فتنه 88 را یک برنامهریزی بین المللی خواند و گفت: در دیدار با یکی از وزرای امور خارجه کشورهای عربی اسنادی را به مقامات این کشور نشان دادم که مبالغ کمک هنگفت به برخی از فتنهگران در سال 88 را فاش میکرد.

وی هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام را یکی از عوامل شکست فتنه 88 خواند و افزود: امروز برخی به دنبال این هستند که فتنه را یک دعوای سیاسی داخلی توصیف کنند.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی موقعیت اقتصادی کشور در اوج تحریمها را بسیار بهتر از زمان  جنگ تحمیلی توصیف کرد و ادامه داد: در زمان جنگ کشتیهای حامل مواد ضروری جمهوری اسلامی در خلیج فارس هدف حمله دشمن قرار میگرفتند، ولی امروز جریان واردات کالا به خوبی ادامه دارد و مشکل اساسی اقتصاد کشور در سوء مدیریت داخلی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار