راهیان نور غرب و شمالغرب-58/ عیوضی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«شهید فرزانه» اسوه ایثار، مقاومت و فداکاری بود/ ماجرای ورزش‌های شهید فرزانه برای حضور در سوریه

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و شمالغرب گفت: شهید فرزانه از اینکه از قافله شهدا جامانده بود غصه می‌خورد و ناراحت بود. او چون علاقه‌مند و عاشق شهادت بود خداوند خریدارش شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ - 10August 2016

«شهید فرزانه» اسوه ایثار، مقاومت و فداکاری بود/ ماجرای ورزش‌های شهید فرزانه برای حضور در سوریه

سرهنگ "منصور عیوضی" فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و شمالغرب در گفتوگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمالغرب گفت: شهید حاج رضا فرزانه رزمندهای دلاور، پیشکسوت و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود. او فردی بسیار مقتدر، محکم، استوار، با ایمان، بسیار جدی و مقیّد به تربیت جسم و روح بود.

وی ادامه داد: شهید فرزانه از اینکه از قافله شهدا جامانده بود غصه میخورد و ناراحت بود. او چون علاقهمند و عاشق شهادت بود، خداوند خریدارش شد.

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و شمالغرب با ذکر خاطرهای از شهید فرزانه گفت: اکثر صبحها به همراه شهید فرزانه ورزش و پیادهروی داشتیم و هر روز مسیری چندین کیلومتری را طی میکردیم. شهید فرزانه بسیار جدی ورزش میکرد. وقتی از وی علت اینکه چرا خیلی ورزش را جدی دنبال میکند را جویا شدم، گفت: «بدنم را برای اعزام به سوریه آماده میکنم.»

عیوضی افزود: شهید فرزانه داوطلبانه و عاشقانه به سوریه اعزام شد. شهادت حق او بود؛ چرا که حق بسیاری از جاماندگان از قافله شهداست. حیف است در این دنیای وانفسا رزمندگانی که این همه حماسه و ایثار آفریدند و دنیا را در برابر جمهوری اسلامی ایران به زانو در آوردند به مرگ طبیعی از دنیا بروند؛ لذا حق خیلی از رزمندگان و جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس چیزی جزء شهادت نیست. یکی از دعاهای اکثر جاماندگان از قافله شهدا طلب شهادت است.

وی اظهار داشت: افرادی که از یادگاران دفاع مقدس هستند و امروز در مناطق مختلف راهیان نور در قرارگاه زحمت میکشند نیز از کسانی هستند که به امید ختم شدن عاقبتشان به شهادت فعالیت میکنند. آنها برای جبران کردن کم و کاستیهای معنوی، عاشقانه خودشان را در فضاهای عاشورایی، حسینی و فرهنگی که حال و هوای سنگر و سنگرنشینی بر آن حاکم است قرار میدهند تا به آرامش فکری و روحی برسند.


سردار شهید رضا فرزانه و سرهنگ منصور عیوضی در یادمان شهدای والفجر4

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و شمالغرب تصریح کرد: دوستداران شهادت همگی به امید روزی که به آرزوی دیرینه خود برسند به دنبال خاکریزهای دفاع مقدس هستند و وقتشان را در فعالیتهای مناطق مختلف راهیان نور سپری میکنند. شهید فرزانه تمام تلاشش را برای انجام ماموریتهای محوله بهکار میگرفت؛ تا بتواند به بهترین نحو خدمترسانی کند. او خیلی تلاش کرد تا اردوهای راهیان نور گسترش یابد؛ به گونهای که بتوانیم این فرهنگ را در بیرون از مرزهای کشورمان ترویج دهیم.

عیوضی از جاماندگان قافله شهدا بهعنوان فرشتگان زمینی یاد کرد و گفت: به خاطر وجود مبارک این بچهها امروز با اقتدار در منطقه ایستادهایم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان میکشانیم. شهید فرزانه اسوه ایثار، مقاومت و فداکاری بود. کشور ما اگر تا به امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارد به خاطر مجاهدت شهداست و امروز نیز راهیان نور چندمیلیونی یکی از عرصههای معنوی کشور است.

وی افزود: امروز رشادت فرزندان خمینی(ره) توسط راهیان نور به بدنه کشور تزریق میشود. بنده بهعنوان یک خادم شهدا، جانبازان و ایثارگران از همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دعوت میکنم تا در یادمانهای راهیان نور غرب و شمالغرب کشور حضور پیدا کنند؛ چرا که حضور عزیزان برای زائرین شهدا تاثیرگذار و مبارک خواهد بود.

سردار شهید رضا فرزانه که فرمانده قرارگاه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور بود بهمن ماه سال گذشته در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها