به همت جهاد دانشگاهی استان البرز صورت گرفت

دیدار جهادگران دانشگاهی البرز با خانواده شهید محسن کمالی دهقان

جهادگران جهاد دانشگاهی استان البرز با خانواده شهید محسن کمالی دهقان، اولین شهید مدافع حرم شهرستان کرج دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸ - 10August 2016

دیدار جهادگران دانشگاهی البرز با خانواده شهید محسن کمالی دهقان

به گزارش دفاع پرس از البرز، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه آرامش امروز ما حاصل خون شهدای مدافع حرم است، گفت: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

سیدعلیاکبر هاشمیراد ضمن معرفی جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد در سال ۱۳۵۹ و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) و پیگیری اقدامات فرهنگی در دانشگاهها تشکیل شد.

هاشمیراد تصریح کرد: امروز 36 سال از حضور جهاد دانشگاهی در جامعه و دانشگاه میگذرد که حاصل این حضور، تأثیر در توسعه علمی، فناوری و فرهنگی کشور بوده است.

وی در ادامه به معرفی شاخصترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی کشور اشاره و اعلام کرد: پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از مهمترین پژوهشگاههای خاورمیانه و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی متشکل از پارک علم و فناوری البرز، پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده شیمی و... که در استان البرز واقع شده است از جمله دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری است.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از تکنولوژیهایی که انتظار میرفت از طرف غرب به کشور وارد شود با روحیه خودباوری که از همان ابتدا توسط امام(ره) به جهادگران جهاد دانشگاهی توصیه شده بود در کشور ایجاد شده است.

هاشمیراد به توجه جهاد دانشگاهی به آسیبهای اجتماعی کنونی اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به این حوزه تحقیقاتی را در زمینه اجتماعی و حوزه خانواده انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، از شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت و یادآور شد: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستند و تفاوتی میان آنان نیست.
وی اضافه کرد: حتی میتوان رسالت مدافعین حرم را سنگینتر دانست؛ چرا که آرامش کنونی ما و اقدام برای توسعه علمی کشور حاصل خون شهدای مدافعین حرم است.

هاشمیراد با اشاره به مقام والای شهدای مدافع حرم تصریح کرد: ما در جهاد دانشگاهی باید از این شهدا درس بگیریم و با روحیه جهادی و استقامت هر چه بیشتر در جهت توسعه کشور قدم برداریم.

وی به سنت حسنه دیدار با خانواده شهدا در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: امیدوارم این سنت در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد تا با به تصویر کشیدن راه شهدا، جوانان را با آموزههای آنان آشنا کنیم.

 در ادامه این دیدار، پدر شهید کمالی دهقان ضمن تشکر از حضور جهادگران جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: این دیدارها میتواند یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را زنده نگه دارد.

وی افزود: بسیار پسندیده است که کار خود را با یاد شهدا آغاز کنیم؛ آن هم کاری جهادی که بسیار بزرگ است.
پدر اولین شهید مدافع حرم شهرستان کرج به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در همه عرصهها حضور داشت و نمیشود همه در میدان جنگ باشند، اشاره و تصریح کرد: کار جهادی جهاد دانشگاهی امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است.

 در بخش دیگری از این دیدار، دایی شهید کمالی دهقان به بخشی از ویژگیهای این شهید اشاره و عنوان کرد: شهید کمالی دهقان علاوه بر اینکه یک عابد و عارف و عاشق بود، نسبت به مسائل سیاسی نیز حساس و پیرو ولایت بود.

وی افزود: شهدای مدافع حرم ادامه دهندگان راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند؛ سرکشی به خانواده این شهدا نیز اجر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه این شهدا شهدای بین المللی کشور هستند، خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی کشور باید برای شناساندن هر چه بیشتر این شهدا به جهانیان کوشا باشد. این شهدا نباید به ایران محدود شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: برخی صحبتها در مورد مدافعین حرم مبنی بر حضور در این جنگ برای پول به هیچ وجه درست نیست و انگیزه این مدافعین انگیزهای الهی است؛ همه این افراد میدانند که احتمال بازگشت بسیار کم است اما باز هم میروند و جلو دشمنان بشر میایستند.

وی به روحیهای که مجاهدان سوری و افغان از حضور نیروهای ایرانی کسب میکنند گفت و تصریح کرد: این موضوعات باید تبلیغ شود تا مردم بدانند در این جبههها چه میگذرد.

گفتنی است شهید محسن کمالی دهقان که در 27 فروردین 94 در شهر حلب سوریه به شهادت رسید، اولین شهید مدافع حرم شهرستان کرج محسوب میشود و پیکر این شهید در قطعه 31 آرامستان بهشت سکینه به امانت سپرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار