سردار نوراللهی در نخستین سالگرد شهدای غواص مازندران:

بیش از 6 هزار شهید دفاع مقدس هنوز تفحص نشدند/ غواصان با یقین به شهادت رسیدند

فرمانده سابق سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه حرکت کاروان شهادت در نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، گفت: هنوز شش هزارو 600 شهید گمنام تفحص نشده مهمان دره‌ها و دشت‌های مناطق جنگی هستند.
کد خبر: ۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ - 10August 2016

بیش از 6 هزار شهید دفاع مقدس هنوز تفحص نشدند/ غواصان با یقین به شهادت رسیدند

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار نورالله نورالهی فرمانده سابق سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در مراسم نخستین سالگرد تشییع پیکر 30 شهید غواص خط شکن مازندران که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، گسترش و ترویج ارزشهای ایثار و شهادت را مطالبه الهی و مردمی دانست و گفت: مدیران و مسئولان همسو با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، نزد شهدا و خداوند مهجورند.

وی با اظهار اینکه حرکت کاروان شهادت در نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، گفت: هنوز شش هزارو 600 شهید گمنام تفحص نشده مهمان درهها و دشتهای مناطق جنگی هستند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا انقلاب ما را ضمانت و استحکام بخشیدهاند و زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و همه باید در ترویج ارزشها و ایثارگریهای شهدا تلاش کنیم.

سردار نورالهی با بیان این نکته که امروز تسلیت گفتن برای شهادت معنایی نزد مردم ندارد، خاطر نشان کرد: غواصان با یقین به شهادت رسیده بودند چرا که بی باکانه به اروند زده بودند.

وی از شهدا به عنوان ذخایر حقیقی اسلام نام برد و گفت: پیام مقاومت و ایستادگی را باید در کربلای 4 یافت.

این فرمانده دوران جنگ توضیح داد: برخیها خود را به فراموشی میزنند در حالی که امانت ایثارگریها باید به درستی به نسل جوان امروز منتقل شود.

وی به انجام 162 عملیات در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مازندران 85 هزار رزمنده به جبهههای جنگ اعزام کرده است و وسعت ایثارگری مردم این استان گستردهتر از وسعت جغرافیایی آن است.

سردار نوراللهی افزود: امروز عرصه امتحان دیگری به وجود آمده است و جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای جغرافیایی حضور حماسی دارد.

وی به شهادت 33 مازندرانی مدافع حرم اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اعتماد و اقتدار ملی را نشانه گرفتهاند و پیام شهدا حفظ ارزشهای اسلام، وحدت، پیروی از ولی فقیه و ایستادگی و مقاومت است.

یادآور میشود سال قبل پیکرهای مطهر 175 شهید غواص عملیات کربلای چهار پیدا شده بود که 30 شهید غواص به استان مازندران منتقل شدند.

هفت تن از این شهدا مازندرانی شناسایی شده بودند که در عملیات کربلای 4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیده بودند و 23شهید دیگر غواص گمنام هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها