مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

ایجاد جذابیت در اجرای برنامه ها نخستین هدف ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ایجاد جذابیت در اجرای برنامه های دفاع مقدس یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد و نیاز است که برنامه ها به شکل منسجم و شاخص برگزار شود.
کد خبر: ۹۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ - 10August 2016

ایجاد جذابیت در اجرای برنامه ها نخستین هدف ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس است

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ فرهاد شامحمدی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با موضوع بررسی راهکارهای کیفیت بخشی برنامه های هفته دفاع مقدس با اشاره به راهکارهای ارائه شده به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر برنامه ها اظهار کرد: یکی از راهکارهای هدفمند به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه ها این است که هفت روز از هفته دفاع مقدس به هفت برناکه کلی و شاخص اختصاص دهیم.
وی افزود: هرکدام از ادارات در این هفته برنامه هایی را برای خود مشخص می کنند که با تجمیع برنامه ها می توانیم آنان را به صورت شاخص و هماهنگ برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا باید تمامی ادارات استان مرکزی را تقسیم کرده و هرکدام را با توجه به شرایط در 7 برنامه بگنجانیم.

سرهنگ شامحمدی با اشاره به عدم کلیشه ای شدن برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: همه ساله در ایام هفته دفاع مقدس برنامه هایی از سوی سازمان ها و ادارات برگزار می شود که کلیت آنها در مقایسه با سال گذشته تفاوتی ندارد و به نوعی می توان گفت که ما در اجرای این برنامه ها دچار نوعی تکرار و کلیشه شده ایم که نیاز است تغییراتی را در برگزاری و اجرای این برنامه ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته منظور ما از تغییر، برنامه های کلی و ابلاغی نیست و بیشتر آن دسته از مواردی را شامل می شود که پیشنهادی از سوی خود ادارات است.

عملکرد فعالیت ادارات وسازمانها در اجرای برنامه هفته دفاع مقدس ارزیابی شود

نماینده سپاه روح الله استان مرکزی که در جلسه حاضر بود ارزیابی فعالیت و عملکرد دستگاه های و سازمان ها در هفته دفاع مقدس را امری مهم دانست و گفت: یکی از گام هایی که ما را به سمت کیفیت بخشی در اجرای برنامه های مختلف این هفته سوق می دهد ارزیابی از فعالیت و مشارکت ادارات و سازمان ها است.

وی افزود: یکی از برنامه های شاخص امسال ما در مجموعه سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری تئاتر ویژه بود که با همکاری و مشارکت 200 نفر از عالم زر آغاز وبه مسائل مختلف معنوی و بحث مربوط به شهدای مدافع حرم می پردازد.

در ادامه این نشست محصولی نماینده حاضر در جلسه از سوی شورای شهر به روز بودن را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: با توجه به تنوع طلب بودن قشر جوان جامعه نیاز است که ما نیز در اجرای برنامه های خود همواره به روز بوده و همسو با تغییرات و نیاز های جوانان برنامه های مختلف این هفته را تبیین و اجرا کنیم.

وی افزود: تجمیع برنامه ها و اجرای آنها به صورت منسجم با مشارکت تمامی دستگاه های استان مرکزی می تواند ما را در مسیر دستیابی به اهداف رهنمون کرده و راهی در راستای کاهش هزینه ها نیز باشد.

عضو شورای شهر کلانشهر اراک تصریح کرد: خوشبختانه مصلی بیت المقدس اراک نیز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می توان با بهره مندی از فضای بیرونی آن اقدامات خوبی را در مسیر اجرای برنامه های این هفته انجام داد.

بهره مندی از راویان جنگ در کنار برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس سبب افزایش تاثیرپذیری می شود

حمزه لو به عنوان نماینده دستگاه آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به بهره مندی از روایان و سابقه داران جنگ گفت: یکی از راه های افزایش تاثیرپذیری در قشر جوان جامعه استفاده از نیروهای راوی جنگ در کنار برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس است که خود این موضوع می تواند دفاع مقدس و دستاوردهای باقیمانده را به شکل هرچه بهتر و مطلوب تر به قشر جوان معرفی کند.

خانم محمدی نماینده حوزه زنان در ادامه این نشست با اشاره به نقش جهادگری  امداگری زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعات مهم که باید به آن توجه کرد مغفول نماندن از نقش زنان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی است چرا که زنان همانند مردان توانستند حضور پررنگ و موثری داشته باشد.

وی افزود:ضروری است که نقش جهادگری و امدادگری زنان در دفاع مقدس در این ایام انعکاس پیدا کرده و برای نسل جوان معرفی شود.

خانم معصومی به عنوان نماینده جهاد کشاورزی با اشاره به معرفی عملیات های شاخص که رزمندگان استان مرکزی در آن نقش آفرینی کردند گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است که بتوانیم عملیات های مهم و شاخص که رزمندگان استان مرکزی در آن نقش آفرینی کردند را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: درکنار فعالیت هایی که در این ایام انجام می دهیم می توانیم تعدادی از کتب با محتوای دفاع مقدس را در این ایام رونمایی کنیم و بهتر است که سخنرانان حاضر در همایش های این هفته از افراد آشنا به جنگ باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها