پایان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام

پنجمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ - 10August 2016

پایان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام

به گزارش دفاع پرس از ایلام، علیمحمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی در ایلام، اظهار کرد: این جشنواره در سال جاری به دو زبان فارسی و عربی برگزار شد.

 وی، بابیان اینکه این جشنواره در بخشهای سفرنامهنویسی و خاطرهنویسی در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال برگزار شد که بخشهای ویژهای مانند زیارت اولیها و سبک زندگی و همچنین سبک زندگی ایرانی، اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزارشده که درمجموع 460 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ٢٠ تیرماه  سال جاری بوده است، تصریح کرد:  آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با  موضوعهای خاطرهنویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

 محمدنیاکان، با اشاره به اینکه استان ایلام برای نهمین سال میزبان این جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) است، گفت: این جشنواره در استان ایلام از سال ٨٧ آغاز و تاکنون بهصورت متوالی همهساله در رشتههای مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطرهنویسی برگزارشده است.

وی ابراز کرد: جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) با موضوعهای مختلف فرهنگی، هنری و علمی برای چهاردهمین دوره همزمان با دهه کرامت از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) باهدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار میشود.

 گفتنی است، در بخش ویژه زیارت اولیها و سبک زندگی، طاها خدامی از همدان، زینب نظریان و فائزه منتی از ایلام به ترتیب اول تا سوم و در بخش ویژه سبک زندگی ایرانی، اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز علی احمدی از ایلام بهعنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش خاطرهنویسی بالای ١٨ سال این جشنواره نیز کبرا صیفی از مشهد، فرجالله صیدمحمدی از ایلام و علیاکبر امامی از کرمانشاه و در گروه سنی زیر ١٨ سال نیز علی کاظمی از ایلام، نازنین حسنوند از آبدانان و زهرا درختی از ایلام به ترتیب اول تا سوم شدند.

 در بخش سفرنامه بالای ١٨ سال نیز رضا حسین آبادی از خراسان شمالی، مهین وزیری از تهران و احسان الفتی از ایلام اول تا سوم شدند و در بخش زیر ١٨ سال نیز هیئتداوران هیچ اثری را شایسته کسب مقام اول و دوم نداست ولی ریحانه ثابتقدم از شیراز مقام سوم و امیرمهدی اسدی از آبدانان شایسته تقدیر شناخته شدند.

 در بخش زبان عربی این جشنواره در بخش سفرنامه هیئتداوران اثری را حائز کسب رتبه اول ندانست و باسم الشمری از شهر کوت عراق و پیمان صالحی از ایلام بهطور مشترک عنوان دوم را کسب کردند و عبدالصاحب نوروزی از ایلام نیز سوم شد.

 در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قرائت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار