روسیه:

برای انتقال کمک‌های بشردوستانه روزانه ۳ ساعت آتش‌بس در حلب برقرار می‌شود

مسکو از برقراری ۳ ساعته آتش بس در هر روز در شهر حلب برای انتقال کمک‌های بشردوستانه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ - 10August 2016

برای انتقال کمک‌های بشردوستانه روزانه ۳ ساعت آتش‌بس در حلب برقرار می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت دفاع روسیه گفت که از روز 11 آگوست (فردا پنجشنبه) روزانه سه ساعت در حلب برای ورود کمکهای بشردوستانه در حلب آتشبس برقرار میشود.

از سوی دیگر ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش "روزنه"ای را که عناصر تروریست شنبه گذشته بهسمت محلههای شرقی حلب باز کرده بودند، زیر آتش خود بست. گروههای مسلح در محورهای الراموسه و دانشکدهها متحمل ضربات ویرانگر نیروی هوایی و واحد توپخانه شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه منطقه الراموسه را تا این لحظه به کنترل در نیاورده اما جاده منتهی به حلب هماکنون با انواع سلاحها تحت رصد و آتش ارتش قرار دارد و براین اساس، گروههای تروریست دیگر قادر نیستند که از روزنهای که در ساعات شب ایجاد کردند، استفاده کنند و در نتیجه، محاصره محلههای شرقی با بستن کامل این روزنه بار دیگر برقرار شده است.

منابع میدانی گفتند: در پی ورود نیروهای تقویتی گسترده ارتش سوریه و همپیمانانش به منطقه، یگانهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آماده مقابله با هرگونه حملهای هستند و شاهد شدیدترین نبردها خواهیم بود.

این درحالی است که اهالی محلههای شرقی شهر حلب که زیر سلطه عناصر مسلح هستند، خشمگین شدهاند زیرا برخی از مسئولان میدانی (عناصر مسلح) را شبانه پیش از محاصره دوباره، از این محلهها خارج کردهاند. این امر درسایه اتهامزنی (تروریستها) به یکدیگر است و آنها همدیگر را به بزدلی متهم میکنند و میگویند که گذرگاه فقط برای خارج کردن برخی افراد "مهم" از محلههای شرقی شهر حلب ایجاد شد.

درپی قطع دوباره جاده محلههای شرقی شهر حلب و شکست اکثر اهداف تروریستها برای سیطره بر این شهر و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها در نبردهای دانشکدههای نظامی و منطقه الراموسه، بار دیگر ترس و نگرانی بر تروریستهای دو گروه جیش الفتح و جیش المجاهدین و سایر گروههای تروریست در چند روستا در حومه غربی شهر حلب و بهطور مشخص روستاهای الارتاب، کفرناها، عنجاره و اورم سایه افکند و روحیه آنها فروپاشید و عناصر مسلح در این مناطق اقدام به انتقال خانوادههای خود بهسمت مرز ترکیه کردند.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها