ولایتی:

مدافعان حرم مجاهدان استمرار بیداری اسلامی هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: دفاع مدافعان حرم در مقابل استکبار و وهابیت که قصد نابودی اسلام را دارند از مهم‌ترین اقدامات و مجاهدت‌های ایرانیان در استمرار بیداری اسلامی به جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 11August 2016

مدافعان حرم مجاهدان استمرار بیداری اسلامی هستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،علیاکبر ولایتی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه بخش بینالملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) که در سالن اجتماعات هتل خورشید تابان در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه امام رضا (ع) نقش بیبدیلی در تبیین اسلام داشتند اظهار داشت: امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) نوید آمدن عالم آلمحمد (ص) را به همه مسلمانان مژده دادند.

وی با تأکید بر اینکه مأمون برای تحمیل ولایتعهدی به امام رضا (ع) جلساتی را با علما و اندیشمندان غیرمسلمان برای ایشان برگزار میکرد بیان کرد: این شرایط برای هیچکدام از ائمه اطهار (ع) ایجاد نشد اما میتوان آن را شرایط سختی دانست و امام رضا (ع) این شرایط را نهتنها بهخوبی گذراندند بلکه نقش مهمی در تبیین اسلام داشتند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل با اشاره به اینکه امواج بیداری اسلامی در جهان از اسلام آغاز شد گفت: پرچمداری ایران در اسلام راستین به علت نقش بیبدیل امام رضا (ع) است.

ولایتی با بیان اینکه در دوران زندگی امام رضا (ع) مکاتب فلسفی جدیدی به جهان اسلام وارد شدند گفت: خوشبختانه در ایران با ورود امواج اسلام، اسلام راستین به مسلمانان بیشتر و بهتر معرفی شد چراکه کشور ما همچون سدی محکم در مقابل امواج ضد اسلام ایستادگی کرد و این امر به علت برکت وجود امام رضا (ع) و اهلبیت (ع) است.

وی افزود: 12 هزار نفر از علویان و سادات همراه امام رضا (ع) به ایران آمدند و در نقاط مختلف کشور ما به تبلیغ اسلام راستین پرداختند که این امر اهمیت ایران را در معرفی اسلام راستین به مسلمانان نشان میدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز امواج بیداری اسلامی در ایران را از 190 سال پیش توسط علما و بزرگان حوزه علمیه در تاریخ قدیمی کشور دانست و اضافه کرد: مجاهدتهایی که مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی جهان انجام دادند بیبدیل و بینظیر است.

ولایتی همچنین دفاع مدافعان حرم در مقابل استکبار و وهابیت که قصد نابود کردن اسلام را دارند از مهمترین اقدامات و مجاهدتهای ایرانیان در استمرار بیداری اسلامی به جهان اسلام توصیف کرد.

وی مقابله ایران با وهابیت را نکته مهمی در استمرار بیداری اسلامی برشمرد و یادآور شد: متأسفانه وهابیون دشمن اسلام هستند و برای نابود کردن آن با اسرائیل و سایر دشمنان اسلام متحد شدند بنابراین تلاش برای معرفی اسلام راستین در این میان از اهمیت ویژهای برخوردار است.

نظر شما
پربیننده ها