حجت‌الاسلام حیدری کاشانی

فضیلت جانبازان شیمیایی کمتر از فضیلت شهادت نیست

کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدا و جانبازان در نزد خداوند به مقام محبوبیت رسیده‌اند، تصریح کرد: جانبازان شیمیایی قبل از مقام شهادت به‌علت تحمل دردهای شدید صدها بار به مقام شهادت می‌رسند و فضیلت جانبازان شیمیایی کمتر از فضیلت شهادت نیست.
کد خبر: ۹۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ - 11August 2016

فضیلت جانبازان شیمیایی کمتر از فضیلت شهادت نیست

به گزارش دفاع پرس از رشت، حجتالاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی کارشناس مذهبی رسانه ملی و یکی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم سومین یادواره شهدای شیمیایی استان گیلان که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، خانوادههای معظم شهدا، بسیجیان و مردم شهیدپرور در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم 170 آیه در ارتباط با امام زمان(عج) مطرح شده که 4 آیه به نقشآفرینی ایرانیان در زمینهسازی ظهور اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه سلمان فارسی یکی از یاوران حقیقی امام مهدی(عج) است، بیان کرد: بهتر است همایش بین المللی سلمانشناسی در ایران برگزار شود و در قرآن کریم 5 ویژگی در مورد سلمان فارسی ذکر شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدا و جانبازان در نزد خداوند به مقام محبوبیت رسیدهاند، تصریح کرد: جانبازان شیمیایی قبل از مقام شهادت بهعلت تحمل دردهای شدید صدها بار به مقام شهادت میرسند و فضیلت جانبازان شیمیایی کمتر از فضیلت شهادت نیست.

حیدری کاشانی تحمل درد جانبازان شیمیایی را امتحان الهی دانست و مطرح کرد: شهدای شیمیایی کسانی بودند که خداوند به آنها عاشقانه نگاه کرد و خداوند، خانواده آنها را نیز به مقام محبوبیت رساند.

وی با اشاره به اینکه کسی که نزد خدا محبوب میشود مورد امتحان عظیم قرار میگیرد، اظهار کرد: جانبازان شیمیایی و خانوادههای آنها مورد امتحان خداوند قرار گرفتهاند و خداوند هنگامی که به کسی عشق ورزد او را مورد امتحان سخت قرار میدهد.

این کارشناس مذهبی، شهدا و جانبازان شیمیایی را اسوههای پایداری عنوان کرد و گفت: باید از صبوری و پایداری شهدا به ویژه جانبازان شهید شیمیایی درس بگیریم و آنها در نزد خداوند به عالیترین مقام محبوبیت رسیدهاند.

حیدریکاشانی شهدای شیمیایی ایران را سند مظلومیت و غربت ملت ایران و جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: کشتار در جنگ جهانی یک امر طبیعی است ولی کشتار از طریق بمب شیمیایی در حقیقت سند مظلومیت یک ملت است.در پایان مراسم حسین هوشیار یکی از مداحان رزمنده کشور به مداحی پرداختند و حاضران به یادمفقودالاثرشیمیایی سرلشکرپاسدارشهیدحسین املاکی فرمانده لشکر قدس گیلان و شهدای شیمیایی به سینه زنی و عزاداری پرداختند و یاد و نام شهداراگرامی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار