مجتهدزاده در جمع زنان فعال لبنان:

شهدا راه سیر و سلوک را یک شبه طی کردند

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: یکی از نکات جالب‌ توجه در سیره شهدا، توجه خاص آنان به امور معنوی است. تقیّد و باور قلبی و یقین آنان به اعتقاداتشان چنان بود که راه سیر و سلوک را یک شبه طی و جهانیان را مبهوت کردند.
کد خبر: ۹۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ - 13August 2016

شهدا راه سیر و سلوک را یک شبه طی کردند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس عصر دیروز با زنان فعال لبنان به گفتگو نشست.

در این جلسه مجتهدزاده به مبانی دین و وظیفه انسانها در عالم خلقت و مسئولیتی که در قبال انسانهای دیگر و در جامعه دارند، پرداخت.

مجتهدزاده با تاکید بر آیات قرآن کریم، از علم و یقین بهعنوان برترین هدف آفرینش، رسیدن به معرفتالهی انسان یاد کرد و گفت: عرفا مسیر سیر و سلوک عبودیت خداوند را که ملاک دستیابی غایت نهایی بشر است، سالها طی میکنند.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا کاملترین انسانها در بعد معرفتی هستند، افزود: فارغ از هدف خداوند در خلقت عالم و اقتضای ذات و صفاتش، این عالم هم مسیر و مقصدی را در پیش دارد؛ که هدف آن به شمار میرود. این هدف، تکامل انسان و رسیدن به غایت نهایی ذات انسانی اوست؛ که شهدا با دریافت سریع و هوشمندانه با سرعت وصفناپذیری بدان دست یافتند.

مریم مجتهدزاده هوش و ذکاوت شهدا و خانوادههای آنها را مورد تجلیل قرار داد و اظهار داشت: آفرینش بسیاری از مظاهر خلقت مانند آنچه در زمین است، برای انسان تعریف شده است. از این امر میتوان نتیجه گرفت که غایت حکیمانهای که خداوند در مسیر خلقت عالم در نظر گرفته، تکامل انسان و رسیدن او به درجات والای وجودی و در نهایت، بهرهمندی او از این کمالات و رشد و پیشرفت آدمی است و قطعا مادران و همسران شهدا و ایثارگران عزیز هوشمندانه در انتخاب هدف انسانی خود پیروز میدان شدند.  

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: رسیدن به کمال و نزدیک شدن به خداوند و مراد از بندگی رسیدن به اوج کمال و قلّة سعادت بشری است و انسان کامل کسی است که به جوار و آستان قرب الهی راه یافته و در نتیجه، از رحمت بیپایان او بهرهمند شده است و این مسیر را شهدا یک شبه رفتند و به سرعت از رحمت الهی بهرهمند و به مرتبه کمال انسانی دست یافتند.

وی آزمایش بندگان و عبادت را ازجمله ابزارهای رسیدن به کمال انسانی دانست و یکی از مهمترین جایگاههای عزتمندی شهدا و خانوادههایشان بهعنوان ایثارگر را سربلندی آنها از امتحانهای سخت الهی در انتخاب مسیر درست زندگی دنیا، برای سعادت اخروی اعلام کرد.

مجتهدزاده به خلوص نیت شهدا و سلوکشان در دفاع هشت ساله ایرانیان اشاره داشت و گفت: شهادت یک انتخاب آگاهانه و مشتاقانه، و حرکتی است شتابدار به سوی معشوق. یکی از نکات جالب توجه در سیره شهدا، توجه خاص آنان به امور معنوی است. مواردی که شاید به نظر ساده بیاید، اما تقید و باور قلبی و یقین آنان به اعتقاداتشان چنان بود که شهیدان ما در این دوران، چنان راه سیر و سلوک را یک شبه طی کردند که جهانیان را مبهوت و به اعتراف واداشتند.

مریم مجتهدزاده، بر بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد و گفت: این همان چیزی است که یک سالک و یک عارف، بعد از سالها مجاهدت و سالها ریاضت ممکن است به آنجا برسد؛ اما یک جوان نوخاسته، در میدان نبرد و جهاد آنچنان مشمول تفضل الهی قرار میگیرد که این ره صد ساله را یک شبه میپیماید و این احساس بیقراری و شوق، از سوی پروردگار پاسخ مناسب مییابد. خود این شوق هم لطف خدا و جاذبهی حضرت حق متعال است. این شگفتی بزرگی است.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان بیانات خود، به نقش اثرگذار مادران شهدا بهعنوان مربیان آگاه و همچنین سهم عظیم همسران شهدا بهعنوان همراهان قدسی شهدا و جانبازان گرانقدر اشاره و تصریح کرد: ما زنان مسلمان باید مولفههای مورد توجه شهدا را بهعنوان بهترین سرمشق و الگوی عملی در اختیار جوانان قرار داده و با ادامه مسیر جاودانه شهدا، قدردان صلح و امنیت کنونی که حاصل ایثار و مسئولیت پذیری آنها در قبال جامعه است، باشیم.

در این نشست محترم جمال جمالی فعال حوزه زنان و خانواده، دختر شهید ناظری و شفیع پور پرستار ۸ سال دفاع مقدس هم سخنرانی و هر یک از زنان فعال لبنانی حاضر در نشست در خصوص مشترکات فرهنگی، راهکارها و برنامههای پیش رو، نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار