ارتش عراق به نزدیکی مرکز القیاره رسید

غیاث سورچی مسئول بخش رسانه ای اتحادیه میهنی کردستان عراق در موصل ، بااشاره به پیشروی های ارتش عراق در جنوب موصل گفت: ارتش عراق با آزادسازی چند روستا در موصل به نزدیکی مرکز منطقه القیاره رسیده است.
کد خبر: ۹۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ - 13August 2016

ارتش عراق به نزدیکی مرکز القیاره رسید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،القیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل، منطقه ای راهبردی در جنگ علیه داعش است که ارتش عراق چند هفته پیش توانست، پایگاه نظامی مهم آن را به همین نام ، از کنترل داعش خارج کند و هم اکنون پایگاه نظامی القیاره در اختیار نیروهای عراقی است و نبردها برای آزادی کامل این منطقه ادامه دارد.


سورچی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل افزود: ارتش عراق امروز موفق شد، در ادامه پیشروی در جنوب موصل، روستاهای 'عوزده' و ' زهیلیله' را از کنترل نیروهای تروریستی و تکفیری داعش خارج کند.


وی گفت: هم اکنون دو روستای دیگر ' جوعانه' و ' جزعه' در محاصره ارتش عراق است و پیش بینی می شود تا فردا این روستاها نیز از کنترل داعش خارج شود.


به گفته این مقام اتحادیه میهنی کردستان عراق، هم اکنون بر روی پل 'مخمور' به 'القیاره' مقاومت محدودی از سوی داعش صورت می گیرد، ولی بزودی این مقاومت نیز شکسته خواهد شد و ارتش موفق خواهد شد وارد مرکز القیاره شود..


به گفته غیاث سورچی، داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی بهره می گیرد و به همین دلیل پیشروی ها به کندی صورت می گیرد.


با کنترل مرکز القیاره توسط ارتش عراق، روند آغاز عملیات آزادسازی موصل وارد مرحله جدی تری خواهد شد.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار