سردار احمدی مقدم در گفت‌و گو با دفاع مقدس؛

گروهک‌های تروریستی زیر چکمه مدافعان امنیت/ خدمتگزاران نیروی انتظامی راه شهادت را برگزیده‌اند

هرکس لباس سربازی در این نظام برای دفاع از کشور به تن می‌کند برای هر حادثه‌ای از پیش خودش را مهیا می‌کند و این طبیعت رویارویی با دشمنان امنیت کشور است که به شهادت منجر شود. شهادت آرزوی هرکسی است که لباس جهاد به تن می‌کند.
کد خبر: ۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ - 16January 2014

گروهک‌های تروریستی زیر چکمه مدافعان امنیت/ خدمتگزاران نیروی انتظامی راه شهادت را برگزیده‌اند

سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در برخی نقاط مرزی کشور اظهار داشت: دستگاههای اطلاعاتی بیگانه بهمنظور ناامن کردن فضای کشور از گروههای تروریستی که در خاک برخی کشورهای همسایه مستقر هستند، حمایت میکنند و تجهیز و پشتیبانی این گروهها را برای سازماندهی اقدامات جنایتکارانه در کشور برعهده دارند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بعد از دستگیری عبدالمالک ریگی گروه تروریستی منتسب به وی ضربه سنگینی خورده بود ولی به مرور زمان با کمک سازمانهای اطلاعاتی غربی در قالب گروههایی با اسامی مختلف دیگر سازماندهی و به طراحی عملیات علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: علاوه بر منطقه سیستان و بلوچستان، گروههای تروریستی در شمالغرب کشور نیز دست به تحرکاتی زدند و خوشبختانه آمادگی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موجب شد تا علیرغم دریافت برخی از ضربات، این اقدامات نتواند تداوم و استعداد پیدا کند و آنگونه که ما رصد کردهایم هدف این گروه های تروریستی حادثه آفرینی است. همچنین تلاش همه دستگاه های امنیتی هم  بر اشراف اطلاعاتی است و هم بر حضور و اقدام پیشگیرانه است. البته اقدامات مقابلهای در هنگامی که این گروهها حضور پیدا کنند نیز در دستور کار است و هرگاه که حضور آنها احساس شده نیروهای جان برکف ناجا به مقابله با آنها اقدام کرده اند.

سردار احمدی مقدم همچنین در ادامه افزود: آنهایی که حادثه سراوان را آفریدند در خاک پاکستان حضور دارند و به لحاظ دیپلماتیک پیگیریها انجام شده است، لذا به دلیل اینکه ما قصد دخالت مستقیم در خاک پاکستان و تعقیب آنها را نداریم دولت پاکستان باید با اقدامات عملی همکاری لازم را جهت دستگیری آنها انجام دهد. اما متاسفانه همواره تظاهر به همراهی می کنند ولی دولت پاکستان اخیرا گام عملی در این خصوص بر نداشته است. در سالهای قبل این همکاری عملی وجود داشت، مثلا برادر عبدالمالک ریگی و تعدادی دیگر از تروریست ها را دستگیر و به ما تحویل دادند. انتظار این است که همکاری بیشتری انجام بدهند.

وی تصریح کرد: امنیت مرزها یک موضوع مشترک است و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی امنیت مرزهای خودش را تامین کند در حالیکه تروریستها از خاک کشور همسایه استفاده می کنند. اینها می تواند در واقع به یک غده های چرکینی تبدیل بشود که خاک هر دو کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با اشاره به جانفشانی نیروهای خدوم نیروی انتظامی در مواجهه با گروههای تروریستی اظهار داشت: طبیعتاً هرکسی که لباس سربازی در این نظام برای دفاع از کشور به تن می کند برای هر حادثه ای از پیش خودش را مهیا می کند و این هم طبیعت رویارویی با دشمنان امنیت کشور است که به شهادت منجر شود، شهادت نیز آرزوی هرکسی است که لباس جهاد به تن می کند. لذا تهدیدها نمی تواند خدشهای در حرکت ما داشته باشد و چه بسا اراده ما را در راه مواجهه با تروریستها و ادامه راه شهیدان قویتر می کند.

نظر شما
پربیننده ها