رئیس کمیسیون آموزش مجلس در همایش بسیج اساتید کرمان:

اعلام آمادگی بسیج اساتید برای ایده‌دهی به دولت جدید

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه بسیج اساتید برای ایده‌دهی در تمام زمینه‌ها آماده یاری رساندن به دولت منتخب است.
کد خبر: ۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶ - 08July 2013

اعلام آمادگی بسیج اساتید برای ایده‌دهی به دولت جدید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدمهدی زاهدی در سومین همایش بسیج اساتید استان کرمان اظهار داشت: شهید چمران اسوهای برای تمام دانشگاهیان و تمام مردم دنیا است که جز منافع مستضعفان چیزی ندید.

 

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور مصر ابراز داشت: افراط و تفریطهای اعمال شده در هر کشوری موجب صدمات جبرانناپذیر میشود که در کشور ما بر اساس قانون اساسی تمام ایرانیها با هر آدام و رسوب و مذهبی مورد تکریم هستند.

زاهدی خاطر نشان کرد: تنها کشوری هستیم که افتخار داریم تمام اقلیتهای مذهبی بر مبنای قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند و این نشان از مشی اعتدال جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: برای پیاده کردن اهداف نظام در جامعه اسلامی همیشه توجه به دانشجویان و اساتید دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام راحل بارها دانشگاهها را مورد حمایت خود قرار دادند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیجی شدن تنها نامنویسی و عضویت در پایگاههای بسیج نیست، اذعان داشت: دانشگاه کارخانه انسانسازی است و در این راستا اساتید نقش مؤثری در پیشرفت و یا انحرافات یک جامعه دارند و حضور در بسیج اساتید باید مسئولیتآفرین باشد.

زاهدی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا توفیقات و کارآمدی نظام ایران اسلامی روزبهروز بیشتر شود و اساتید بسیجی با برخورداری از بصیرت دینی و سیاسی خود در تمام صحنهها با حضور فعال ایفای نقش داشته باشند.

وی افزود: وفاداری و دل بستگی بسیج اساتید نسبت به انقلاب و آرمانها باید بیشتر شود و بدانیم که با صبر و پایداری در مقابل مشکلات میتوان بر آنها غلبه کرد، باید جامعه به قشر بسیجی اساتید افتخار و اعتماد کند.

زاهدی اولویت قرار دادن منافع ملی بر منافع شخصی و باندی را مهم دانست و خطاب به افراد منتخب در شوراهای شهر اذعان داشت: باید منافع شهر را در اولویت قرار دهید و به دنبال باندبازی نباشید.

وی با تأکید بر اینکه بسیج اساتید باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد، گفت: بسیج باید نشان دهد که به دنبال سهمخواهی از انقلاب نیست و برای حفظ آرمانهای نظام تا پای از دست رفتن آبرو و جان خود هم پیش میرود.

زاهدی ادامه داد: بسیج لزومی ندارد که در کارهای دولت سهمی داشته باشد، اما اگر دولت منتخب خواست؛ بسیج اساتید باید نشان دهد که جدای از مشی سیاسی و اختلافات نظری حاضر است در تمام زمینهها به ویژه ایدهدهی و طرح نظریهها در کنار دولت باشد و باید تمام باندبازیها کنار گذاشته شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایدههای اساتید در تصمیمسازیهای ملی را مؤثر دانست و عنوان کرد: اساتید بسیجی باید در سطح دینی و علمی از دیگران پیشی بگیرند و سطح خود را در تمام زمینهها از اساتید دیگر ارتقا دهند.

وی با اشاره به بحث اسلامی شدن دانشگاهها ابراز داشت: اساتید بسیجی باید در این راه تمام توان خود را به کار گیرند و اگر در این مسیر مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتند، دلخور نشوند و عقبنشینی نکنند، این وظیفه اساتید بسیجی است که یک ضعف اعتقادی دانشجوی خود را هنگام فارغالتحصیلی قوت بخشد.

نظر شما
پربیننده ها