سرلشکر رشید در بازدید از نمایشگاه سازمان پدافند غیرعامل:

کشور در برابر تهدیدات فزاینده و فرصت‌های بی‌شمار قرار گرفته است

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: افزایش سطح تقابل راهبردی میان ایران و آمریکا به‌عنوان رأس استکبار، به‌ویژه در دهه اخیر به همراه تحولاتی که در چند سال گذشته در منطقه اتفاق افتاده است، باعث شده تا امروز جمهوری اسلامی از طرفی در برابر تهدیدات فزاینده و از سوی دیگر فرصت‌های بی‌شمار قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 16August 2016

کشور در برابر تهدیدات فزاینده و فرصت‌های بی‌شمار قرار گرفته است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای سازمان پدافند غیر عامل، با اشاره به تهدیدات پیش روی کشور اظهار داشت: هرچه که بتوانیم قبل از شروع تهدید و جنگ اقدامات لازم را انجام دهیم، میشود جزء ذخایر و آمادگیها و مصونسازیهای ما؛ لذا میتوان گفت کارهایی را که سازمان پدافند غیرعامل برای کشور و دستگاهها و بخشهای غیرنظامی انجام میدهد، ازجمله این تدابیر است.

فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) به تجربیات فرماندهان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: باید خدا را شکر کنیم که دستگاههای امنیتی و دفاعی کشور در دست برادران مومن و انقلابی قرار دارد؛ که حداقل دارای سه دهه تجربه هستند.

سردار رشید در ادامه گفت: مسئله پیش رو انواع تهدیدات و احتمال اقدام از سوی دشمن است، یعنی یک تقابل راهبردی بین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آمریکا وجود دارد، ما بر مدار حق هستیم و آنها بر مدار باطل قرار دارند.

وی با اشاره به تقابل راهبردی با دشمن که سطح آن دائما رو به افزایش است، عنوان کرد: اگر بخواهیم طرح مسئله کنیم باید بگوییم که با توجه به افزایش سطح تقابل راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بهعنوان رأس استکبار، بهویژه در دهه اخیر به همراه تحولاتی که در چند سال گذشته در منطقه اتفاق افتاده است، مثل بیداری اسلامی، ظهور گروهها و جریانات مشکوک تکفیری که کاملا مشخص است این جریانات برای مقابله با انقلاب اسلامی ساخته شده است، جمهوری اسلامی ایران هم در برابر تهدیدات فزایندهای قرار گرفته و هم فرصتهای بیشمار.

فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) برخورداری جمهوری اسلامی ایران از موقعیت راهبردی و عوامل ژئوپلیتیکی فوقالعاده را فرصت بزرگی دانست و افزود: مهمترین مسئلهی کشور در مواجهه با تهدیدات 2 مورد است؛ نخست آماده کردن و مصونسازی کشور در برابر تهدیدات؛ که الحمدالله در حال انجام است، و دوم جلوگیری و اجتناب از غافلگیری است؛ لذا باید کاری کنیم که در برابر اقدامات دشمن غافلگیر نشویم؛ زیرا دارای پیامدهای روانی هم در کوتاهمدت و هم درازمدت است. ما هرچقدر بتوانیم خودمان را آمادهتر کرده و مصونسازی کنیم، مانع غافلگیری میشود؛ ولی بخش اعظم آن به اشراف اطلاعاتی برمیگردد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار