راهیان نور غرب و شمالغرب-84/ سردار فضلی در سالروز شکست حصر پاوه:

خون شیعه و سنی در هم تنیده شده است/ خیانت نفوذی‌ها در خوزستان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان می‌خواهند وحدت ما را برهم بزنند. آن‌ها می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیافکنند؛ در صورتی که خون‌های ما در هم تنیده شده است.
کد خبر: ۹۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 16August 2016

خون شیعه و سنی در هم تنیده شده است/ خیانت نفوذی‌ها در خوزستان

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (سهشنبه 26 مرداد 95) در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز شکسته شدن حصر پاوه و یادواره شهدای پاوه اظهار داشت: خدا را شکر میکنم که در این روز به یادماندنی، حماسی و تاریخی مردم شریف پاوه توفیق داشتم که در جمع صمیمی برادران و خواهران اهل سنت و شیعیان و مهمانان و خانوادههای شهیدان حضور پیدا کنم؛ حماسهای که از شهیدان، چمران، اصغر وصالی و همه شهدای عزیز باید یاد کرد.

وی افزود: همواره چیزی که در خاطر و ذهن مردم شریف ما قرار دارد این است که استان کرمانشاه در دل خودش حوادث بزرگی مثل حماسه پاوه، مقاومت و جوانمردی در گیلانغرب، نفتشهر، سومار و سرپلذهاب و همه دیار را ثبت کرده است. ورود آزادگان عزیز به میهن که امروز سالروز ورود آنهاست از مسیر استان کرمانشاه صورت گرفت، و این نیز یکی دیگر از این حوادث است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اگر بخواهیم به بخشی از این حوادث ورود کنیم، درمییابیم که امام عظیمالشأن امت به همراه آحاد مردم شریف بستر پیروزی انقلاب را با فداکاری و عبرت گرفتن از همه تاریخ فراهم کردند و انقلاب به ثمر رسیده است و مردم میخواهند از فضای معطر دیگری از آنچه اسلام فرموده، بهرمند شوند.

فضلی خاطرنشان کرد: اوج عصبانیت استکبار در جریانات انقلاب مشهود میشود و در آن زمان گروههای ضد انقلاب را برای تجزیهطلبی در نقاطی از ایران اسلامی در گنبد کابوس، تبریز، خوزستان و پاوه و اورامانات و کردستان و سیستان بلوچستان تحریک میکنند. در ایران انقلابی به ثمر رسید و دشمن بر آن شد تا با تجزیه کردن کشور فضای سختی را برای مردم فراهم کند و برخی از شهرها به شدت درگیر حوادث ضد انقلاب شد اما امام عظیمالشأن میفرمایند انقلاب اسلامی سه پایه دارد؛ قرآن، عترت و مردم.

وی افزود: مردم کشور برای دفاع از دین خدا، آیین رسول خدا و پرچم ایشان به میدان دفاع از ایران اسلامی برخاستند. دفاع شیعه و سنی ندارد و مردم به میدان آمدند. نیروهای انقلاب، ارتش، کمیته، بسیج و سپاه اعم از شیعه و سنی که خونهایشان در هم تنیده شده در راه دفاع از دین خدا لحظهای غفلت نمیکردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اوج حادثه پاوه در 26 مرداد رقم خورد. ما در آن مقطع بیش از 2 ماه در خوزستان که توسط خلق عرب به آتش کشیده بود، در مواجهه با ضدانقلاب بودیم؛ که روز 26 مرداد و محاصره پاوه با فرمان نورانی امام(ره) همراه شد؛ که بر همه تکلیف کردند تا به یاری مردم دیندار پاوه بیایند.

فضلی اظهار داشت: آنگاه که «سالار جاف» و اصحاب پلیدش شهر را محاصره کرده و باعث وحشت مردم شدند، فرمان امام(ره) از جماران، نیروها را برای حمایت از پاوه گسیل کرد. از خرمشهر وقتی پیام را شنیدیم همه پاسداران مهیای اعزام شدند. قرار بود به سرپرستی شهید جهانآرا گروهی برای کمک به پاوه عازم شوند و سه بار برای عزیمت به فرودگاه خوزستان رفتیم؛ اما نفوذیها از عزیمت ما جلوگیری میکردند؛ اما مدافعین در شهر و دیگران مردم را به میدان آوردند و روح استقامت و پایمردی در این شهر جوشش پیدا کرد.

وی ادامه داد: شهید چمران آن شب را به واسطه حضور عاشقانه و حماسی مردم شب لیله القدر نامید. مردم دینداری که امروز حکایت از 800 شهید در اورامان و 600 شهید در پاوه ضامن پیام دینداریشان است. درود بر مردان و زنانی که در این مقاومت حقی را بر گردن جوانان پاوه گذاشتند. حضور مردم در تقویت نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث شد دشمن به اهدافش نائل نشود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی به کشورمان گفت: رژیم بعثی عراق در حملهای ناجوانمردانه هزار و 608 کیلومتر از مرزهای ما به تصرف درآورد. اینجا هم باز حماسه و عمق فرمان و تدبیر امام(ره) را شاهدیم که فرمان دادند هر کسی میتواند از پیشروی دشمن ممانعت کند تکلیف دارد. بسیاری از رزمندگان برای عمل به این تکلیف به سمت دشمن تیراندازی میکردند.

فضلی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که آزمونی مهم برای همه امت بود، این بود که دشمن در آخر جنگ با پذیرش قطعنامه 598 دوباره طمع کرد و حملاتی زیادی به خرمشهر و اهواز انجام داد. معتقدم پذیرش قطعنامه بزرگترین اتفاق برای نظام بود؛ چون ما به فرموده امام خودمان را برای یک نبرد20 ساله آماده کرده بودیم؛ اما شرایط به وجود آمده برای کشور باعث پذیرش قطعنامه شد و امام(ره) فرمودند: «کاسه زهر را نوشیدم.»

وی افزود: هنوز آثار شلیک تانکهای صدام در شهرهای ما باقی مانده بود؛ اما مردم با وجود شرایط موجود و کاهش یافتن نیروهای ما در جبهه، مردانگی و پایمردی کردند. 27 تیر قطعنامه پذیرفته شد؛ اما 31 تیر ماه عراقیها حملهای همهجانبه کردند و وقتی شکست خوردند منافقین را در قالب تجمیع و فراخوان برای انجام عملیاتی به اسم مروارید تحریک کردند. در جیب این نیروها برگههایی پیدا شد که نوشته بود «اعزام از آمریکا» و «اعزام از آلمان». آنها مردم ما را نمیشناسند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ضد انقلاب در پیامشان برای منافقین میگویند اگر به ما ملحق نشوید در حاکمیت تهران سهمی نخواهید داشت؛ به همین خاطر چند هزار نیرو تجمیع کردند و به کرند غرب رسیدند؛ اما مردم ما مقاومت کردند و وقتی منافقین به تنگه مرصاد میرسند، باقیمانده نیروهای ما در غرب به میدان میآیند و با فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری مانع ورود آنها میشوند و از سه محور بر آنها حمله کرده و عرصه را بر منافقین تنگ میکنند و این هم لطف خدا بود که تلفات بیحدی از آنها گرفته شد.

فضلی عنوان کرد: مردم به یاری نیروهای مسلح آمدند و به تکلیف الهی خودشان عمل کردند. درود خدا بر امتی که امروز الگوی مقاومت در سراسر گیتی هستند. الگوی مقاومت از پاوه و دفاع مقدس امروز الگوی مقاومت اسلامی در سراسر گیتی شده است. شهدای عزیز، رزمندگان عزیز که در مقاومت شرفِ حضور دارند در سوریه و عراق دیدند که هر مسلمانی از دیگری سبقت میگیرد. امروز رزمندگان این امت به مقاومت هویت دادهاند. اگر روزی فقط ایران اسلامی و مرزهای ما مورد تعرض بود امروز دشمنان جهان را مورد تعرض قرار داده اند. در لبنان نیروهای حزب الله از دفاع مقدس می گویند و الگو می گیرند و مقاومت از خودشان نشان می دهند. فرمانده لبنانی می گوید ما در دفاع مقدس بیش از مقاومت لبنان، شهید تقدیم اسلام کردهایم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با ذکر خاطرهای گفت: سال  1390 یکی از امیران ارتش مطلبی درباره یک شهید روایت کرد مبنی بر اینکه «در روزهای اول جنگ، آنگاه که عراقیها به ایران اسلامی هجمه کردند ارتش و نیروی هوایی انجام عملیات ماندنی در تاریخی را انجام دادند و 140 جنگنده ما در این عملیات شرکت داشت. که یک هواپیمای ما مورد اصابت قرار گرفت و چند نفر به شهادت رسیدند. یکی از آن شهدا خلبان اهل تسنن «خالد حیدری» بود. شنیده بودم که اهل اورامان هستند.»

وی افزود: این شهید در همان روز که 140 هواپیما در خاک عراق عمیات داشتند، به مأموریت اعزام میشود؛ روز مأموریت هم مصادف بوده با مراسم جشن یکی از نزدیکان ایشان. این شهید دو فرزند داشته و درحالیکه همسرشان اصرار میکند تا روز دیگری به عملیات برود، شهید حیدری میگوید من حتماً باید بروم؛ چون امروز مردم ما در مخاطره هستند و من رزمنده و نظامی هستم و باید بروم. اصرار خانواده راه به جایی نمیبرد و شهید حیدری میگوید حتما باید بروم؛ چون من اهل سنت هستم، نکند در تاریخ بگویند من مردد شدم.

فضلی ادامه داد: در آن روز هواپیمای شهید حیدری مورد اصابت قرار میگیرد و جنازه ایشان در خاک عراق باقی میماند؛ تا سال 91 که تعدادی از شهدا در خاک عراق تفحص شدند. یکی از فرماندهان ارتش گفت ما ارتباط نزدیکی با فرزندان این شهید داشتیم و خیلی به دخترشان میگفتیم وقت ازدواج شماست؛ اما میگفتند غیرممکن است من بدون اجازه پدرم ازدواج کنم. وقتی پیکر شهید تفحص شد خبرش را به خانواده آنها دادیم و قرار شد پیکر ایشان را برای زیارت امام هشتم به مشهد ببریم و سپس تحویل خانواده دهیم. شخصی به ما گفت چون این خانواده اهل تسنن هستند بهتر آن است که از خانواده ایشان اجازه بگیریم. وقتی از همسر ایشان اجازه گرفتیم، ناراحت شدند و گفتند چه اجازهای میخواهید؟ شهید ما آرزو داشت قبل از شهادت به زیارت امام هشتم برود. 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز باید مراقب باشیم؛ دشمن میخواهد بین ما و ولی و امام و مرجعمان شکاف ایجاد کند. دشمن میخواهد وحدت ما را برهم بزند. میخواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیافکنند؛ در صورتی که خونهای ما در هم تنیده شده است. فرزندان شما امروز عرصه را بر تکفیریها و داعشیها تنگ کردهاند. امروز کجای دنیا بهتر از جمهوری اسلامی امنیت دارد؟ امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، به واسطه حضور مردم در صحنه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار