خواهر شهید علی صالح حاج‌ محمدی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

اطاعت از فرامین ولی فقیه برایش مهم‌تر از پزشک شدن بود

عذرا حاج محمدی گفت: اطاعت از فرامین ولی فقیه برایش مهم‌تر از پزشک شدن بود، علی رغم اینکه آرزویش پزشک شدن بود اما ترجیح داد به میدان رزم و نبرد حق علیه باطل حضور یابد.
کد خبر: ۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ - 16January 2014

اطاعت از فرامین ولی فقیه برایش مهم‌تر از پزشک شدن بود

عذرا حاج محمدی خواهر شهید علی صالح حاج محمدی در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: علی از دوران کودکی نبوغ و خلاقیت خاص خود را داشت. او معتقد بود درون هر فردی استعدادهای بیشماری وجود دارد و این خود فرد است که باید بتواند از توانمندیهای خود بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه او به محیط پیرامون خود توجه خاصی داشت، تصریح کرد: ظلم و ستم در آن دوره را نتوانست نادیده بگیرد و بر همین اساس در دوران راهنمایی و دبیرستان فعالیتهای انقلابی خود را آغاز کرد و همچنین در درسهای خود همیشه موفق بود و رتبه اول را کسب میکرد.

حاج محمدی با بیان اینکه علی دوست داشت در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهد، اما حضور در میدان رزم با دشمن را ترجیح داد، تاکید کرد: علی به فرمان حضرت امام خمینی که فرمودند: اسلحهها را زمین نگذارید و به جبههها بروید و در مقابل دشمن بایستید، او نیز از فرمان ولی فقیه خود اطاعت کرد و تمام خواستههای دنیایی خود را ترک کرد و و به جبهه رفت.

وی با اشاره به اینکه او هرگز تواناییهای خود را در عرصه هنری نادیده نمیگرفت، اذعان داشت: شهید به کارهای هنری و نقاشی علاقه داشت و در این زمینه فعال بود.

خواهر شهید به ویژگیهای اخلاقی شهید اشاره کرد و گفت: او نسبت به فقرا حساس بود و معتقد بود بهترین چیزها را باید به افراد نیازمند اهدا کرد.

وی افزود: در ایام تابستان هرگز اوقات خود را به بطالت نمیگذراند. از انجام فعالیت دست برنمی داشت و کلاسهایی که میرفت سعی میکرد خودش هزینه آن را تهیه کرده و بپردازد و زمانی که به جبهه میرفت نیز بخشی از حقوقش را به فقرا میداد.

حاج محمدی اذعان داشت: در وصیت نامهاش نوشته بود اگر چیزی در حساب بانکیاش باقی مانده به جنگ زدهها بدهید.

وی ادامه داد: با دوستان همرزمش برای دفاع از انقلاب تمام توان و نیروی خود را بکار گرفته بودند تا دشمن متجاوزگر را سر جای خود بنشانند. او در خرمشهر نیز حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت به مرخصی میآمد میگفت ارتش به نیروهای مردمی بسیج و سپاه احترام فراوانی میگذارد.

وی افزود: افکار او بزرگ شد و روح بزرگش او را به اوج رساند. همواره اخلاص را مورد توجه و سرلوحه کار وزندگی خود قرار داده بود و به این موضوع اهمیت ویژه ای می داد.

وی اظهار کرد: شهدا راهی را طی کردند که در آن فقط معامله با خدا و اخلاص بود. معنویت و توجه به درون از مواردی بود که شهید نسبت به آن نگاه خاصی داشت.

وی خاطر نشان کرد: پدر و مادرم همیشه شکر خدا را به جا میآوردند که فرزندشان در راه دفاع از انقلاب شهید شد.

حاج محمدی اذعان داشت: جوانان از فرصتها و موقعیتها استفاده کنند و همیشه علم خود را نسبت به اطراف گسترش دهند و هرگز بدون اطلاع ومطالعه راجع به موضوعی اظهار نظر نکنند.

وی تصریح کرد: به تبعات جامعه و مقتضیات زمان در دنیای مجازی عاطفه، عقل و حلم را دنیای مجازی به ما نمیدهد.

خواهر شهید حاج محمدی گفت: شهدا ارتباط عاشقانهای با خالق خود داشتند و با آگاهی از گذشته، به سهم خود، سعی در ساختن آیندهای روشن و بهتر برای کشور بود و خودسازی میکرد.

علی صالح حاج محمدی در ماه محرم ۴۱ متولد شد و در دوم خرداد سال ۶۱ در دارخوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد، بعد از ۱۱ سال نیز پیکر پاکش به وطن بازگشت.

نظر شما
پربیننده ها