شیخ مرتضی السندی در گفت‌وگو با دفاع مقدس خبر داد

درخواست انقلابیون بحرین از سازمان‌های بین‌المللی برای اعزام کمیته حقیقت‌یاب

فعال سیاسی بحرین با اشاره به مبارزه آل خلیفه علیه علما با سلب تابعیت گفت: انقلابیون و علمای بحرینی از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده‌اند کمیته حقیقت‌یاب به بحرین اعزام شود.
کد خبر: ۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸ - 16January 2014

درخواست انقلابیون بحرین از سازمان‌های بین‌المللی برای اعزام کمیته حقیقت‌یاب

شیخ مرتضی السندی از فعالان سیاسی بحرین است. وی فعالیتهای رسانهای و تبلیغی در ارتباط با انقلابیون بحرین دارد و از اعضای حزب سیاسی "تیار الوفاء الاسلامی" بحرین است. درگفت وگو با این فعال سیاسی به بررسی آخرین تحولات بحرین پرداختیم.

آخرین تحولات بحرین از حیث تهدید، ترور و زندانی کردن انقلابیون چگونه است؟

یکی از مهمترین تحولات اخیر بحرین دستگیری فعالان وانقلابیون سیاسی است که ازجمله آنها معاون رییس "جمعیت وفاق اسلامی" بحرین "خلیل مرزوق" است. از سوی دیگر در دادگاه های آل خلیفه با احکام شدید برعلیه انقلابیون ومردم روبرو هستیم هر روز احکام ظالمانه برای جوانان انقلابی صادر میشود مانند احکامی که برضد اعضای جنبش ۱۴ فوریه وجوانان انقلابی آن صادر شده است.

چرا علمای بحرین اخراج می شوند؟

حکومت مستبد آل خلیفه از زمانهای گذشته تاکنون برعلیه فعالیتهای عالمان بحرین بویژه شیعیان بوده است؛ در طول انقلاب ۳ ساله بحرین هم حکومت مخالف هرگونه اعتراض وتظاهرات مسالمت آمیز است از این رو رهبران مردمی بحرین که همان علما هستند به بهانه های واهی تهدید به اخراج و سلب تابعیت و در مواردی نیز دستگیر می شوند.

در تظاهرات سال ۱۹۵۶ م بعضی از علما ازسوی حکومت آل خلیفه تبعید شدند که "سیدعلی جلال الدین الغریفی" ازجمله آنهاست. همچنین در حوادث سال ۱۹۹۴ م "شیخ علی سلمان" رییس جمعیت الوفاق و "شیخ حمزه الدیری" و "سید حیدر الستری" از بحرین تبعید شدند و در حال حاضر بسیاری از علما که در قم ونجف هستند از ورود آنها به بحرین ممانعت به عمل می آید.

در حال حاضر در راستای تهدید علما به تبعید "آیه الله الشیخ حسین نجاتی" یکی از علمای فعال بحرینی  تبعید شدند، نام ایشان در لیست ۳۱ نفره سلب تابعیت بوده که از سوی آل خلیفه این لیست تهیه شده است. فشار زیادی ضد آیت الله نجاتی در بحرین وجود دارد واز ایشان خواستند که باید از بحرین خارج شود.

شیخ حسین قبل از انقلاب بحرین فعالیتهای سیاسی داشته و سلب تابعیت شد اما با رایزنیهایی که در آن زمان صورت گرفته بود پاسپورتش به او بازگردانده شد اما دوباره شاهدیم پس ازانقلاب بحرین از اوسلب تابعیت شد.

برنامه جنبش تمرد در آینده نزدیک چیست؟

برنامه "عاصمه الرموز" به معنای نمادهای سرمایه با هدف انتقال تمام اعتراضات و تظاهرات به پایتخت بحرین منامه از سوی جنبش تمرد اعلام شده است و بعد از آن نیز برنامه های زیادی در راستای مخالفت با استبداد حکومت برگزار می شود.

درخواست انقلابیون بحرین از سازمانهای بین المللی چیست؟

انقلابیون بحرین از سازمانهای بین المللی وکمیته حقیقت یاب و حقوق بشر میخواهند منصفانه به جنایاتی که در طول ۳ سال بر ملت بحرین میرود نگاه کنند، با اینکه آل خلیفه جنایات زیادی را برعلیه مردم روا داشتند سازمانهای بین المللی به دادن پیام اکتفا کردند چرا که متاسفانه مدیریت این مراکز هماهنگ با امریکا است وامریکا نیز حامی حکومتهای دیکتاتور در جهان است.

تحولات سوریه چه تأثیری بر قیام مردم بحرین دارد؟

مردم بحرین آگاه هستند که تحولات سوریه برانقلاب آنها تاثیرگذار است. در سوریه میان جبهه استکبار و بشاراسد در گیری وجود دارد همانند بحرین از این رو اگر جبهه استکبار در سوریه به پیروزی برسد مردم بحرین در فشاربیشتری قرار میگیرند واگر جبهه مخالف استکبار وحامی مقاومت به پیروزی برسد مردم بحرین قوی می شوند به همین خاطر آنها خواستار حل و فصل قضیه بحرین قبل ازجنگ سوریه هستند.

رسانه های غربی وآل سعود چگونه تحولات بحرین را پوشش می دهند؟

رسانه های غربی و آل سعود تحولات بحرین را در قالب فتنه مذهبی شیعه و سنی معرفی میکنند و واقعیت و هدف اصلی انقلاب مردم که مبارزه با دیکتاتوری است را مطرح نمی کنند، وبه همین خاطر همه رویدادهای بحرین به شکل معکوس پخش می شود.

نقش زنان در انقلاب بحرین چگونه است؟

نقش زنان در انقلاب بحرین خیلی عظیم است، زنان انقلابی بحرین فعالیتهای انقلابی زیادی دارند، و در همه تظاهرات و فعالیتهای انقلابیون شرکت میکنند، همچنین در مداوای مجروحان و سایر فعالیتهای انقلابی شرکت دارند. اخیرا ۴ زن انقلابی در زندان آلخلیفه زندانی شدند وحکم ۵ سال زندانی علیه خانم "ریحانة" بانوی انقلابی بحرین صادر شده است.

یکی دیگر از زندانیهای زن، خانم "زینب الخواجة" هست؛ ایشان دختر "عبد الهادی خواجة" است، و "نادیة علی" یکی دیگر از بانوان زندانی که باردار است و در شرایط سختی به سرمی برد و تولد فرزندش نیز نزدیک است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار