سردار دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

آشفتگی منطقه ناشی از اشغال‌گری آمریکا در عراق و افغانستان است/ هیچ محدودیتی در بُرد، دقت و تخریب موشک‌ها نداریم

وزیر دفاع گفت: حمله آمریکا به منطقه و اشغال دو کشور اسلامی عراق و افغانستان پیامدهای تاثیرگذار و گسترده‌ای به همراه داشت و امروز هم منطقه ما به اعتقاد همه دنیا گرفتار پیامدهای این مداخله و اشغالگری است.
کد خبر: ۹۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 19August 2016

آشفتگی منطقه ناشی از اشغال‌گری آمریکا در عراق و افغانستان است/ هیچ محدودیتی در بُرد، دقت و تخریب موشک‌ها نداریم

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع  پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی اظهار داشت: ملت ما قدردان و قدرشناس مقاومت آنها، پیامبری انقلاب در آن زمان در زندانهای سیاه دژخیمان بعثی و نمایندگی ملت ایران در ثبات و پایداری و پایمردی نسبت به اهداف و آرمانهای انقلاب و وابستگی و تعلق آنها به راه شهدای بزرگوارمان است.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد افزود: این کودتا درواقع نقطه آغازی است برای یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور ما که همه استقلال و حیثیت ملی و اسلامی ملت را آمریکاییها در این دوره از زمان تا پیروزی انقلاب، آن را به تاراج بردند و با زندان، شکنجه و تبعید و اعدام به آنچه که میتوانستند انجام دهند برای از بین بردن مبانی فکری و اعتقادی و مورد هجمه قرار دادن اصالتهای دینی و مذهبی مردم کوتاهی نکردند.

وزیر دفاع ادامه داد: اگر تاریخ را ورق بزنیم شاید بیایم و برسیم به نقطهای که شاید بتوان گفت یک فصل جدیدی از تاریخ حیات جوامع و ملل مختلف در این دوران اخیر به وجود آمد که آن هم بحث 11 سپتامبر بود و آن انفجارهایی که در برجهای دوقلو در آمریکا صورت گرفت که به دنبال آن حمله آمریکا به منطقه و اشغال دو کشور اسلامی عراق و افغانستان بود که پیامدهای تاثیرگذار و گستردهای که این تهاجم و اشغال با خودش به همراه داشت و امروز هم منطقه ما به اعتقاد همه دنیا گرفتار پیامدهای این مداخله و اشغالگری است.

سردار دهقان تصریح کرد: آمریکاییها دست به حمله زدند به اعتبار اینکه میگفتند در یک نقاطی از این جغرافیای جهان مراکزی وجود دارد که آنجا تربیت تروریست انجام میدهند و این تروریستها را حمایت میکنند و امنیت آمریکاییها و یا کشورها وابسته به آنان را مورد تهدید و حمله قرار میدهند که در این زمان یک ایدهای را مطرح کردند تحت عنوان خاورمیانه بزرگ یا جدید و به دنبال این بودند ظاهرا این هدف را داشتند که دولتهای مستبد وابسته بدون پشتوانه مردمی را با دولتهای به اصطلاح برآمده از مسیر دموکراسی یا انتخاب مردم سرکار بیاورند و تصورشان بر این بود با طرح شعار ثبات، صلح و امنیت، دموکراسی و رفاه میتوانند زمینههای حضور پیوسته و دائمی خود را در منطقه برای دستیابی به اصول اهداف خودشان به وجود بیاورند.

سردار دهقان ادامه داد: حرکت آنان در همان آغاز با شکست مواجه شد و اقدامی که آنها انجام دادند عملاً نتیجه معکوس با خودش به همراه داشت.

وی گفت: در این میان آنها راهبرد جدیدی را  در پیش گرفتند و آن اینکه اگر بخواهند در منطقه حضور داشته باشند و اگر بخواهند کمترین هزینه را برای تامین اهداف خودشان پرداخت کنند و  امنیت اسرائیل را تضمین کنند باید چند کار اساسی را در برنامههای خودشان بگنجانند.

وی ادامه داد: اولین کاری که کردند این بود که نیازی به پرداخت هزینه توسط آنها برای تامین امنیت در منطقه نباشد. دومین این بود که جریانهایی را ایجاد کنند که این جریانها قادر باشند یک فضای ناامن و بیثباتی را در منطقه دامن بزنند ضمن اینکه منطقه امنیت و ثبات و آرامش بهرهمند نیست دائما در مسیر فرسایش توانهای ملی و ظرفیتهای داخلی کشورهایی باشد که از نگاه آنها در نقطه مقابل سیاستها و اهداف آنها در منطقه عمل میکنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: همچنین آنها بحث از بین بردن ظرفیتهای انقلابی موجود در کشورهای منطقه را کلید زدند و با آن حملاتی که به حزبالله و بعد هم حماس در نوار غزه کردند تصورشان بر این بود که میتوانند ظرفیتهای انقلابی ایجاد شده را به نوعی مهار یا بنیانهای آن را آنچنان مورد هجمه قرار دهند که امکان اقدام عملی و تعیینکننده از سوی آنها وجود نداشته باشد.

سردار دهقان گفت: از یک طرف دیگر اسلامهراسی، ایرانهراسی و شیعههراسی را در راس برنامه های خودشان قرار دادند تا قادر باشند کشورهای مختلف را به خصوص کشورهای اسلامی را در یک موضع تقابلی با اسلام انقلابی و نظام جمهوری اسلامی ایران هم قرار دهند و سرمایههای عظیم ملتهای منطقه به خصوص عربستان را در جهت خرید سلاح و مهمات و پرداخت هزینههای استقرار آنها در منطقه را تامین کنند.

وی ادامه داد: آنها به این خیال فکر کردند که میتوانند جلوی مسیر حرکت اسلامی و انقلابی ملت ما که منشا و ماخذ و پایه بنیانی برای درسگیری سایر ملتها و کشورها و دولتها در مقابله با نظام سلطه بود را بگیرند و تصور میکردند که میتوانند با چنین حرکتی مقابله کنند لذا همین اقدامات منجر به این شد که جریانهای تروریستی که به اعتقاد ما این تروریستها صهیونیستاند و مسلمان نیستند اگرچه داعیه اسلامی دارند و فکر میکنند برای استقرار احکام اسلامی میجنگند و مبارزه میکنند و به عبارتی شعار خودشان هم شعار اسلامی انتخاب کردند.

وزیر دفاع تاکید کرد: با به صحنه آوردن این جریانها اسلام و چهره اسلام را مخدوش کردند و از طرفی دیگر ظرفیت انقلابی کشورهای مسلمان را تخلیه کردند و  از یک طرف تمامی منابع مادی و معنوی آنان را مورد هجمه و نابودی قرار دادند و یک وضعیت کاملا بیثبات و ناامن را در منطقه شکل دادند که درست نقطه مقابل آن هدف اعلامی آنها برای ورود به منطقه بود.

دهقان بیان کرد: امروز ما در وضعیتی قرا رداریم که تمامی سیاستهای به ظاهر طراحی شده توسط تحلیلگران و استراتژیستها در رابطه با منطقه تماما با شکست مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امروز تنها و یگانه ملت و کشور و ملتی که در صحنه مقابله با حضور و نفوذ و اعمال سیطره و نفی استقرار کشورها و آمریکا ایستاده کشور عزیز ما تحت رهبری مقام معظم رهبری است.

وزیر دفاع گفت: همچنین در اینجا یک سوال مطرح است که ثبات، امنیت و صلح در چه شرایطی قابل وصول است؟ اگر در سطح جهانی بخواهیم پاسخ دهیم میگوییم که اگر احترام به خواسته ها و آرمانها و اهداف ملتها از طرف همگان به صورت متقابل وجود داشته باشد به عنوان بدیهیترین اصلی است که میتوان به آن تکیه کرد که قادر است در ادامه صلح و امنیت را ایجاد کند.

دهقان افزود: دومین عامل احترام به خواستههای ملتها و حمایت از دولتهای قانونی بوده که در کشورهای مختلف مستقر هستند و ملتها آن دولتها را پذیرفته و قبول دارند. اگر این دو عامل باشد میتواند امنیت و صلح و ثبات هم وجود داشته باشد اما چنین چیزی را نظام سلطه و سرکردگان رژیم صهیونیستی نمیتوانند تحمل کنند چون این مسائل را در مقابله با منافع خودشان میدانند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که کنار این دو عامل میتواند صلح، ثبات و امنیت را با خود شبه همراه داشته باشد قدرتمند بودن و توان دفاعی ملتها است.

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز کشور و ملت ما از چنان عناصر قدرتی بهرهمندند که قدرت ملی ما را در حدی ارتقا بخشیده که این ملت را در مقابل هر تهدیدی بیمه کرده است و در این میان نیروهای مسلح ما با اشراف کامل اطلاعاتی بر تمامی حرکتهای ضد انقلابی و ضد نظام در موقع مقتضی و به هنگام قادرند با هر آنچه که میتوانند ایجاد اغتشاش، آشوب، اخلال در نظم و امنیت عمومی کنند، مقابله داشته باشند.

دهقان ادامه داد: از طرفی دیگر ما از چنان ظرفیت و توان نظامی بهرهمندیم که قادریم هر تهدیدی را که علیه این ملت در قالب یک تجاوز احتمالی بخواهد صورت بگیرد با آن مقابله کنیم و آن را با شکست مواجه سازیم.

وی گفت: صنایع دفاعی ما با بهرهمند بودن از دانشمندان، پژوهشگران و صنعتگران دفاعی، از یک دانش گسترده و مرتبط با ضرورتهای کسب فناوریهای دفاعی و طراحیهای محصولات و اقلام نظامی مورد نیاز بهرهمندند.

وزیر دفاع تاکید کرد: از طرف دیگر انگیزه الهی و روحیه جهادی حاکم بر این فضای صنعتی منجر به این شده که ما چند ویژگی را در صنایع دفاعی خودمان داشته باشیم، اولا بهرهمند بودن از زیرساختهای صنعتی در حد بالا ثانیا توانمندی تقویت بهرهمند شدن از تمامی داشتههای ملی در عرصه تحقیقات، توسعه و صنعت ثالثا مدیریت ریسک تمامی فرآیند به کارگیری این ظرفیتها به گونهای که ما قادر باشیم در زمانهای کوتاه و با هزینههای کم و در حد اعلای کیفیت، کمیت اقلام مورد نیاز خود را تامین کنیم. رابعا انتخاب راه های میانبر و دستیابی به فناوریهایی که میتوانند در قالب سلاحها و تجهیزات برتریساز نسبت به توانمندیهای دشمن یکی دیگر از این ویژگیهاست.

سردار دهقان گفت: امروز صنایع دفاعی کشور ما ضمن اینکه تامینکننده تمامی اقلام نظامی مورد نیاز این کشور است، بر مبنای دکترین و راهبردهای دفاعی کشور تعیین شده از طرف نظام و توسط مقام معظم رهبری، به گونهای سامان پیدا کرده که قادر است تمام نیازهای نیروهای مسلح ما را تامین کند به خصوص آنچه که ما را در موضع بازدارندگی موثر قرار میدهد، امروز توان موشکی ما در حدی است که ما قادریم در هر برد عملیاتی مورد نیاز متناسب با تهدیدات محتمل و با میزان تخریب و کشندگی بالا متناسب با هدف مورد اصابت با دقت بالای مورد هدف قرار دادن اهداف و با ماندگاری حالت تاکتیکی قابل اعتماد برای حضور به موقع در هر نقطهای برای انجام عملیات و خروج از منطقه برای پیشگیری از اقدام متقابل دشمن این امکان را در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب، دقت اصابت و در دوره زمانبندی حفظ کیفیت محصول نداریم. در عین حال که از این منظر ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و قادریم ماهوارههایی در مدار 500 کیلومتری قرار دهیم که ماندگاری آن را بیش از چند سال خواهد کرد که میتواند تمامی نیازهای مربوط به دادههای مکانی و یا بحث های مخابراتی و  ارتباطی را برای ما تامین کند.

وزیر دفاع ادامه داد: در حوزه دریا در تمامی عرصههای زیرسطحی، اثرسطحی همچنین در بحث شناورهای تندرو تاکتیکی و شناورهای سنگین حتی زیردریاییها امروز قادر به تولید هستیم. محصولات ما امروز در نیروهای مسلح به کار گرفته میشود.

سردار دهقان با اشاره به موضوع صنایع الکترونیک اظهار داشت: در این بخش به سطحی از توانمندی تحقیقاتی و تولیدی رسیدیم که قادریم نیازهای ارتباطی امن خودمان را ایجاد کرده و در جهت مسیر مقابله با حملات سایبری دشمن، تاسیسات، امکانات و ارتباطات خودمان را حفظ کنیم. اینها همه در سایه اعتقاد عمیق به ضرورت ارتقای توان دفاعی کشور با توکل بر خدا استمداد و توسل از ائمه و طی کردن دقیق، جز به جز همراه با آنچه که به عنوان سیاست، هدف و راهبرد از طرف نظام برای ما تعریف میشود، حاصل شده است.

وی تاکید کرد: این ظرفیتها نه تنها در خدمت نیروهای مسلح ما است بلکه در خدمت جریان مقاومت هم هست، امروز جریان مقاومت عمده نیازهای خودش را از صنایع دفاعی ما تامین میکند و جالب است این را شما بدانید که قدرت مجموعه سلاحها، تجهیزات و امکاناتی که ما در اختیار مقاومت قرار میدهیم در مقایسه با آنچه که صاحبان قدرت و صنایع دفاعی و نظامی در دنیا در اختیار مقابل ما یعنی معارضین قرار میدهند واقعا از کاربری و اثربخشی بالاتر برخوردارند و در بسیاری از جاها برابری میکند که این مسئله به معنای وجود یک قدرت، قابلیت، توان و یک عزم و اراده ای است که ملت ما را مطمئن میسازد از اینکه صنایع دفاعی در خدمت نیروهای مسلح و در خدمت جریان مقاومت قادر خواهد بود در همه صحنهها پیروزی را برای ملت ما رقم بزند.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار