آغاز جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر نفت

دقایقی پیش جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر نفت آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ - 21August 2016

آغاز جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر نفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه 31 مرداد ) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آغاز شد.

در این جلسه محسن اسماعیلی رئیس  تطبیق مصوبات مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی گزارشی را به وکلای ملت ارائه میکنند.

پس از تصویب شرایط عمومی، ساختار و الگوی مدل جدید قراردادهای نفتی در جلسه 13 مرداد هیئت دولت، این الگوی جدید در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده شد تا ابتدا در هیئت تطبیق مصوبات پارلمان و سپس در اختیار اعضای کمیسیون انرژی مجلس قرار گیرد تا آنها گزارشی را  دراینباره تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دهند.

پس از آنکه دولت یازدهم اعلام کرد با تشکیل کارگروهی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی با دعوت از نمایندگان وزارت نفت، منتقدین قراردادهای نفتی و صاحبنظران این حوزه، الگوی جدید نفتی را با  حدود 150 تغییر کوچک و بزرگ نسبت به مصوبه پیشین دولت و افزودن چهار ماده جدید به 11 ماده قبلی به تصویب رسانده است، کارشناسان و وکلای ملت از باقی ماندن برخی مشکلات در این الگوهای جدید نفتی انتقاد کردند.

پس از ارائه الگوهای جدید قراردادهای نفتی به مجلس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز چندین نوبت به خانه ملت آمد تا با علی لاریجانی، اعضای کمیسیون انرژی مجلس و رئیس تطبیق مصوبات مجلس جلساتی را دراینباره داشته باشد اما  هفته  گذشته 42 نماینده مجلس شورای اسلامی پس از قانع نشدن از توضیحات وزیر نفت در کمیسیون انرژی  با ارائه درخواستی به هیئت رئیسه قوه مقننه  خواهان بررسی دو فوریتی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران و ابطال مصوبه دولت برای اجرای این مدل شدند  که در جلسه هیئت رئیسه تصمیم گرفته شد جلسهای غیر علنی در همین راستا برگزار شود.

انتهای پیام321/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار