جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان مطرح کرد؛

وظیفه سپاه و بسیج حفاظت از انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: سپاه و بسیج هر زمان که احساس کند دستاوردهای انقلاب در مخاطره است وارد عمل خواهد شد و وظیفه سپاه و بسیج نیز حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.
کد خبر: ۹۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 21August 2016

وظیفه سپاه و بسیج حفاظت از انقلاب است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، رضا حسینی اظهار کرد: 31 مرداد هر سال به نام روز مساجد و آغاز هفته گرامیداشت مساجد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه جشنواره برترینهای مساجد استان زنجان را برگزار میکند، اضافه کرد: نقش محوری مساجد در جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این رابطه تصریح کرد: از زمان صدر اسلام تا به امروز مساجد همیشه مرکز جنبش و حرکت بوده و از این مکان مقدس برای اسلام تبلیغاتی آغاز شده است.

حسینی ادامه داد: هجمه دشمنان نیز در این راستا همیشه وجود داشته است و صهیونیستها درصدد از بین بردن مساجد و همچنین از بین بردن ارتباط مردم با مسجد بودهاند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مهمترین مرکز تربیت اجتماعی و اسلامی در جامعه است، گفت: از قرنها و سالهای گذشته دشمن در تلاش بوده تا مساجد را از بین ببرد و ارتباط مردم را با این مرکز کمرنگ کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ابراز کرد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش محوری و پر رنگی داشته است و به عنوان مرکزی برای دریافت کمکهای مردمی نقشی بیبدیل داشته است.

حسینی با تاکید بر اینکه مساجد جایگاه تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ابلاغ بایدها و نبایدهای دینی به مردم بوده است، افزود: تفاوت مسجد با اماکن دیگر در بعد معنوی آن است و به این مراکز باید بها داده شود و در حفظ و نگهداری آن نیز سعی و تلاش صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: درصدد آن هستیم تا در مساجد یک همافزایی و هماهنگی و همچنین نقشآفرینی صورت بگیرد و در این راستا ترویج و گسترش فرهنگ و نقش مسجد در محله از اهداف جشنواره برترینهای مساجد است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بیان کرد: در یک مسجد و موفقیت و نقشآفرینی آن از خادم مسجد که وظایف خود را انجام میدهد تا بقیه ارکان آن تاثیرگذار هستند.

حسینی با بیان اینکه جشنواره برترینهای مساجد همزمان در زنجان در شهرستانهای دیگر استان نیز امروز و فردا برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای این جشنواره بیش از 3 هزار نفر دعوت شدهاند که در بخشهای مختلفی تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: در هر بخش از سه نفر در ردههای کشوری، استانی و شهرستانی تقدیر صورت خواهد گرفت که همراه با جوایز ارزندهای برای این افراد است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: سازمان بسیج بر اساس ابلاغهای صورت گرفته در بخشهای فرهنگی و ورزشی نیز فعالیتهایی بسیار خوبی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان بسیج در اکثر رشتههای ورزشی فعالیت دارد، گفت: سالنهای 9 دی که برای انجام امور فرهنگی و ورزشی ساخته شده است، امروز در دورترین مناطق استان زنجان چون شهر پری شهرستان ماهنشان نیز ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج هر زمان که احساس کند دستاوردهای انقلاب در مخاطره است وارد عمل خواهد شد و وظیفه سپاه و بسیج نیز حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه این موضوع در قانون نیز آمده است، اظهار کرد: هدف سازمان بسیج استفاده از ظرفیت مساجد و همچنین اجرای برنامههای محله محور است تا از مفاسدی چون مواد مخدر و دیگر موضوعات اجتماعی جلوگیری کند.

حسینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مساجد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبر و امام راحل استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار