سرلشکر بسیجی دکتر فیروز آبادی:

پروژه پیامبر ­اعظم (ص) نشان دهنده یک همت بسیار بزرگ است/ برای تجلی دفاع مقدس نباید به یک ارگان اکتفا کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر بخواهیم هنر دفاع مقدس رشد و گسترش پیدا کند نباید به یک نهاد یا ارگان اکتفا کنیم؛ بلکه باید همه هنرمندان و دانشگاههای هنری و بسیج هنرمندان را به کار بگیریم و امکانات در اختیار آنها بگذاریم تا ایده های انقلابی را به هنر تبدیل کنند .
کد خبر: ۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵ - 08July 2013

پروژه پیامبر ­اعظم (ص) نشان دهنده یک همت بسیار بزرگ است/ برای تجلی دفاع مقدس نباید به یک ارگان اکتفا کرد

سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به همراه تعدادی از معاونین خود از پروژه پیامبر اعظم (ص) که فیلم حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی، بازدید می کرد، در حاشیه این دیدار در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: اصل پروژه پیامبر ­اعظم (ص) نشان دهنده یک نیت و همت بسیار بزرگ بوده است که توانسته به چنین کار بزرگی بپردازد و آن را انجام دهد که ما این همت و کار را اینجا می بینیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یعنی یک همت بزرگ و امید عظیم را در این مکان مشاهده می کنیم که توانسته است بهترین هنرمندان دنیا را به خودش جذب نموده تا بتوانند یک اثر هنری ماندگار را خلق نمایند.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: نمایش عظمت پیامبر اسلام در پیشگاه خداوند متعال که نور آسمان ها، زمین و رحمت للعالمین است، یک هسته ای می خواست که بتواند برای این هسته چنین جوهره عظیمی  را جوانه بزند و رشد دهد که در این مکان، این مسائل را می بینیم.

وی ادامه داد: رنج بسیار زیادی در این جا برده شده و کار بسیار عظیمی صورت گرفته است. از نظر هنری استعداد بسیار شگرفی به کار برده شده و ما عمدتا در اینجا معماری و طراحی های تاریخی را می بینیم که یک برهه از تاریخ را نشان می دهد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: در یک کلمه می توان گفت در اینجا یک انفجاری از هنر اتفاق افتاده و یک عظمت بزرگ خلق شده است که انشالله نورش چشمهای مردم جهان را نوازش خواهد داد و دلهای مردم جهان را به سمت اسلام نرم خواهد نمود.

 

باید به رشد فرهنگ بسیجی کمک کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: برای اینکه در حوزه دفاع مقدس فیلم های بسیار خوب و با نگرش جدید تولید شود و کارهای بزرگی انجام شود، تنها وسیله اش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و امکانات موجود در آنجا نیست؛ بلکه باید انسانهای انقلابی، خوشفکر و مبتکر وارد عرصه شوند و از امکاناتی که نهادهای انقلابی در اختیار آنها می گذارد استفاده کنند و با خلاقیتی که به خرج می دهند آثاری تولید کنند که به رشد فرهنگ بسیجی و رشد ارزش ها در جامعه کمک کند.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروز آبادی افزود: با بها دادن به فرهنگ بسیجی توسط هنرمندان است که می توان فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه تقویت و نهادینه کرد. استفاده از امکانات و تجهیزات و تبدیل آنها به آثارهنری ارزشمند کاری است که باید توسط هنرمندان انجام شود.

وی اظهار داشت: وظیفه ای که برای بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تعریف شده است حمایت کردن از آثار هنری مربوط به  دفاع مقدس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر بخواهیم هنر دفاع مقدس رشد و گسترش پیدا کند نباید به یک نهاد یا ارگان اکتفا کنیم بلکه باید همه هنرمندان و دانشگاههای هنری و بسیج هنرمندان را به کار بگیریم و امکانات در اختیار آنها بگذاریم تا ایده های انقلابی را به هنر تبدیل کنند .

وی تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برای این به وجود آمده که از فیلم ها و آثار هنری مربوط به دفاع مقدس حمایت کند و انشاء الله این کار را با قدرت و قوت ادامه می دهد.

لازم به ذکر است در این بازدید 4 ساعته مجید مجیدی کارگردان فیلم حضرت محمد (ص) توضیحاتی درباره روند ساخت دکور و تولید فیلم بیان نمود.

نظر شما
پربیننده ها