سردار دهقان خبر داد؛

قادریم 20 فروند بالگرد در سال بسازیم/ تحویل نخستین محموله از اژدرها به ارتش در سال‌جاری

وزیر دفاع گفت: در ساخت بالگردها مشکل ما موتور بود که ان شاءالله با تولید موتور توربوجت، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ 20 فروند بالگرد را در سال بسازیم.
کد خبر: ۹۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ - 21August 2016

قادریم 20 فروند بالگرد در سال بسازیم/ تحویل نخستین محموله از اژدرها به ارتش در سال‌جاری

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم رونمایی از موتور ملی توربوجت هواپیما به ارتقای توانمندی عملیاتی مجموعه شناورها اشاره کرد و افزود: ما گامهایمان را فشرده برداشتیم به طوری که تا 200 کیلومتر را امروز در موشکهای کروز  ضدسطحی در اختیار داریم.

وی گفت: در زیرسحطی و اژدرها گام های خوبی برداشتیم، امسال نخستین مجموعه اژدرها را تحویل نیروهای ارتش خواهیم داد و مجموعه شناورهای که داریم توانمندی عملیاتیشان را ارتقاء میدهیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در بحث تقویت و تولید شناورها، شناورهای تندرو را متناسب با نیاز تولید کردیم و امسال شناوری را بهره برداری کردیم که سرعت بالای 60 نات را دارد که تقریبا سرعت بینظیری است و ظرفیت مانور بالا و قابلیت ماندگاری زیادی را دارد که آن را موشک پایه کردیم و انشاءالله امسال این را در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار خواهیم داد.

سردار دهقان اضافه کرد: در بحث صنایع الکترونیکی نیز ما رادارها را در همه ارتفاعها و برجها به صورت داخلی تولید میکنیم و اکنون برای استفاده در اختیار نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی قرار دادهایم و استفاده میشود.

وی ادامه داد: همه آنچه را که نیاز راداری کشور است، امروز در بخشهای نظامی و غیرنظامی تولید میکنیم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: امروز قادریم همه نیازهای وزارت راه و شهرسازی در بحث مخابرات، ارتباطات و رادارها را تولید کنیم و با تضمین ایمنی و توانمندی قابل مقایسه با منابع بیرونی در اختیار شان قرار دهیم.

سردار دهقان همچنین گفت: در حوزه صنعت هوایی ما قادریم همه ناوگان نظامیمان را پشتیبانی و آنها را تعمیر و بازسازی کنیم و با وجود اینکه دست ما از مدارج و دسته بندیهای تعمیراتی که هر روز به روز میشود، کوتاه بود اما تلاش کردیم آنها را از مراجع مختلف در اختیار بگیریم و با توانمندی نیروی انسانی خودمان آنها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: امسال ما هواپیماهای آموزشی کوثر 88 را به پرواز در خواهیم آورد و این موفقیت بزرگی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما در هواپیما تنها گلوگاهی که داریم بحث موتور است، اظهار داشت: ما به عرصه تولید موتور در صنعت هوایی ورود کردیم و با هماهنگی و همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمرکز خود را به سمت موتور توربوجت سنگین بردیم.

سردار دهقان ادامه داد: در صنعت هوایی قادریم تعمیرات همه ناوگان غیر نظامی کشور را تا رده C و D انجام دهیم و اکنون این ظرفیت بهوجود آمده است.

وی گفت: خواهش ما این است که این ظرفیتها را مورد حمایت بیشتری قرار بدهید، ما قادریم همه بالگردهای مورد نیاز نظامی و غیرنظامی را طراحی و تولید کنیم؛ مشکل ما موتور بود که ان شاءالله با این تولید و رونمایی موتور، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ 20 فروند بالگرد را در سال بسازیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در وزارت دفاع ظرفیت فوق العادهای داریم، تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم ظرفیت تولید سلاح های سبک به عنوان کلاشنیکف، 24هزار قبضه در سال بود، اما اکنون به 500 هزار قبضه در سال ارتقا یافته است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار