سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی:

توصیه هایی به دولت منتخب / امیدوارم مصر انقلابی، انقلابی بماند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن امیدواری از تشکیل کابینه ای معتدل در دولت حجت الاسلام دکتر روحانی گفت: آقای روحانی قاعدتاً افراد توانمند، معقول و معتدل را از همه جناح ها انتخاب می کنند. بنابراین من از نظر قلبی اطمینان کامل به کاری که ایشان انجام می دهد دارم و نیازی به توصیه نیست.
کد خبر: ۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶ - 10July 2013

توصیه هایی به دولت منتخب / امیدوارم مصر انقلابی، انقلابی بماند

سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گوی اختصاصی با  خبرگزاری دفاع مقدس در مورد تشکیل کابینه توسط رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: آقای روحانی از عقل، تجربه و دانش شایسته ای برخوردار است. خداوند به وی مشورت را هم آموخته است و ایشان در انجام کار خود مهارت دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن توصیه به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری برای مراقبت از گرفتار شدن در دام گروه ها، افزود: همیشه باید مراقب باشیم در دام گروه های خودخواه و کج سلیقه گرفتار نشویم.

وی ضمن امیدواری از تشکیل کابینه ای معتدل در دولت حجت الاسلام دکتر روحانی افزود: آقای روحانی قاعدتاً افراد توانمند، معقول و معتدل را از همه جناح ها انتخاب می کنند. بنابراین من از نظر قلبی اطمینان کامل به کاری که ایشان انجام می دهد دارم و نیازی به توصیه نیست.  

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره وقایع مصر گفت: من در مورد آنچه که در مصر اتفاق افتاده متأسفم. اتفاقات مصر دارای ابعاد گوناگونی است. روح انقلابی مردم مصر همچنان طوفنده و قابل احترام است، ما نیز به آن احترام می گذاریم و برای مردم مصر آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم رهبران حقیقی مردم بتوانند سررشته دار ادامه امور شوند و مصر انقلابی، انقلابی بماند و در زنجیر آمریکا نیافتد.

وی ضمن بیان نکات منفی اتفاقات رخ داده در مصر، افزود: اولین نکته منفی، دخالت ارتش بود. حضور ارتش، دادن ضرب العجل به رئیس جمهوری که با رأی اکثریت مردم انتخاب شده بود و مسئول دموکراسی و انقلاب مصر بود، نه از نظرعقلی و نه در فرهنگ انقلابی قابل پذیرش نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تقبیح دخالت ارتش در وقایع سیاسی مصر، این کار ارتش را اشتباه راهبردی دانست و تاکید کرد: این کار ارتش مصر در بازداشت مرسی یک اشتباه راهبردی بود و امیدواریم برادرانمان در ارتش مصر زودتر خودشان را از حوادث سیاسی مصر بیرون بکشند و به کار حفظ و دفاع از سرزمین مقدس مصر به خصوص صحرای سینا بپردازند؛ چرا که این منطقه در خطر صهیونیستها می باشد.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی با بیان نقطه ضعف و منفی دیگری از وقایع اخیر مصر، اضافه کرد: متأسفانه مردم مصر دوشقه شده و به جان یکدیگر افتاده اند و این هم پذیرفته نیست. خداوند از طریق عقل و ملاک های انقلابی و اجتماعی توصیه می کند که یک ملت یکپارچه باشند. اگر مردم مصر می خواهند در کشورشان تحول انقلابی اتفاق بیافتد، باید متحد باشند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان این نکته که دودستگی ایجاد شده در مصر به صلاح مردم نیست تأکید کرد: دراین دودستگی مردم، دست استعمار مشخص است که ما به دلسوزان هر دو گروه توصیه می کنیم به سمت برادری بروند و از کشت و کشتار و درگیری های تند جلوگیری کنند، با یکدیگر مذاکره کنند و راه را به سمت وحدت ملت مصر پیش ببرند.

وی با توصیه به مردم مصر به جهت دامن نزدن به اختلافات، چشم انداز امیدوارکننده ای برای ملت مصر متصور شد و افزود: ملت مصر یک ملت متمدن و انقلابشان یک انقلاب تأثیرگذار در کشورهای اسلامی،عربی و آفریقایی است و نباید بگذارند این اختلافات سبب آسیب دیدن ارزش های پیش روی ملت مصر گردد.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی با بیان این مطلب که مدتی پیش از اتفاقات مصر هم به مردم این کشورهشدار دادم که پشت سر رهبران انقلابیشان بایستند، افزود: جریان حمل سلاح توسط آمریکا به صورت هوایی و دریایی به منطقه نشان می دهد این سلاح ها به دست کسانی می افتد که همراه انقلاب مردم نباشند، بلکه منافع آمریکا و گروه های خاصی را دنبال کنند. اینجاست که مردم باید به خشونت ها حساس باشند و از خشونت ها حمایت نکنند و کاری کنند که کشور به سمت آرامش برود و دلسوزان بتوانند کشور را اداره کنند و انشاالله منافع ملی کشور مصر تأمین گردد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ضمن غیرقانونی و غیرعقلی خواندن بازداشت محمد مرسی، تصریح کرد: صلاح یک ملت، احترام گذاشتن به رأی اکثریت و رئیس جمهور قانونی است. بازداشت آقای مرسی کار غلطی است و باید زودتر به آن خاتمه داده شود. اما در مورد سرنوشت مصر، ملت مصر باید تصمیم بگیرد و من نمی توانم در مورد بازگشت آقای مرسی نظری بدهم. در این اینکه آقای مرسی بازداشت شده و به وی بی احترامی شده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و نزد هیچ ملت با هیچ فرهنگی مورد تأیید نیست.

نظر شما
پربیننده ها