سردار جزایری:

عربستان تلاش می‌کند مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استکبار با تجربه فراوانی که دارد، خودی را علیه خودی به کار می‌گیرد و مسلمان را علیه یکدیگر شورانده است. وضع منطقه را مشاهده کنید، همه مسلمانان به جان یکدیگر افتاده‌اند.
کد خبر: ۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 16January 2014

عربستان تلاش می‌کند مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز با حضور در مسجد امیرالمومنین (ع) خارگ، ضمن دیدار با مردم این شهر، اظهار کرد: جزیره خارگ هر چند از لحاظ مساحت کوچک است، اما در زمان بزرگی خارگ و مردمش برای ما نمایان بود و به تلاش فراوان آنها برای پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داریم.

جزایری ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، با بیان اینکه شاید یکی از علل برگزاری مراسم های مربوط به اهل بیت(ع) این مسئله باشد که ما خود را با آن بسنجیم و ما همواره به اسلام افتخار میکنیم، گفت: این موضوع شاید زمینهساز این باشد که بیندیشیم اندیشه ما نسبت به پیامبر و ائمه چگونه است و آیا آموزههایی که ایشان آورده همان است که ما عمل میکنیم و بسنجیم رفتار، کردار، گفتار و معاشرت ما در کشورداری، جامعه جهانی، آزادگی، حلال و حرام، رفتار درست، و دیگر موارد همان است که پیامبر بزرگ میگفت یا خیر.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: باید ببینیم تا چه حد این آموزهها در ما نهادینه شده است و بحث من همه مسلمانان هستند، همه یک میلیارد و نیم جمعیت مسلمان و همه باید ببینیم که آیا همانگونه هستیم که پیامبر میخواست و متاسفأنه جواب کمی روشن است و ای کاش به این روشنی نبود.

وی با بیان فاصله زیاد ما با جامعه اسلامی و پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبرمان چه میکرد و امروز ما چه میکنیم. جامعه اسلامی امروز آن گونه نیست که پیامبر میخواست و فاصله زیادی با آن دارد و وظیفه ماست که این فاصلهها را کم کنیم، هرچند دشمن نمیخواهد بگذارد این اتفاق بیافتد.

جزایری انقلاب اسلامی را بیداری عصر حاضر خواند و الگویش را رسول خدا(ص) عنوان داشت و گفت: دشمن دید و متوجه شد که اگر آنچه پیامبر (ص) و ایران اسلامی میگوید و میاندیشد اجرایی شود، جایی برای شیاطین نخواهد ماند. اسلام میگوید انسانها همه آزاد و آزادهاند، باید استقلال داشته باشند و در راستای خدای متعال و عدالت عمل کنند و رشد و تعالی یابند و همه مردم این را میخواهند جز استکبارطلبان و خون خواران. میبینید آمریکا و اسرائیل که سردمداران استکبار هستند، چپاول کردهاند.

وی با طرح این سوال که آیا از آمریکا و انگلیس جز زیاده خواهی و خونریزی چیزی میتوان سراغ داشت، اظهار داشت: انگلیس اینقدر کشورها را مورد هجوم و سلطه قرار داد که نام بریتانیا یعنی جایی که آفتابش غروب نمیکند را بر آن نهادند و معلوم است که این کشورها با کشوری که با تبعیت از پیامبر (ص)، توحید و عدالت به وجود آمده است مقابله خواهند کرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلحافزود: استکبار با تجربه فراوانی که دارد، خودی را علیه خودی به کار میگیرد و مسلمان را علیه مسلمان شورانده است. وضع منطقه را مشاهده کنید، همه مسلمانان به جان یکدیگر افتادهاند. همین عربستان سعودی به عنوان یک کشور مسلمان، بخش زیادی از درگیریهای منطقه را بر عهده دارد و حرم امن الهی هم در آن است.

جزایری با تأکید بر اینکه هدف آنان شوراندن مسلمان علیه مسلمان است و به شیعه و سنی بودن آن هم کار ندارند، ابراز داشت: هدف آنان از این اقدامات وحشیانه، دسترسی به معادن ماست. اسلامی که میرفت به تبعیت از ایران اسلامی بار دیگر وحدت خود را بازیابد و توسعه پیدا کند، باید مخدوش میشد و در افکار جهانیان منفور میگشت و متأسفانه با انتشار این صحنههای وحشیانه مخدوش هم شد.

وی اضافه کرد: ما چون ریشه را میبینیم، از کننده کار و تروریستها متنفر میشویم اما آیا مردم دنیا و اروپاییان نیز این را میدانند؟ آنها میگویند این اسلام است. استکبار وقتی به ناگهان متوجه رشد گسترده اسلام و راه افتادن موج اسلام گرایی شد، به نحوی که در برخی کشورهای اروپایی، اسلام دین دوم مردم شده بود، در راستای تخریب آن برآمد.

 جزایری در پایان گفت: امروز هم اگر بتوانیم در راستای رفتار و اخلاق پیامبر (ص) عمل کنیم، باز به کردار خود افتخار خواهیم کرد وگرنه هنوز این فاصله بین اعمال ما و پیامبر (ص) وجود خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها