اعضای تیم‌های امداد و درمان دفاع‌مقدس گردهم می‌آیند

بیست و هشتمین ‏ محفل انس اعضای تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵ - 08July 2013

اعضای تیم‌های امداد و درمان دفاع‌مقدس گردهم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در این گردهمایی بیش از 1500 نفر از اعضای جامعه پزشکی در محفل انس تیمهای اضطراری و امداد دوران دفاع مقدس، وزرای سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان وزارت بهداشت، مسئولان بهداشت نیروهای مسلح، رؤسای سازمان بهزیستی، جمعیت هلال احمر، سازمان انتقال خون و جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این مراسم شرکت میکنند.

دکتر رئیسزاده، رئیس سازمان بسیج جامه پزشکی کشور با اعلام این خبر گفت: پیشینه تشکیل محفل انس تیمهای اضطراری دفاع مقدس به زمان جنگ برمیگردد. این محفل انس اوایل با حضور نیروهای بهداری دفاع مقدس اعم از پزشک، پرستار، پیراپزشک و کادر درمانی که در جبهههای جنگ تحمیلی حضور داشتند و در اواخر سالهای دفاع مقدس شکل گرفت. هدف اصلی برگزاری این محفل حفظ ارتباط و انسجام بین نیروهای بهداری دفاع مقدس بود که خوشبختانه تا امروز به این هدف مهم دست یافتهایم و تاکنون همچنان این ارتباط حفظ شده است.
 
وی با بیان این که متولی این محفل انس بهداری سپاه بوده است، افزود: تا امروز زمان برگزاری این محفل انس در گردانهای رزمی لشگرهای دفاع مقدس نیز اعلام شده و در جمع اعضای این گردانها نیز سالیانه و به شکل منظم این تجمعها برگزار میشود. البته این محفل به شکل منسجم و منظم از سال 79 توسط بسیج جامعه پزشکی کشور و با مشارکت بهداری سپاه تا به امروز برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در محفل انس پیشکسوتان، رزمندگان بهداری دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی هستند، یادآور شد: این برنامه برکات زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به ایجاد انس و الفت بین نیروهای بهداری دفاع مقدس و مستحکمتر شدن روابط اشاره کرد. همچنین گفتوگوها و تعاملی که بین نیروهای جدید و قدیم سازمان بسیج جامعه پزشکی در اثنای برگزاری این محفلهای صورت میگیرد باعث تبادل تجربیات و انتقال اندوختههای نیروهای قدیم دفاع مقدس به نیروهای جدید میشود.
 
دکتر رئیسزاده ادامه داد: با توجه به برگزاری مستمر این مراسم در سالهای متمادی، تأثیرگذاری این محافل هر سال نسبت به سال گذشته بسیار پربار و سازندهتر بوده است و علاوه بر این، به دلیل شکل گرفتن روابط نزدیک و صمیمی بین نیروهای بهداری سپاه و پزشکان بسیجی، هر سال به بار علمی و معنوی آن هم افزوده میشود.
 
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: محفل انس اعضای تیمهای اضطراری و امداد دوران دفاع مقدس علاوه بر تهران، در سایر مراکز استانها به همت بسیج جامعه پزشکی با همکاری مجموعههای سپاه، مجموعههای دانشگاهی و علوم پزشکی در ماه مبارک رمضان برگزار میشود.
 
این محفل روز پنجشنبه بیستم تیرماه جاری از ساعت 18:30 تا 21:30 در مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهید بهشتی برپا میشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار