معرفی کتاب؛

روایتی ناب از «عمار» حضرت امام(ره) در لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)

کد خبر: ۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 24August 2016

روایتی ناب از «عمار» حضرت امام(ره) در لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سالار تیپ عمار» دهمین جلد از مجموعه «بیست و هفت در 27» است. این مجموعه به فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) میپردازد؛ که روند پژوهش و نگارش آنها در «نشر 27 بعثت» و «نشر صاعقه» از سال 1391 آغاز شده است.

این کتاب توسط «گلعلی بابایی» و «حسین بهزاد» نوشته شده است. «سالار تیپ عمار» روایت ساده و بیتکلفی است که مبارزات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب «مهدی خندان» را باز روایی میکند. این اثر بر اساس خاطرات خانواده و دوستان شهید تنظیم شده است. از ویژگیهای خوب کتاب علاوه بر نثر روان آن استناد به دستنوشتههای شهید است؛ که عینا آورده شده است. این دستنوشتهها با اینکه در شرایط سخت شبهای عملیات نوشته شده، اما واجد ارزشهای ادبی فروانی است. این یادداشتها علاوه بر اینکه جزئیات وقایع را ذکر کرده، اما به هیچ عنوان به سمت اطناب و زیادهگویی نرفته است.

روزنوشتهای شهید «مهدی خندان» کتاب را از شکل یک رمان صرف خارج و تبدیل به اثری مرجع کرده است.

قسمتی از متن کتاب

«روزی یکی از دوستان مهدی، عکسی از شهید احمد بیابانی با آیتالله خامنهای را آورد تا آن را به مهدی بدهم. وقتی این عکس را به او تحویل دادم، دیدم دارد آن را با یک عشقی میبوسد و به صورتش میمالد. تعجب کردم. و از مهدی علت آن را پرسیدم.

گفت: آبجی؛ این که عزیز دل ما شهید احمد بیابانی است. احمد بیابانی انتخاب شده خدا بود. دعا کنیم توی آن دنیا هم هوای ما را داشته باشد. این سید بزرگوار توی این عکس هم؛ کسی است که بعد از امام خمینی، رهبر انقلاب میشود.

با تعجب به او گفتم داداشی! مثل اینکه غیبگو هم شدهایها؟ تو از کجا میدانی که این حرف را میزنی؟

گفت: خودت این را یک روز میفهمی!»

«سالار تیپ عمار» با عناون فرعی «سرگذشتنامه فرمانده تیپ یکم عمار لشکر 27 محمد رسولالله» به اهتمام «گلعلی بابایی» و «حسین بهزاد» در 237 صفحه مصور توسط نشر 27 بعثت و نشر صاعقه در 2500 جلد منتشر شده است.  

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها