آیت الله صدیقی:

مسجد امنیت اخلاقی و آرامش روحی می‌دهد

امام جمعه موقت تهران گفت: مسجد امنیت اخلاقی و آرامش روحی می‌دهد، امام صادق(ع) می‌فرمایند" هرکسی مشکل دارد به مسجد برود و با خدا راز و نیاز کند و از باری تعالی بخواهد مشکلش را حل کند".
کد خبر: ۹۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ - 24August 2016

مسجد امنیت اخلاقی و آرامش روحی می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش محله مسجد محور که در حسینیه ارشاد برگزار شد، با اشاره به این که برای اولین بار شاهد ابتکاری بودهایم که مشعلههای هدایت جامعه، مراجع، ائمه جماعات و همچنین شهردار منطقه سه و ائمه جماعات آن تلاش کردهاند تا دوباره خودمان را بازشناسی کنیم اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اولین گام را برای دین در ساخت مسجد آغاز کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما برای امنیت سیاسی خود به نیروهای نظامی، برای امنیت مرز به مرزبان، برای سلامت تن به بیمارستان و وزارت بهداشت نیاز داریم و اینها جز ضرورتهای زندگی امروز است و بودجههای زیادی برای آنها صرف میشود اما همه آنها بدون فرهنگ و ایمان هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله صدیقی با بیان این که کشورهای مهم دنیا انرژی و بمب هستهای دارند اما امنیت و آرامش ندارند خاطرنشان کرد: به این ترتیب آرامش بشر نشان میدهد که اعتقادات، ایمان و شرعیات این نیاز را برطرف میکند، مسجد با حرارتی که در انسان به وجود میآورد عشق به خدا، پیامبران و انسانهای مخلص را در دل انسان ایجاد و حرکت به سوی آنها را به وجود میآورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مسجد هم نقش بهداشت و هم پیشگیری را ایفا میکند تصریح کرد: بین نیروی مسلحی که اعتقاد ندارد و نیرویی که تمام عشق خود را برای رفتن به جبهه و جان دادن برای وطن میداند تفاوت بسیاری وجود دارد و آن هم در اعتقاد و ایمان آنهاست.

وی افزود: امام راحل میوه شیرین مسجد بود، در کجای دنیا میتوان رهبری یافت که با دیدن جوانان بگوید من از دیدن چهره شما جوانان لذت میبرم و باید بر دست و صورت شما بوسه بزنم، همچنین رهبر معظم انقلاب با حوصله و تدبیر کامل در فتنه88 مردم را هدایت کرد و این نتیجه شخصی مسجد است.

آیت الله صدیقی با بیان این که روحانیت از دل مساجد بیرون میآیند ابراز داشت: شهدای روحانی که در محراب یا در مرزها ما شهید شدند همانند شهید مطهری، شهید بهشتی همه نشانههای برکات دین و آثار عینی آن هستند، امروزه در دنیا با تمام قدرت تلاش دارند با ایجاد داعش و امسال آن دین و افکار آن را خراب کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: اگر گفته میشود محله مسجد محور به خاطر آن است که محله سیاست محور، فرهنگ محور، دین محور، عشق محور و عبادت محور است، بنابراین آگاهی، ایمان، بصیرت نصیب انسان آگاه میشود.

وی گفت: هرکسی به مسجد رفت و آمد کند رباخوار، دزد، هرزه و رشور خوار نمیشود،مسجد انسان را به ورزش تشویق میکند و باعث میشود که منضبط گردد، انسان در مسجد میتواند دوستان خوب پیدا کند و در کنار آن اعتقادات انسان بارور میشود، بسیاری از انسانها در مسجد توبه کردهاند و هدایت شدند زیرا در محیطی این اتفاقها میافتد که نور خدا در آن حاکم است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه از منظر امام علی(ع) هرکس به مسجد میرود سه چیز را به دست میآورد اضافه کرد: ابتدا دعایی است که او را در دنیا بیمه میکند، سپس کلید بهشت را بدست میآورد و در آخر  انسان شریفی او را پشتیبانی مینماید، به همین منظور آماده سازی مساجد به دست هرکسی سپرده نمیشود و باید کسی که ایمان دارد و خدا را میپذیرد این کار را انجام دهد.

وی در پایان گفت: مسجد امنیت اخلاقی و آرامش روحی میدهد، امام صادق(ع) میفرمایند" هرکسی مشکل دارد به مسجد برود و با خدا راز و نیاز کند و از باری تعالی بخواهد مشکلش را حل کند.

منبع:خبرگزاری رسا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار