ظریف:

می‌توانیم مسیر ترانزیتی امن و مستمر برای ورود اکوادور به بازارهای 400 میلیونی منطقه فراهم کنیم

وزیر امور خارجه با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران گفت: می‌توانیم مسیر ترانزیتی امن، مستمر و دارای اطمینان برای اکوادور به منظور ورود به بازارهای ٤٠٠ میلیونی منطقه فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ - 24August 2016

می‌توانیم مسیر ترانزیتی امن و مستمر برای ورود اکوادور به بازارهای 400 میلیونی منطقه فراهم کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی در سمینار اقتصادی ایران و اکوادور ضمن قدردانی از مهمان نوازی دولت و ملت اکوادور اظهار داشت: دو کشور دارای سابقه دیرینه روابط سازنده و گسترده هستند و ما در ایران توفیقات آقای کوره آ در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را بسیار با اهمیت تلقی میکنیم. این میزان از توفیقات باعث افتخار و سرافرازی است و برای  آقای کوره آ، دولت  و مردم این کشور موفقیت هر چه بیشتر در مسیری که انتخاب کردند آرزو داریم.

وی ضمن قدردانی از صحبتهای وزیر خارجه اکوادور درباره ایران و همبستگی اکوادور با ایران در مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای قدرتهای بزرگ، گفت: از همراهی و حمایت مردم اکوادور بهخصوص در دوران ریاست جمهوری آقای کوره آ در حمایت از حقوق مردم ایران و حق ایران در بهرهبرداری از انرژی هستهای قدردانی میکنیم.

ظریف افزود: هیچگاه دوستان خود و کشورهایی که در کنار ما در دوران سخت مقاومت برابر فشارهای قدرتهای بزرگ برای بهرهبرداری از حقوق ما در کنار ما ایستادند را فراموش نمیکنیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه ارتباطات خوب سیاسی و دیپلماتیک داریم، عنوان کرد: دیدگاههای دو کشور در سازمان ملل و جنبش عدم تعهد و مجامع بینالمللی بسیار نزدیک و مشابهی است چرا که هر دو کشور بر استقلال ملتها در عدم مداخله در امور داخلی آنها بر احقاق حقوق ملتهای تحت ستم و بر مشارکت سازنده همه کشورها در ساختن آینده نظام بینالملل آیندهای که مبتنی بر عدالت گفتوگو و صلح بوده، همفکر و هم داستان بودهایم و در این زمینه با یکدیگر در صحنههای بینالمللی تفاهم و همکاری داشتهایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حوزه اقتصادی دو کشور روابط مثبت و سازنده و به نفع دو کشور و ملت داشتیم.  

وی گفت: امروز همراه با یک هیات بزرگ اقتصادی در آمریکای لاتین و کشور دوست اکوادور هستیم تا بتوانیم علقههای سیاسی و بینالمللی دو کشور را با همکاریهای نزدیکتر اقتصادی فناوری و بازرگانی بیشتر تحکیم ببخشیم.

ظریف با بیان اینکه ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی میتواند زمینه بسیار خوبی برای ورود اکوادور به بازارهای خاومیانه و آسیای میانه باشد، تصریح کرد: میتوانیم مسیر ترانزیتی امن، مستمر و دارای اطمینان برای اکوادور به منظور ورود به بازارهای ٤٠٠ میلیونی منطقه فراهم کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار