جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

امکان افزایش مبادی خروجی برای زائران اربعین وجود ندارد

«سردار فتحی زاده»، امکان افزایش تعداد مرزهای خروجی برای تردد زائران اربعین حسینی را به علت فقدان زیرساخت‌های لازم رد کرد و گفت: همچون گذشته تنها سه مرز رسمی «مهران»، «چذابه» و «شلمچه» برای اربعین امسال تجهیز خواهند شد.
کد خبر: ۹۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ - 25August 2016

امکان افزایش مبادی خروجی برای زائران اربعین وجود ندارد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار محسن فتحی زاده»، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عصر چهارشنبه در بازدید از مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در اربعین امسال شاهد حضور باشکوه تر زائران حسینی در کنگره اربعین خواهیم بود، افزود: سه مرز رسمی کشور در استان های ایلام و خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی کافی است و در این ارتباط نیروی انتظامی آمادگی دارد به وظایف ذاتی خود عمل کند.

وی گفت: تا 2 ماه آینده همه تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در سه مرز رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه هنوز توافق نهایی با مقامات عراقی برای افزایش امکانات مرزی صورت نگرفته است تصریح کرد: عراقی ها وعده داده اند همه امکانات خود را برای پذیرایی و استقبال از کاروان های زائران اربعین حسینی بسیج خواهند کرد.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه گرفتن ویزا برای زائران اربعین حسینی قطعی است اظهار داشت: زائران عزیز باید از هم اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند و این کار را به روزهای آخر که معمولا ازدحام زیاد است، موکول نکنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: امسال با هماهنگی خوب با مقامات عراقی هم زمان صدور ویزا بیشتر خواهد شد و هم مدت زمان اعتبار ویزا افزایش پیدا می کند.

وی تامین امنیت را اولویت نخست نیروی انتظامی بیان و به زائران توصیه کرد زائران از وسایل نقلیه عمومی استفاده و از آوردن وسیله نقلیه شخصی به مرزها خودداری کنند.

سردار فتحی زاده تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های استان های مختلف کشور به منظور تسهیل در عزیمت زائران به عتبات عالیات استفاده شود بنابراین با شناسایی نقاط ضعف سال های گذشته، تلاش کنیم شرایط را برای رفاه حال زائران در اربعین امسال فراهم آوریم.

وی هدایت و مدیریت عملیات در صحنه با هدف ارتقای ایمنی زائران را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی در ایام اربعین امسال بیان و تاکید کرد برنامه ریزی امسال به گونه ای خواهد بود تا مشکلات تردد زائران به حداقل برسد.

این مقام ارشد ناجا تصریح کرد: زائران اربعین حسینی به هر تعدادی که باشد نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد با حفظ اقتدار و نظم، به آنان خدمات رسانی کرده و امنیت آنان را تامین کند.

وی اضافه کرد: وضعیت امنیتی در مرزهای کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و نیروی انتظامی نیز آخرین اقدام های کنترلی را انجام خواهد داد تا با بالاترین ظرفیت و امکانات بتوانیم از زائران اربعین حسینی پذیرایی و خدمات رسانی کنیم.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه امسال تعداد زائران اربعین حسینی بیشتر از سال گذشته خواهد بود ابراز امیدواری کرد با مساعدت، همراهی، بهره گیری از تجارب سال های گذشته، همکاری های بین بخشی و از همه مهمتر حضور مردم در مسیرهای منتهی به مرزها و خدمات رسانی اربعین امسال به بهترین وجه برگزار شود و افتخاری دیگر برای جهان تشیع ثبت وضبط شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی به همراه فرمانده انتظامی خوزستان و شماری از فرماندهان ارشد ناجا، از پایانه مرزی چذابه و مسیر تردد زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

سال گذشته حدود سه میلیون زائر اربعین حسینی از سه مرز بین المللی مهران، چذابه و شلمچه به عتبات عالیات سفر کردند.

30آبان ماه 1395 اربعین حسینی است.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها