پیشروی نیروهای یمنی در خاک عربستان/ سه پایگاه استراتژیک در استان الجوف پاکسازی شد

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به چندین پایگاه نظامی داخل خاک عربستان سعودی حمله کرده‌اند. همچنین نیروهای مشترک یمنی روز چهارشنبه سه پایگاه استراتژیک را در استان الجوف پاکسازی کردند.
کد خبر: ۹۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ - 25August 2016

پیشروی نیروهای یمنی در خاک عربستان/ سه پایگاه استراتژیک در استان الجوف پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، روز چهارشنبه در واکنش به پیشروی نیروهای یمنی و سیطره بر پایگاههای نظامی عربستان، جنگندههای سعودی  علاوه بر مناطقی در خاک خود، منطقه ابودوار در استان حجه و مناطقی از استان الجوف یمن را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد ارتش و کمیتههای مردمی یمن تعدادی از نیروهای عبد ربه منصور هادی که قصد داشتند به سمت شهر ذباب استان تعز پیشروی کنند به هلاکت رساندند.

همچنین ارتش یمن در منطقه صرواح استان مأرب، دو خودروی نظامی متعلق به نیروهای عبد ربه منصور هادی را با موشک هدف قرار دادند و آنها را منهدم کردند.

یکی از فرماندهان نظامی یمنی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد ارتش و کمیتههای مردمی یمن با دهها گلوله خمپاره و توپ، پایگاههای الشبکه و القرن و مرکز السودا در منطقه جیزان عربستان را هدف قرار دادند.

یگانهای موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن بیش از سی موشک کاتیوشا و گلوله توپ به پایگاه الشبکه جیزان شلیک کردند.

ستاد تبلیغات جنگ یمن نیز تصاویری پخش کرد که نشان میداد ارتش و کمیتههای مردمی یمن پایگاه تبه القناصین سعودی را که مشرف بر شهر نجران است تصرف کردند.

همچنین نیروهای مشترک یمنی روز چهارشنبه سه پایگاه استراتژیک را در استان الجوف پاکسازی کردند. نیروهای یمنی توانستند در درگیریهای شدیدی در منطقه الجدعان مارب نیز تلفات سنگین جانی به مزدوران سعودی وارد کند.

ارتش با حمایت کمیتههای مردمی توانست پس از درگیریهای شدید با مزدوران سعودی، سه پایگاه در منطقه المقاطع استان جوف را پاکسازی کند. این درگیریها شمار زیادی کشته و زخمی در صفوف مزدوران عربستان بر جا گذاشت. این در حالی است که افراد باقیمانده نیز در حالی که سلاح خود را رها کرده بودند پا به فرار گذاشتند.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن پس از درگیری شدید با مزدوران عربستان در وادی الضیق و پایگاه ابو خرص مشرف بر خط ارتباطی  صنعا و مارب، پیشروی مهمی به دست آوردند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز شامگاه چهارشنبه اعلام کرد یگانهای توپخانه نیروهای یمنی دو پایگاه نظامی «ابوهمدان» و «السدیس» را در نجران واقع در جنوب عربستان سعودی هدف قرار دادند.

بنا بر این گزارش، دو پایگاه «السوده» و «القرن» نیز در منطقه الخوبه در جیزان مورد اصابت موشکهای یمنیها قرار گرفتند.

نیروهای یمنی همچنین به یک پایگاه نظامی موسوم به «قله تکتیراندازان» که کاملاً مشرف بر شهر نجران است، حمله کردند.

المسیره پیش از این اعلام کرده بود نیروهای یمنی کنترل چند پایگاه سعودی را در نزدیکی قله تکتیراندازان در اختیار گرفته و پرچم یمن را در آنها به اهتزاز درآوردهاند.

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن در این عملیات غافلگیرانه چندین خودرو و تانک نظامیان سعودی را منهدم کردند.

در این عملیات همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات سعودیها به دست مبارزان یمنی افتاد. گفته میشود در جریان این عملیات بالگردهای عربستان سعودی در منطقه حضور داشتهاند.

مبارزان یمنی روز دوشنبه برخی از مواضع نظامی سعودیها را در شرق منطقه الشرفه در نجران به کنترل خود در آورده بودند. آنها در عملیات خود در منطقه البقع در نجران یک بالگرد آپاچی ارتش عربستان را نیز ساقط کردند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار