مجلس در هفته پیش رو؛

هفت وزیر در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند/ جمع‌بندی لایحه برنامه ششم در کمیسیون‌های تخصصی

هفت وزیر کابینه دولت یازدهم در هفته آینده میهمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهند بود و کمیسیون‌های تخصصی نیز جمع‌بندی نهایی لایحه احکام مورد نیاز برنامه ششم توسعه را ارایه خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ - 26August 2016

هفت وزیر در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند/ جمع‌بندی لایحه برنامه ششم در کمیسیون‌های تخصصی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایندگان قبل از آغاز تعطیلات سه هفته ای تابستانه مجلس شورای اسلامی با حضور در کمیسیون های تخصصی و خاص موارد زیر را در هفته آینده بررسی می کنند.

**کمیسیون اصل 90 قانون اساسی

نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه به ادامه بررسی کارشناسی طرح های ارائه شده به کمیسیون، طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مقامات و مدیران با حضور نمایندگی از دولت، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی، مرکز پژوهش ها، قوه قضاییه و ستاد کل نیروهای مسلح نیز می پردازد.

همچنین این کمیسیون قرار است روز سه شنبه علاوه بر تصویب نهایی این دو طرح، طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص را نیز تعیین تکلیف کند.

**کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی

روز دوشنبه اعضای این کمیسیون نیز بررسی طرح الحاق دو ماده به عنوان 192 مکرر یک و 192 مکرر دو به قانون آیین نامه داخلی و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی دولتی را در دستور کار دارند.

**کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم

نمایندگان عضو این کمیسیون روزهای یکشنبه و سه شنبه به بررسی چارچوب، شاخص ها و جداول کلان مندرج در لایحه می پردازند.

**کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

اعضای کمیسیون آموزش روز یکشنبه هفته آینده همچنین، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور نمایندگان متقاضی و بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان را در دستور کار قرار داده است.

سه شنبه نیز نمایندگان عضو این کمیسیون بررسی لایحه عضویت ایران در انجمن فرهنگستان ها و مجامع علمی آسیا را در دستور کار دارند و در ادامه میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوال سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا خواهند بود.

**کمیسیون اقتصادی

روز یکشنبه هفته آینده بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم و جمع بندی و ارائه گزارش و همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

روز دوشنبه نیز ادامه بررسی احکام مورد نیاز برنامه ششم توسعه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

سه شنبه آینده نیز وزیر اقتصاد نیز هفته آینده برای پاسخ به سوالات مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، جواد کریمی قدوسی (4 فقره) نماینده مردم مشهد، جلال محمودزاده نماینده مردم بناب، امیر خجسته نماینده مردم همدان، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس به کمیسیون اقتصادی می رود.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

روز یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون پیشنهادات مربوط به لایحه برنامه ششم بررسی می کنند و روز سه شنبه نیز به بررسی موضوع امنیت آب کشور با حضور مسوولان ذی ربط می پردازد.

کمیسیون انرژی

روز یکشنبه آینده دعوت از وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان (دو سوال)، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وزیر نیرو نیز روز سه شنبه به سوالات اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد، نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه، سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان، رسل خضری نماینده مردم پیرانشهر و عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان پاسخ خواهد داد.

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون نیز روز یکشنبه آینده گزارش کارگروه ها درباره لایحه برنامه ششم جمع بندی نهایی کرده و روز سه شنبه نیز به بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می پردازند.

**کمیسیون بهداشت و درمان

روز یکشنبه هفته آینده بررسی و جمع بندی پیشنهادات مربوط به برنامه ششم توسعه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و روز دوشنبه به بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از وزارت بهداشت را با حضور نمایندگان درخواست کننده و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بررسی خواهد شد.

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

یکشنبه آینده بررسی لوایح مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اصلاح تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور و الحاق دولت ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی را در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین سه شنبه نیز این کمیسیون به بررسی طرح های ساماندهی اتباع بیگانه، تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه و ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی ویژه مقامات و مدیران می پردازد.

**کمیسیون صنایع و معادن

اعضای این کمیسیون نیز ضمن روز یکشنبه ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را در دستور کار دارند.

سه شنبه نیز به بررسی لایحه موافقتنامه بین ایران و قبرس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بردرآمد به انضمام پروتکل الحاقی، بررسی لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست وپنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست به بررسی طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت می پردازند.

**کمیسیون عمران

بررسی لایحه اصلاح تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ارائه گزارشی در مورد برنامه های این وزارتخانه در حوزه زمین و مسکن به سوالات حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان، جوادکریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، علی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهر، نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه، محمد دامادی نماینده مردم ساری، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، امیر خجسته نماینده مردم همدان، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان پاسخ می دهد.

چهارشنبه نیز اعضای این کمیسیون از آخرین وضعیت عمرانی استان اردبیل دیدار خواهند کرد.

**کمیسیون فرهنگی

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده به جمع بندی و ارائه گزارش بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم می پردازند و دوشنبه نیز در دو نوبت صبح و عصر رسیدگی به طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک را در دستور کار دارند.

سه شنبه نیز گزارش معاونت نظارت مجلس را استماع کرده و سپس به بررسی طرح تلقیح قوانین ورزشی می پردازند.

**کمیسیون قضایی و حقوقی

نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه آینده ضمن استعماع گزارش عملکرد رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه جلسه به بررسی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی می پردازند.

سه شنبه نیز رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی و طرح الغاء برخی قوانین و طرح مبارزه با جرائم اقتصادی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

روز یکشنبه بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و عراق، روز دوشنبه بررسی جمع بندی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و روز سه شنبه لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین ایران و جمهوری آذربایجان و طرح یک فوریتی جامع توسعه و عمران روستایی کشور را در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده این کمیسیون سه نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار