سردار کاظمینی مطرح کرد

4 هدف سپاه تهران در مقابله با جنگ نرم/ قرآن قدرت نرم ما را افزایش می‌دهد

فرمانده سپاه محمد‌رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر هجمه‌های نرم دشمن از 4 هدف طراحی شده در این زمینه خبر داد و گفت: قرآن و عترت است که قدرت نرم ما را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ - 18January 2014

4 هدف سپاه تهران در مقابله با جنگ نرم/ قرآن قدرت نرم ما را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سپاه «محمدرسولالله (ص)» طی سالهای اخیر با اهتمام ویژه به قرآن کریم برنامههای خوبی را در موضوعات مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم، مسابقات و آموزش قرآن اجرا کرده است که برخی از این برنامهها به خوبی در حال نهادینه شدن در جامعه است.

یکی از این برنامهها تشکیل سازمان قرآن و عترت در سپاه «محمدرسولالله (ص)» است که سال گذشته کار خود را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت یک سال از تشکیل این سازمان اقدام به برگزاری یادواره شهدای قرآنی کرده است.

سردار محسن کاظمینی، در گفتوگو با خبرگزاری فارس به تبیین اهداف و برنامههای قرآنی سپاه «محمدرسولالله (ص)» پرداخت که متن آن در ذیل آمده است.

سپاه «محمدرسولالله (ص)» در سالهای اخبر اهتمام ویژهای به قرآن داشته که در این راستا سازمان قرآن و عترت تشکیل شد، هدف شما از این موضوع چیست؟

هنگامی که من فرماندهی سپاه تهران را بر عهده گرفتم ما چهار هدف عمده برای مبارزه با جنگ نرم دشمن در نظر گرفتیم و من اعتقاد دارم باید همه تلاش خود را برای تحقق این اهداف بکار ببندیم که یکی از این اهداف افزایش سطح معنویت و بصیرت در جامعه است زیرا در این صورت میتوان در برابر دشمنان به خوبی ایستادگی کرد و در این راستا ترویج قرآن و عترت در دستور کار ما قرار گرفت.

چهار هدفی که از آن سخن گفتید چیست؟

همانطور که گفتم اولین هدف ما افزایش معنویت و بصیرت است و سایر اهداف ما هم شامل ترویج سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری هم به این موضوع تأکید دارند.

هدف بعدی ما تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی و هدف آخر تغییر فضای موجود جامعه به فضایی کاملاً اسلامی است.

چه شد که به فکر تشکیل سازمان قرآن و عترت افتادید؟

برای تحقق این چهار هدف ۲۰ اقدام راهبردی تعیین شد که یکی از این اقدامات ترویج قرآن و عترت است و به همین منظور سال گذشته اقدام به تشکیل سازمان قرآن و عترت کردیم، همچنین ۱۰ برنامه کلان برای این سازمان در نظر گرفته شد.

بخشی از این برنامهها شامل؛ راهاندازی مهدهای قرآنی، راهاندازی مکتبهای قرآنی، راهاندازی دارالتحفیظ به منظور ترویج حفظ قرآن، ترویج مفاهیم قرآن کریم و معرفی شهدای قرآنی است

اگر بتوانیم قرآن و عترت را در جامعه ترویج کنیم و سطح انس با قرآن در جامعه بالا برود قدرت نرم ما افزایش مییابد و با این قدرت میتوانیم در برابر فشارها و آسیبهای دشمن ایستادگی کنیم.

از یادواره شهدای قرآنی بگویید

این یادواره از ابتدای تشکیل سازمان قرآن و عترت در دستور کار قرار داشت و ستاد برگزاری آن از شهریورماه ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و تا امروز با کمک نهادهای قرآنی با این خانواده دیدار شده است، همچنین دبیرخانه این یادواره را دائمی میکنیم تا با برگزاری جلسات هماهنگی، سالهای آینده کارهای بزرگتری اجرا شود.

نخستین یادواره شهدای قرآنی چهارشنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۲ در برج میلاد تهران برگزار و در آن از خانوادههای ۱۱۴ شهید قرآنی تهران بزرگ تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار