ناوسالاریکم اصغر معماری:

فیش حقوقی فرمانده تفنگداران دریایی سپاه/ شهید ناظری بنیانگذار مراکز آموزشی جبهه مقاومت بود

فرمانده نیروهای ویژه دریایی با اشاره به تأثیرگذاری سردار ناظری در جبهه مقاومت گفت: شهید ناظری بنیانگذار بسیاری از مراکز آموزشی جبهه مقاومت و نهضت‌های اسلامی بود و با آنها کار می‌کرد و دوره‌های آموزشی مختلفی برایشان برگزار کرد.
کد خبر: ۹۸۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ - 28August 2016

فیش حقوقی فرمانده تفنگداران دریایی سپاه/ شهید ناظری بنیانگذار مراکز آموزشی جبهه مقاومت بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بیشک یکی از قدرتهای بازدارنده ایران در مقابل دشمنان و بخصوص آمریکا، توان دریایی سپاه در خلیج فارس است، از طرفی یگان ویژه دریایی سپاه با عنوان Sepah Navy Special Force که بصورت مخفف S.N.S.F شناخته میشود، زبدهترین تکاوران دریایی این نیرو را در خود دارد.

اما این یگان تاثیرگزار، اواخر اردیبهشت ماه امسال (همزمان با روز پاسدار) موسس و فرمانده خود، دریادار شهید محمد ناظری را ازدست داد.

شهادت این فرمانده، بهانهای شد تا به همراه شاگردانش در یگان ویژه دریایی سپاه به «فارور» -جزیرهای که با نام «حاج محمد» جان گرفته بود- برویم؛ جزیرهای که 9 سال پیش سردار ناظری آن را در حالیکه خالی از سکنه و فاقد هرگونه امکاناتی بود برای آموزش تکاوران ندسا انتخاب کرد.

انتخاب جانشین سردار ناظری برای فرماندهی یگان ویژه، سردار علی فدوی فرمانده ندسا را هم به جزیره کشانده بود و با حکم سردار فدوی، ناوسالاریکم اصغر معماری به فرماندهی نیروهای ویژه دریایی سپاه منصوب شد.

آنچه در ادامه می خوانید گفتوگو با ناوسالاریکم اصغر معماری در یکی از شناورهای یگان ویژه دریایی سپاه در اطراف جزیره فارور است.

سرهنگ اصغر معماری فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه در ابتدای این گفتوگو به تاریخچه تشکیل این یگان پرداخت و اظهار داشت: من از سال 61 وارد سپاه شدم و از همان ابتدا در خدمت یگان رزم لشکر 41 ثارالله بودم. سپس از زمان تشکیل نیروی دریایی سپاه به آن ملحق شدم.

وی افزود: در ابتدا مجموعهای به نام گردانهای تفنگداران در جزایری مثل ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تشکیل شد و 10 سال را در آنجا نیز خدمت کردم.

وی با اشاره به سابقه 28 ساله همکاری با سردار شهید حاج محمد ناظری گفت: در سال 87 ابلاغ شد که «یگان ویژه» باید تشکیل شود که به همراه سردار ناظری مسئولیت راهاندازی این یگان را داشتیم و در همان زمان با حدود 6-5 نفر از نیروهایی که معمولا کسی آنها را به دلیل تفکراتشان قبول نمیکرد، با درایت سردار ناظری این یگان به راه افتاد.

«فارور» را تبعیدگاه و جزیرهای برای جزامیها میدانستند

معماری ادامه داد: با حمایت های فرمانده وقت نیرو سردار صفاری و جانشینش سردار فدوی این مجموعه راهاندازی و قرار شد که در یکی از جزیرهها مستقر شویم. در آن زمان جزایر زیادی را مورد بررسی قرار دادیم که نهایتا به جزیره «فارور» آمدیم و با تأیید سردار ناظری و سردار فدوی، مرکز کار یگان ویژه دریایی سپاه تعیین شد.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: زمانی که ما به فارور آمدیم مخروبهای بود که همه فکر میکردند تبعیدگاه است و عدهای میگفتند اینجا برای جزامیها درست شده است. به هر حال شرایط سختی بود اما حاج محمد آن را پذیرفت.

وی افزود: حدود 6 ماه از تشکیل یگان نگذشته بود که مسئولیت استقرار در جزیره را به ما دادند و ما شروع به ساخت و ساز و آماده کردن جزیره کردیم. در حالیکه هیچکس آن اوایل فکر نمیکرد کسی بتواند در اینجا زندگی کند.

معماری با بیان اینکه در یکسال اول حضور در جزیره، نه آب داشتیم و نه برق، گفت: در آن زمان هفتهای یک بار با شناور آب میآوردند که نسبت به جمعیت 200 نفری ما بسیار کم بود. در آن زمان خیلی از همین بچههای بسیجی که در اینجا بودند کارهای آشپزی و خدماتی را هم انجام میدادند و شرایط بسیار سخت بود.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: گاهی به حاجی(ناظری) میگفتیم که به مسئولین وقت پشتیبانی فشار بیاورد. نمیشود که ما هم کار عملیاتی کنیم و هم کار خدماتی و پشتیبانی اما روحیه حاجی به گونهای بود که اجازه نمیداد هیچ وقت اظهار گلایه و شکایت کنیم.

وی در ادامه این گفتوگو تصریح کرد: ما در آن اوایل فقط یک موتور و یک ماشین داشتیم و حتی شناوری برای برگشتن به عقبه در اختیار نداشتیم و هرگاه میخواستیم جابهجا شویم باید شناوری را از بندر لنگه میفرستادند. با این شرایط در همان ابتدا به ما مأموریت حضور در خلیج عدن ابلاغ شد.

چانهزنی سردار ناظری با دزدان دریایی در عدن

معماری گفت: اوایل سال 87 بود که دو کشتی ایرانی را به نامهای ایران جوان و دیانت در خلیج عدن دزدیده بودند و مسئولیت بازپسگیری و عملیات نظامی رهایی گروگان یا مذاکره را به ما داده بودند.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه افزود: طرح ما این بود که با عملیات نظامی کشتی را آزاد کنیم اما مسئولین وقت اجازه ندادند و گفتند که باید این کار با مذاکره انجام شود.

وی افزود: به هر حال ما با دو کشتی به آنجا رفتیم و به جای تیم مذاکرهکننده خود حاج محمد مسئول مذاکره شد و به قدری با دزدهای کشتی چانهزنی کرد که مبلغ را پایین آوردند. به یاد دارم که یکی از آن دزدها میگفت این پول خمس و زکات است که باید به ما بدهید و به هر ترتیب کشتی را آزاد کردیم.

اعزام 2 کشتی سپاه به خلیج عدن

معماری خاطرنشان کرد: بعد از آن بحث امنیت کشتیها مطرح شد و هیچکس تجربه این کار را نداشت. ابتدا مأموریت با ارتش بود که به هر دلیلی این کار صورت نگرفت و سپس به ما ابلاغ شد و ما برای این کار دو کشتی را اعزام کردیم که یکی در ابتدای خلیج و دیگری در انتهای خلیج عدن مستقر شد.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه ادامه داد: استقرار این کشتیها با شرایط مواج دریا بسیار کار مشکلی بود با این حال خود حاج محمد همیشه پای کار بود و هر وقت مأموریتی بود او را در نوک پیکان میدیدیم.

حضور نیروهای ویژه سپاه در پوشش گارد امنیتی روی کشتیها

وی همچنین اظهار داشت: تأمین امنیت کشتیهای ایرانی در خلیج عدن همچنان برقرار است و ما روشهای دیگری را در دستور کار داریم. الان تیمهای عملیاتی ما در پوشش گارد امنیتی در خطوط کشتیرانی هند و شرق آفریقا حضور دارند و هیچ کشتی بدون گارد امنیتی به دریا نمیرود و خودشان این را از ما درخواست میکنند.

تاکید سردار ناظری بر لباس نیروهای ویژه ندسا

معماری در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به تلفیق نیروهای پاسدار و بسیجی در یگان ویژه دریایی سپاه گفت: هیچ کسی انتظار کاری که حاج محمد ناظری کرد را نداشت. او نیروهایی را از بسیجیان سنین 14 تا 24 سال پذیرفت و با تمرین و آموزش مداوم نیروهایی از آنها ساخت که ناممکنها را ممکن کردند.

وی تصریح کرد: حاج محمد همیشه اعتقاد داشت که مجموعه ما باید ویترین نیروی دریایی سپاه از لحاظ نوع برخورد، لباس، مأموریت و ... شود.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه گفت: خیلی از لباسهایی که بچههای یگان دارند مصوب نیرو نیست اما حاجی کار خودش را میکرد و وقتی همه میدیدند کار خوبی است آن را میپسندیدند. البته این به دلیل اعتماد فرمانده نیرو به سردار ناظری هم بود.

ماجرای حاج محمد و یارانهای که هیچوقت نگرفت

معماری با بیان اینکه سردار ناظری فردی سخاوتمند و با روحیه سال 57 بود، گفت: این اواخر فهمیدم حاج محمد عابربانکی که یارانهاش به آن واریز میشده را به یکی از نیروها که از لحاظ مالی مشکل داشت داده بود و اصلا خودش از یارانهاش استفاده نکرد. او همچنین کمکهای مالی به نیازمندان و محرومان منطقه نیز داشت.

فرمانده یگان ویژه نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: سردار ناظری از 12 ماه 11 ماه در جزیره بود و این یک ماه هم که خارج میشد به دلیل مأموریت یا جلسات نیرو بود. او ماهها خانوادهاش را نمیدید و در اینجا مشغول آموزش نیروها بود.

آموزش نیروهای جبهه مقاومت در جزیره فارور

معماری در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به تأثیرگذاری سردار ناظری در جبهه مقاومت، گفت: شهید ناظری بنیانگذار بسیاری از مراکز آموزشی جبهه مقاومت و نهضتهای اسلامی بود و با آنها کار میکرد و دورههای مختلفی را برایشان آموزش میداد.

وی تأکید کرد: شهید ناظری به این نیروها آموزش کاربردی میداد و نه کلاسیک و به یاد دارم یکی از فرماندهان ارتشی جبهه مقاومت که با نیروهایش برای آموزش به جزیره آمده بود دیدگاه عجیبی داشت و نیروهایش به شدت از او میترسیدند. اولین کار حاجی این بود که به آن فرمانده آموزش فرماندهی داد و گفت که تو باید روی فکر، ذهن و قلب این نیروها کار کنی تا برای تو بجنگند.

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه افزود: به هر حال سردار ناظری به قدری با آن فرمانده کار کرد که او کاملا عوض شد و منش حاجی را گرفت و در روز آخری که این رزمندگان جزیره را ترک میکردند به دلیل جدایی از حاج محمد گریه میکردند که البته تعدادی از آنها نیز در سوریه به شهادت رسیدند.

ورود به اتاق سردار ناظری هیچگاه به هماهنگی نیاز نداشت

وی تصریح کرد: ما برای تشکیل یگان ویژه دریایی از یک جمع 6-5 نفره شروع کردیم و به رقم 600-500 نفر رسیدهایم که این به دلیل تلاشهای بی وقفه سردار ناظری بود.

معماری با بیان اینکه سردار ناظری هیچ وقت دفتری برای خود نداشت، گفت: او به گونهای نبود که در دفترش بنشیند و اگر کسی بخواهد او را ببیند قبلش هماهنگ کند. هر وقت هر کسی میخواست میتوانست وارد اتاقش شود و او را ببیند.

ناراحتی حاج محمد از «سردار» خطاب کردنش

فرمانده جدید یگان ویژه نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: از وقتی که او به درجه سرداری رسید به شدت ناراحت می شد که کسی او را سردار صدا کند و چهرهاش برمیگشت. او اصلا در بند درجه نبود و با نیروهایش دوستانه و برادرانه برخورد میکرد و وقتی کسی از بیرون به جزیره می آمد اصلا متوجه نمیشد چه کسی پاسدار است، چه کسی بسیجی و چه کسی فرمانده.

معماری افزود: هیچ گاه ندیدهام سردار ناظری خسته باشد. البته شاید خستگی جسمانی داشت اما در روحیهاش هیچ گاه خستگی مشاهده نمیشد.

فیش حقوقی فرمانده تفنگداران دریایی سپاه

وی به ذکر خاطرهای پرداخت و گفت: ما در اتاق یک میز مشترک برای فرمانده و جانشین داشتیم که حاج محمد اصلا پشت میز نمینشست و من برای انجام کارها بیشتر در آنجا بودم. حدود 3-2 سال پیش یک روز کشوی میز را باز کردم و چند فیش حقوقی بازنشده از حاج محمد را دیدم. به جهت ارتباط و اعتمادی که بین من و ایشان بود این فیش حقوقی را باز کردم و دیدم کسی که فرمانده یگان ویژه است، 750 هزار تومان حقوق میگیرد. در آن زمان من در حدود 2 میلیون حقوق میگرفتم. دلیلش این بود که سردار ناظری هیچ گاه به دنبال افزایش حقوق و پارامترهای آن و جایگاهش نبود و کسی هم دنبالش را نگرفته بود.

معماری تأکید کرد: به هر حال روزی به او گفتم که کپی شناسنامه و فیشهای حقوقیات را بده که عصبانی شد و گفت که آن را برای چه میخواهی؟ به هر ترتیب مدارک را از او گرفتم و دنبال مطالباتش رفتم. در آن زمان 7-6 سال از زمان بازنشستگی حاج محمد هم گذشته بود.

افزایش استعداد سازمانی یگان ویژه با تیپ شدن آن

معماری در پایان با اشاره به تیپ شدن یگان ویژه دریایی گفت: کارهای مقدماتی آن انجام و برنامهریزی و طرح تدوین شده است و الان در مرحله سلسله مراتب روند خود را طی میکند.

وی گفت: در صورتی که این کار انجام شود استعداد سازمانی ما بیشتر میشود. ما الان هم یک یگان مستقل هستیم و هر جایی که نیروی دریایی تشخیص دهد هر مأموریتی را تحت هر شرایطی میپذیریم.

منبع: فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
1
هر حقوقی که این افراد رزمند می گیرند هلالشان باد و درد و بلاشان به خورد به سر وزرای خائن و رانت خوار و مدیران خائن و رانت خوار
نظر شما
پربیننده ها