در مراسم رونمایی از مستند «پرونده ناتمام» عنوان شد؛

عباسی: حزب‌الله خوش‌نام‌ترین گروه چریکی دنیاست

مراسم رونمایی از فیلم مستند«پرونده ناتمام» ناگفته‌هایی از انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 به کارگردانی جواد موگویی برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ - 30August 2016

عباسی: حزب‌الله خوش‌نام‌ترین گروه چریکی دنیاست

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از فیلم مستند «پرونده ناتمام» ناگفتههایی از انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 به کارگردانی جواد موگویی برگزار شد.

این مراسم با حضور «حسن عباسی»، «مسعود دهنمکی»، «حجت السلام حمید روحانی» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

«مسعود دهنمکی»، کارگردان سینما در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه همیشه یک اثر هنری حامل پیام است، گفت: فیلم باید خودش حرفش را بزند؛ خاصیت سینما چنین است. نمیشود یک اثر سینمایی تولید کرد و کارگردان برای تبیین آن در جلسات مختلف توضیح ارائه دهد. در عرصه مستند چنین ویژگی وجود دارد که کارگردان با هدف ایجاد سوال فیلم بسازد تا کسانی که درباره آن موضوع اطلاعات بیشتری دارند پاسخگو باشند.

کارگردان مطرح سینما افزود: نسل امروز آشنایی زیادی با رخدادهای انقلاب ندارد و این دهه را باید دهه سوال و جواب دانست. درباره مستند «پرونده ناتمام» باید بگویم کارگردان آن پیشاپیش آماده شهادت باشد. ما در جریان خودمان همیشه غریبهنواز هستیم، اما وقتی کسی از بین بچههای خودمان کار هنری تولید میکند او را مورد هجمه و انتقاد قرار میدهیم و در واقع خودزنی میکنیم.

دهنمکی موضوع انفجار نخست وزیری را یک بحث مبهم عنوان کرد و اظهارداشت: اگر بخواهیم درباره پرونده دفتر نخست وزیری تامل کنیم و لحظه نگاری وقایع را انجام دهیم، خواهیم فهمید که از ابتدای قصه وقتی خانه کشمیری خالی میشود و اسناد از بین میرود همه و همه پُر از نقاط مبهم است.

وی عنوان کرد: وقتی سازمان مجاهدین حاضر میشود مهره مهم خود یعنی کشمیری را بسوزاند، معلوم میشود آنها مهرههای مهمتری را درون نظام دارند که کشمیری را فدای او کردهاند. از فاصله زمانی سال 44 تا 48 که سازمان تشکیل میشود هر 10 سال یک فتنه در کشور رخ میدهد. ما از کسانی در کشور ضربه خوردهایم که پیشانی آنها از شدت نمازخواندن پینه بسته بود.

«حجت الاسلام حمید روحانی»، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در ادامه مراسم با اشاره به اینکه حدس و گمان دلیل کافی برای محکوم کردن اشاخص نیست، اظهارداشت: صرف حدس و گمان درباره افراد، مجوز نمیشود تا درباره اشخاص قضاوت کنیم و فیلم و مستند درباره آنها بسازیم.

وی در ادامه گفت: موضوعی که همیشه باید از آن عبرت بگیریم نقش منافقین در طول تاریخ است. از روزی که اسلام طلوع کرد آن چیزی که همیشه پیامبر(ص) را رنج میداد، منافقین بودند. منافقین کسانی هستند که گفتار و عمل واحدی ندارند. آنها کسانی هستند که به جریان اسلام عقیده ندارند و در زبان چیز دیگری میگویند. از ابتدای نهضت امام(ره) نیز اولین گروهی که با ایشان به مقابله برخواست این جریان به ریاست شریعتمداری بود. هر وقت با او حرف میزدیم، میگفت من و امام هم عقیده هستیم فقط ایشان کمی معتدل و من تندرو هستم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی تاکیدکرد: نفاق مهمترین جریانی بود که به انقلاب ضربه وارد کرد. ایجاد خط موازی با انقلاب، سعی بر سوار شدن بر انقلاب و تلاش برای عوض کردن مسیر انقلاب سه راه نفاق در کشور بوده است. خطر نفوذ و سعی بر اینکه با نام امام(ره) اوضاع را در دست بگیرند خطری است که از سایر خطرها مهمتر بوده است و ما همیشه از این خطر رنج بردهایم.

حجت الاسلام روحانی، حضور نفوذیها را مهمترین خطر کشور دانست و گفت: مهمترین خطر که کشور را تهدید میکند خطر کسانی است که از امام(ره) و شهدا حرف میزنند و در عمل در خط دشمن هستند. مهمترین ویژگی شهید رجایی و شهید باهنر صداقت با مردم بود. آنها هیچگاه به مردم دروغ نمیگفتند و ساده زیست بودند.

وی خاطرنشان کرد: سیاستمداران منافق تا قبل از به قدرت رسیدن از مردم حرف میزنند و پس از به قدرت رسیدن حرفهایش را فراموش میکنند. انسان متعهد؛ کسی که حتی اسلام را قبول ندارد ولی به کرامت انسانی معتقد است به مردم دروغ نمیگوید. تا وقتی نفاق در کشور وجود دارد همه مشکلات باقی خواهد ماند. فقر، بی کاری، تورم و سایر مشکلات کشور به خاطر نفاق موجود است که کسی به فکر میدم نیست و فقط شعار میدهند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی تاکیدکرد: ملت ما بداند اگر با خطر نفاق مبارزه نشود مصیبتهای گذشته قابل تکرار است. اگر امروز در کشور ما امنیت وجود دارد و تروری صورت نمیگیرد به خاطر این است که شرایط این کارهای برای منافقین وجود ندارد. سازمان مجاهدین در خانه بسیاری از روحانیون نفوذ کرد اما امام(ره) فرمودند: «حتی اگر از مقدس اردبیلی سخنی شنیدید درباره آن تحقیق کنید»، این بود که نفاق به خانه ایشان راه پیدا نکرد.

روحانی گفت: تسخیر لانه جاسوسی تکمیل خط امام بود. حرکت امام(ره) دو بعد مبارزه با استکبار و مبارزه با استعمار داشت که هردو مکمل هم بودند و حضرت امام(ره) از آغاز نهضت با هر دومبارزه کرد. استعمار با تسخیر لانه جاسوسی درهم شکسته شد و لذا ایشان فرمودند: «تسخیر لانه جاسوسی انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود». البته تسخیرکنندگان لانه جاسوسی همه یک دست و هم فکر امام(ره) نبودند.

«حسن عباسی»، رئیس اندیشکده یقین در ادامه این برنامه گفت: شهید رجایی و شهید باهنر با خونشان مدیر تراز نیروهای انقلاب را نمونه گذاری کردند. امروز عصر مقاله نوشتن نیست چون اندیشمندان بزرگ نیز حرفشان را در قالب فیلم و مستند به دنیا عرضه میکنند. مستند «پرونده ناتمام» نشان داد بچههای انقلاب پتانسیل تولید آثار هنری را دارند.

وی افزود: دشمن امروز در حال تحریف نقاط کلیدی انقلاب است. آنها میخواهند با نفوذ، استحاله درون نظام را انجام دهند. وظیفه ماست که در نفوذ شناسی، نفاق شناسی و ممانعت از تحریف ورود پیدا کنیم و در این راه مجاهدت انجام دهیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ریزشهای انقلاب به خاطر لغزشی بود که نتوانستیم استقامت کنیم. در کار مستند باید مواظب باشیم لغزش نداشته باشیم، مسئله ما باید تبیین حقیقت و مشخص کردن حق از باطل باشد و برای محقق شدن آن باید از کارشناسان تاریخ استفاده کنیم چون میخواهیم یک حرف علمی، جامع و مستدل را در چارچوب تقوا زده باشیم.

عباسی با اشاره به اوج جنایات منافقین اظهارکرد: روشهای انتحاری داعش و القاعده برگرفته از سازمان مجاهدین است. الگوهای تروریستی سازمان مجاهدین امروز توسط داعش در منطقه اجرا میشود.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: حزب الله لبنان که برگرفته از جوهره انقلاب اسلامی ایران و مدافع مظلومین و همسو با اسلام ناب است ،خوش نام ترین گروه چریکی دنیا و سازمان منافقین بدنام ترین گروه تروریستی جهان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار