همکاری امارات و رژیم صهیونیستی برای جاسوسی سایبری

دولت امارات برای جاسوسی سایبری از منتقدان خود و شنود مکالمات و پیام‌های آنها، از رژیم صهیونیستی کمک گرفته تا بتواند با آلوده‌کردن گوشی‌های آیفون، اطلاعات منتقدان را به سرقت ببرد.
کد خبر: ۹۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 31August 2016

همکاری امارات و رژیم صهیونیستی برای جاسوسی سایبری

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امارات و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس با همکاری متخصصان امنیتی رژیم صهیونیستی آسیب پذیری خطرناکی را در آیفون شناسایی کرده اند که استراق سمع و سرقت داده های کاربران این تلفن همراه را ممکن می کند. به دنبال افشای این موضوع اپل بروزرسانی جدیدی را برای سیستم عامل آیفون عرضه کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی برای آلوده کردن آیفون های افراد هدف به بدافزار جاسوسی پیامکی همراه با یک لینک با موضوع «اسرار جدید شکنجه اماراتی ها در زندان های دولتی» برای فعالان حقوقی بشری در این کشور ارسال کردند، با کلیک برروی لینک این پیامک بدافزار جاسوسی از آیفون بر روی گوشی ها فعال شده و تمامی تماس ها، پیامک ها، داده های اینترنتی، عکس ها و ویدئوها در دسترس نهادهای اطلاعاتی دولت امارات قرار می گرفت.

این بدافزار که Pegasus نام گرفته ضبط تماس های تلفنی و حتی مطالعه پیام های رمزگذاری شده در پیام رسان های موبایلی را هم ممکن می کرد، مطالعه ایمیل ها و دسترسی به فهرست تماس ها هم از این طریق ممکن است.

Pegasus برای ردگیری تحرکات کاربران و روشن کردن میکروفون و دوربین گوشی از راه دور هم قابل استفاده است. شرکت های امنیتی به کاربران آیفون در سراسر جهان و به خصوص در کشورهای استبدادی عربی همچون امارات، عربستان سعودی، قطر و غیره که به تازگی همکاری های امنیتی و اطلاعاتی خود با حکومت صهیونیستی را تشدید کرده اند، هشدار داده اند هر چه سریع تر بسته بروزرسان اپل برای آیفون را دریافت و نصب کنند.

هنوز مشخص نیست دولت امارات چه میزان پول به شرکت صهیونیستی NSO Group خالق بدافزار Pegasus پرداخته اما کارشناسان مطلع رقم قرارداد دو طرف در این زمینه را بین 10 تا 15 میلیون دلار تخمین می زنند. NSO Group انواع ابزار کنترل و جاسوسی را به دولت های سراسر جهان می فروشد و ظاهرا دولت امارات متحده عربی یکی از بزرگترین مشتریان آن است.

نکته جالب این است که اگر چه NSO Group در خاک سرزمین های اشغالی صهیونیستنشین واقع است، اما مالکیت آن در اختیار یک مجموعه خصوصی آمریکایی به نام Francisco Partners Management LLC است که در سال 2014 آن را با پرداخت 110 میلیون دلار خریداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها