قرائتی:

ساخت سلاح برای دفاع عبادت است

مسئول ستاد اقامه نماز گفت: ساخت سلاح برای دفاع از اسلام و کشور نوعی عبادت است و خداوند در قرآن فرموده هر کاری که باعث غیض و عصبانیت دشمن شود عمل صالح است.
کد خبر: ۹۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ - 31August 2016

ساخت سلاح برای دفاع عبادت است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در ادامه همایش اندیشه های آسمانی در مشهد افزود: آیات و دستورات کامل و راهگشایی داریم که برای رسیدن به اوج شکوفایی کفایت می کند اما به دلیل عمل نشدن کامل این رهنمودها سیر پیشرفت به آرامی انجام می شود.

وی گفت: ابتدا باید اسلام را فهمید تا بدانیم چگونه می شود آن را رعایت کرد.

او ادامه داد: کسی که گناه کبیره انجام می دهد نمی تواند آموزه های دینی را انجام دهد زیرا ارتکاب چنین گناهی باعث از بین رفتن عدالت در انسان می شود.

مسئول ستاد اقامه نماز گفت: باید در صورت کوتاهی مسئولان به وضوح از آنها انتقاد کرد، برنامه و سنت خداوند استثنایی ندارد اگر بیانی بر حق است از گفتن آن هراسی نداشته باشید.

وی همچنین از برخی برنامه های شاد در صدا و سیما ابراز رضایت و بیان کرد: در این نوع برنامه ها ثابت شده مسلمان می تواند بدون گناه و با هزینه کم شاد بود

حجت الاسلام قرائتی در ادامه با انتقاد از فراگیر شدن فضای مجازی افزود: دشمن چون نمی خواهد فرد مسلمان در راستای پویایی قرار گیرد فکر جوان را مشغول این حواشی می کند.

وی همچنین یکی از مشکلات اساسی را نظام آموزشی ذکر و بیان کرد: پیشرفت و شکوفایی کشور تنها به صورت تدریس امکان ندارد بلکه در کنار آن تعلیم مهارت نیز در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و با رفع این موضوع مشکلات اشتغال هم برطرف می شود.

همایش اندیشه های آسمانی با حضور 500 نفر از مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد جریان دارد.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار