رئیس مجلس لبنان:

سند معتبری درباره کشته شدن امام موسی صدر وجود ندارد

همزمان با گذشت 38 سال از ناپدید شدن امام موسی صدر، مرجع دینی و سیاسی شیعیان لبنان، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد تا زمانی که حقیقت این مسئله روشن نشده است، روابط دیپلماتیک لبنان و لیبی نباید عادی شود.
کد خبر: ۹۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ - 01September 2016

سند معتبری درباره کشته شدن امام موسی صدر وجود ندارد

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، هنگام سخنرانی در مراسم گرامیداشت یاد امام موسی صدر تأکید کرد سند معتبری درباره کشته شدن امام موسی صدر و همراهانش وجود ندارد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: با وجود کلمات تلخ، توهینها و تلاشهایی که برای بهرهبرداری از پرونده ناپدید شدن وی (امام موسی صدر) صورت میگیرد، ما اعلام میکنیم که ما و خانوادۀ امام موسی صدر، اصول خود را در این باره تغییر ندادهایم. امام و دو همراهش با زشتترین عملیات آدمربایی مواجه شدند که معمر قذافی، دیکتاتور لیبی آن را اجرا کرد.

بری ریاست جنبش اَمل را نیز برعهده دارد، جنبشی که امام موسی صدر سالها پیش برای زدودن آثار محرومیت شیعیان در لبنان تأسیس کرد.

وی دربارۀ اهداف امام موسی صدر گفت این مرجع دینی متوجه گسترش نزاع در جهان عرب شده بود و سعی داشت از طریق عقل، دانش و آگاهی به مقابله با این منازعات بپردازد.

رئیس پارلمانِ لبنان همچنین دربارۀ موضوع بازداشتِ هنیبال قذافی، فرزند دیکتاتور سابق لیبی، اظهار نظر کرد و گفت این یک امر صرفاً قضایی است.

اوایل هفتۀ جاری خانوادۀ امام موسی صدر علیه هانیبال قذافی که در بازداشت نظام قضایی لبنان قرار دارد، شکایت کردند. فرزند معمر قذافی در لبنان در بازداشت به سر میبرد و یکی از اتهامات وی مخفی نگهداشتن اطلاعاتِ مربوط به پروندۀ ربوده شدن امام موسی صدر است.

یکی از مشاوران نبیه بری نیز در این باره گفت دادستان کل لبنان در تلاش است بازداشت هانیبال قذافی تا حل کامل پرونده مربوط به امام موسی صدر، تداوم یابد.

علی حمدان، مشاور بری، همچنین گفت: ما همواره به دنبال یافتن حقیقت پشت ناپدید شدنِ وی (امام موسی صدر) و دو همراه وی  هستیم. دولت و نظام قضایی لبنان یک کمیته(برای پیگیری این مسئله) تشکیل داده است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها