نبیه بری بیان:

عادی شدن روابط با لیبی مشروط به روشن شدن پرونده امام موسی صدر است

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که تا قبل از روشن شدن پرونده‌ امام موسی صدر روابط لبنان با لیبی عادی نخواهد شد.
کد خبر: ۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ - 01September 2016

عادی شدن روابط با لیبی مشروط به روشن شدن پرونده امام موسی صدر است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش عنوان داشت: اسرائیل در سایه فتنههای منتشر شده در منطقه ما در بهترین روزهای خود به سر میبرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص سوریه باید بگویم که بحران این کشور جز با راهکار سیاسی حل و فصل نخواهد شد و آنچه که امروز سوریه شاهد آن است یک توطئه علیه وحدت و ثبات این کشور به شمار میآید.

بری تاکید کرد: ما همگان باید در مقابل فتنه، وحدت و هوشیاری داشته و از روند همزیستی مسالمت آمیز میان خود مراقبت کنیم.

وی در ادامه افزود: توافق میان عربستان و ایران کمک میکند تا موانع سیاسی در لبنان و سوریه از بین برود. ما بار دیگر بر حمایت خود از مقاومت تاکید میکنیم و خطاب به دشمن اسرائیلی میگوییم که شما در گذشته لبنان را امتحان کردهاید و ذلیلانه از خاک این کشور خارج شدید. بنابراین بار دیگر این کشور را آزمایش نکنید. ما همچنان معتقدیم که تهدید نخست علیه لبنان اسرائیل به شمار میآید.

نبیه بری تاکید کرد: درخواستها برای اینکه مقاومت در لبنان سلاح خود را زمین بگذارد در واقع چیزی جز بدعت در سایه تهدیدهای اسرائیل نیست. ما خواهان افزایش قدرت ارتش لبنان هستیم. در خصوص اردوگاههای فلسطینی نیز باید بگویم که امنیت این اردوگاهها و امنیت لبنان به هم گره خورده است.

وی در خصوص پرونده ربوده شدن امام موسی صدر عنوان داشت: ما از اتحادیه عرب و سازمان ملل میخواهیم تا تلاشهای واقعی خود را در خصوص این پرونده به کار گیرند.

نبیه بری تاکید کرد: امام موسی صدر و دو تن از همراهانش به وسیله وحشیانه ترین عملیات ربوده شدند و با وجود اوضاع وخیم در لیبی یک هیات از کمیسیون تحقیقات از طرابلس بازدید کرده تا در خصوص آخرین روند اقدامات در این زمینه قرار گیرد. مسئله هانیبال قذافی تنها یک مسئله قضایی به شمار میآید.

وی در ادامه افزود: تمام آنچه که در خصوص پرونده امام موسی صدر منتشر شده است هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و ما اجازه نمیدهیم تا قبل از روشن شدن این پرونده روابطمان با لیبی عادی شود.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها