آیت‌الله داود صمدی‌آملی در یادواره شهید منتظر قائم و نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نکا اظهار کرد؛

احیای اسلام ناب محمدی در گرو ایثار فرزندان ما در سوریه و عراق است/ درس‌آموزی از مکتب شهدا الگوی نسل جوانان باشد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رزمندگان ما در سوریه از اهل بیت(ع) جانانه دفاع کردند و در محضر قرآن، سبب روسفیدی ما شدند و احیای مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی در زمان فعلی در گرو فداکاری‌ها، گذشت، ایثار و از خودگذشتگی‌های فرزندان ما در سوریه، عراق و کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۹۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ - 02September 2016

احیای اسلام ناب محمدی در گرو ایثار فرزندان ما در سوریه و عراق است/ درس‌آموزی از مکتب شهدا الگوی نسل جوانان باشد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، آیتالله داود صمدیآملی استاد حوزه و دانشگاه در پنجمین یادواره محمد منتظر قائم و نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نکا در مصلای بزرگ این شهرستان، اظهار کرد: یادواره شهدا مراسمی برای بزرگداشت نام و یاد شهدا و بیدارباشی برای ما و جامعه جوان ما برای قرار گرفتن در مسیر شهدا و عبرتآموزی از هشت سال جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی است.

وی افزود: شهدای ما آگاهانه در مسیر شهادت و دفاع از انقلاب و سرزمین ما گام برداشتند و جهاد در راه خدا و شهادت آنان توفیق بزرگی بود که نصیب حالشان شد و اکنون در نزد خداوند متنعم هستند و روزیخوار درگاه احدیت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهادت در روایات مختلف دری از درهای بهشت است که به روی اولیای الهی گشوده میشود، یادآور شد: شهدا با توفیق به مقام ولایت و همنشینی با اهل بیت(ع) نائل شدند و اکنون باید زندگی سراسر درس و ایثار آنان، الگوی ما در زندگی باشد.

آیتالله صمدیآملی تصریح کرد: در عصر و انقلاب ما، دفاع جانانه رزمندگان در جنگ هشت ساله، جهادی مقدس بود که فرزندان این مرزوبوم با دستان خالی و تنها با توکل بر خدا، در برابر دشمن ایستادند و با همین توکل، بر دشمن پیروز شدند و توفیق شهادت، اسارت و رزمندگی نصیب حالشان شد.

وی افزود: امروز رزمندگان ما در خاک سوریه هم با الگوبرداری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و در ادامه راه آنان جانانه در برابر زیادهخواهیهای دشمن ایستادهاند و از حرم اهل بیت(ع) نگهبانی و پاسداری میکنند و سبب سرفرازی روحانیت، امام، رهبری و اسلام و مسلمانان شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به از خودگذشتگیهای پاسداران و سربازان غیور در سوریه، یادآور شد: ما باید به داشتن چنین فرزندان جوان و غیوری که برای زنده نگه داشتن اسلام، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و گسترش بیداری اسلامی در جهان، در برابر دشمن سینه سپر کردهاند و با خون سرخشان، ثبات در ولایتمداری را به ما و جامعه میآموزند، به خود ببالیم.

آیتالله صمدیآملی گفت: رزمندگان ما در سوریه از اهل بیت(ع)جانانه دفاع کردند و در محضر قرآن، سبب روسفیدی ما شدند و احیای مکتب تشییع و اسلام ناب محمدی در زمان فعلی در گرو فداکاریها، گذشت، ایثار و از خودگذشتگیهای فرزندان ما در سوریه، عراق و کشورهای اسلامی است.

وی با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: امامان ما مأمور هستند که اسرار ائمه را به ائمه بعدی منتقل کنند و این اسرار از امام علی(ع) به ترتیب به امامان مختلف منتقل شد و اکنون امام زمان(عج) دانای تمام اسرار ائمه و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه عمل به احکام اسلام و التزام عملی داشتن به اسلام از مهمترین برنامههاست، گفت: امام زمان(عج) با دارا بودن تمام اسرار، صاحب عصر و زمان ما است که با ظهورشان، جهان احساس امنیت میکند و  همه ما باید با اطاعت از ولی امر، سعادت دنیا و آخرت را برای خود تضمین کنیم.

یادآور می شود شهرستان نکا پنج شهید مدافع حرم را از سال گذشته تاکنون تقدیم دفاع از حرم بیبی زینب(س) و اهل بیت(ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم نکا بود که آذرماه 94 در سوریه به شهادت رسید و شهیدان محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالیکفراتی، ابراهیم عشریه از دیگر شهدای مدافع حرم نکا هستند که شهیدان سعید کمالیکفراتی، ابراهیم عشریه از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم هستند.

شهید محمد منتظرقائم (ایمان غلامنژاد) متولد 25 شهریور 63 است که در تاریخ 13 شهریورماه 91 در منطقه عملیاتی سردشت حین درگیری با عناصر ضد انقلاب و تروریست پژاک با اصابت ترکش به شهادت رسید و از وی یک فرزند پسر به نام محمدطاها به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار