شهدا بهترین معامله‌کنندگان با خدا هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند زیرا شهدا همیشه زنده و تأثیرگذار هستند.
کد خبر: ۹۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ - 03September 2016

شهدا بهترین معامله‌کنندگان با خدا هستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیتالله سیدمحمد حسینیشاهرودی،  نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، ۱۳ شهریورماه در یادواره شهدای روحانی و گرامیداشت شهید ملا محمد محمودی و هفت شهید روحانی شهرستان بانه با تبریک آغاز ماه ذیالحجه، اظهار کرد: ماه ذی الحجه ماه پر برکتی است که اولین روز این ماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی به ویژگیها و خصوصیات اخلاقی شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند که با خدا معامله کردند شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند زیرا شهدا همیشه زنده و تاثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش مهم و تأثیرگذار علما و روحانیون در جامعه و از ابعاد جهانی اشاره و بیان کرد: در حدیث آمده است که مرکب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا مى جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده مى شود، مرکّب قلم عالِمان سنگینتر بوده و بسیار ارزشمند است.

وی به شخصیت روحانی شهید ماموستا شیخالاسلام اشاره کرد وافزود: شیخ الشهدای روحانی کردستان شهید شیخ الاسلام است که شخصیتی فاضل و دانشمندی آشنا با علوم روز بود.

آیتالله حسینیشاهرودی اعلام کرد: عالم روحانی مرحوم مجتهدی نیز همیشه مشتاق و در آرزوی شهادت بود که به آرزوی خود نرسید اما یاد او به عنوان یکی از پیشگامان و پرچمداران وحدت و تقریب به ثبت رسیده است.

وی از شهید ملا محمد محمودی به عنوان شخیصتی برجسته یاد کرد و افزود: برای شهادت شرایط و ویژگی های خاصی لازم است و آن انتخاب شدن است.

نماینده ولی فقیه در کردستان فراهم کردن شرایط معیشتی روحانیون را مهم دانست و عنوان کرد: در حد توان و در چهارچوب قانون، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن روحانیون و بهبود وضعیت معیشت آنها را پیگیری میکنیم تا فرصت ادامه تحصیل برای این قشر فراهم شود و آنها نیز باید در اجرای رسالات خاص خود اهتمام تام داشته باشند.

وی به جنایات و توطئه های دشمنان برای مقابله با اسلام و مسلمانان اشاره و اعلام کرد: دشمنان در پی ناآرامی و ایجاد مشکل برای مسلمانان هستند و این دشمنی در کلام خشن و خصمانه آنها دیده می شود.

آیتالله حسینیشاهرودی به ویژگیها و خصوصیات اخلاقی شهید ملامحمد محمودی اشاره کرد و افزود: این شهید والا مقام در یادداشت های خود عنوان کرده که نمی توانم در مقابل جنایات کومله و دمکرات ها سکوت کنم و این چنین بود که این شهید به خاطر عشق به معبود شهید شد.

وی عنوان کرد: روشنگری و دفاع از دین خدا وظیفه خطیر و با اهمیت روحانیون است و به همین دلیل دشمنان نسبت به عالمان دینی کینه دارند چراکه علما ماهیت آنها را روشن میکنند و خداوند می فرماید که اگر روشنگری عالمان دینی نباشد زمین را فساد می گیرد.

آیتالله حسینیشاهرودی یادآور شد: امام خمینی(ره) که شهید ملا محمد محمودی در کتاب خود ایشان را متحول قرن نام بردهاند باب جهاد و شهادت را برای اولیاء خاص خدا و کسانی که آرزوی شهادت داشتند باز کرد که این اهمیت فراوان و ارزش معنوی بیکرانی دارد.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار