ایران و روسیه توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی را بررسی کردند

توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی تهران و مسکو در حوزه مکتوب و همچنین شاخه‌های جدید انتشار در مذاکرات «ملکی»، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در روسیه و «گریگوریف»، معاون آژانس فدرال چاپ و این کشور بررسی شد.
کد خبر: ۹۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ - 03September 2016

ایران و روسیه توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی را بررسی کردند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، توسعه همکاری های علمی و فرهنگی تهران و مسکو در حوزه مکتوب و همچنین شاخه های جدید انتشار در مذاکرات «عباس ملکی»، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در روسیه و «ولادیمیر گریگوریف»، معاون آژانس فدرال چاپ و این کشور بررسی شد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر توسعه و روابط دو کشور در زمینه فرهنگ و اطلاعات به توافق ها میان مقامات و مسئولین بلند پایه اشاره و خاطرنشان کردند که همکاری ها در بخش های مختلف علمی و فرهنگی از قبیل ترجمه و نشر کتاب، تشکیل نمایشگاه ها و استفاده از فرصت های نوین فضای مجازی در این حوزه اهمیّت زیادی دارد.

ملکی همچنین حضور فعال روسیه در جشنواره کتاب تهران و شرکت متقابل ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب مسکو، سفر هیأت های علمی و فرهنگی از قبیل حضور اخیر میخائیل شویدکوی نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور فرهنگی و بین المللی به تهران، دیدار صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از شهر سن پترزبورگ و بزرگداشت شخصیت های شناخته شده دو کشور را بیانگر عمق روابط خواند.

در ادامه دیدار مسائل مربوط به تشکیل کمیته مشترک فرهنگی، حضور آژانس چاپ و نشر فدرال در تشکیل و برگزاری جایزه منطقه ای کتاب سال، فراهم آوردن زمینه مساعد همکاری دایرة المعارف بزرگ اسلامی ایران با کلیسای مسیحیّت ارتدکس روسیه و تعامل و همکاری در دو بخش اسلام شناسی و ایرانشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها