«ذبیح روح‌الله» از شهید «حاج اسماعیل رضایی» می‌گوید

«ذبیح روح‌الله» عنوان کتابی از نشر فاتحان است که به خاطراتی از زندگانی شهید «حاج اسماعیل رضایی» می‌پردازد.
کد خبر: ۹۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ - 06September 2016

«ذبیح روح‌الله» از شهید «حاج اسماعیل رضایی» می‌گوید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ذبیح روحالله» عنوان کتابی از «محمد داوودی» است که به خاطراتی از زندگانی شهید حاج «اسماعیل رضایی» میپردازد.

«ذبیح روحالله» از جمله آثاری است که در «کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار» به کوشش سازمان بسیج اصناف و بازاریان منتشر شده است. این کتاب در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست به خاطراتی از زمان تولد تا هنگام آشنایی و ارتباط شهید رضایی مشهور به «طیب» با حضرت امام خمینی(ره) میپردازد و بخش دوم به وقایعی که پس از 15 خرداد رخ داد توجه دارد.

 
گزیدهای از متن کتاب

«شهید عراقی خاطرهی جالبی در مورد علت دگرگونی طیب دارد. این خاطره نشان میدهد که طیب به دلیل ارادت به امام خمینی و روحانیون، اقدام به نصب عکس امام بر روی عَلَم خود نمود. پیام امام خمینی که از طریق حاج مهدی عراقی به گوش طیب رسید، او را دچار چنان تحولی نمود که دست از جان شسته، برای دفاع از امام(ره) و اسلام به میدان آمد.»
 
شهید عراقی میگوید: «برای دیدن مرحوم طیب، رفتیم و گفتیم که ما منزل آقا (امام خمینی ره) بودیم. آنجا به مناسبتی صحبت شد و اسم طیب وسط آمد. بچهها گفتند؛ این دستهای که ما میخواهیم روز عاشورا راه بیاندازیم، ممکن است اینها بیایند، نگذارند و به هم بزنند. آقا (امام خمینی) فرمودند؛ نه.

اینها علاقهمند به اسلام هستند و اینها هم اگر روزی یک کارهایی کردهاند، آن عرق دینیاش بوده. روی حساب تودهایها و کمونیستها و اینها آمدهاند یک کارهایی کردهاند. اینها کسانی هستند که نوکر امام حسین علیهالسلام هستند. در طول سال همهی فکرشان این است که محرّمی بشود، عاشورایی بشود و به عشق امام حسین(ع) سینه بزنند، خرج کنند، چه بکنند و از این حرفها. خاطر جمع باشید.
 
مرحوم طیب جواب داد؛ اینها عید هم میخواستند از ما استفاده بکنند. شما خاطرجمع باشید. تا حالا چندین بار سراغ ما آمدهاند و ما جواب رد به آنها دادهایم. حالا هم همین جوره. همانجا دست کرد یک صد تومانی داد به پسرش اصغر و گفت: میروی عکس حاجآقا را میخری، میبری تو تکیه که به علامتها بزنی.»
 
«ذبیح روحالله» را انتشارات فاتحان با شمارگان سههزار نسخه، قطع رقعی، 144 صفحه و به بهای 80هزار ریال منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها